Permalänk
Medlem

konstiga färger Apple TV

När jag kör Apple TV är färgerna konstiga typ som att kontrasten är super hög samt att färgerna känns grötiga. Även ikonerna i framförallt om man går in på filmer så är det som om det bara finns 256 färger. Tänkte först att det var någon fel på TV:n men när jag kör samma sak via PS4:an eller WD TV live då är färgerna klockrena. Har provat att nollställa apple tv och olika HDMI-kablar, men lyckas inte få någon bra bild med apple tv:n.

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

Har du testat apple tvn på en annan tv?

Permalänk
Medlem

Ja det syns även på den gamla TV:n dock inte lika tydligt. Kan kanske bero på att den nyare är större så det syns tydligare för det samt att den nya visar det sämre bättre eller hur man ska säga.

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!

Permalänk
Medlem

Låter ju jäkligt skumt det där. Har du kollat så TVn inte ligger i någon mode med en massa bildbehandling? Prova att slå på gaming mode manuellt efter att ha dragit igång ATV2:an, den brukar köra minimalt med bildbehandling, och kan förmodligen tjäna som någon slags referens om du inte vill klabba med att stänga av all bildbehandling manuellt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Prova att byt rgb läge till antingen full eller limited. Finns någon stans i Apple tvns inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com