Vinn kylare och nätaggregat från Be Quiet

Permalänk
Melding Plague

Vinn kylare och nätaggregat från Be Quiet

Riktigt påkostade komponenter är inga billiga historier. Be Quiets senaste värstingar till nätaggregat och processorkylare är höjdpunkten i en ny tävling för SweClockers medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha ska bli intressant att se på bilderna!

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Be quiet eller som jag brukar säga "shut the f-k up computer" när den drar igång. Kanske därför jag haft problem med den på senare tid.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Synd att inte windows har "Keyboard error! Press any key to continue..."

Yup, jag har sett det nån gång...

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Skrivet av RottenEgg:

Synd att inte windows har "Keyboard error! Press any key to continue..."

Yup, jag har sett det i linux...

Jag har faktiskt fått ett felmeddelande i stil med "The keyboard is undetectable. Press enter to continue..." Det var dock inte i windows utan det kom upp innan windows start.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk

Det var värst vad med tävlingar det var nu då, kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottenEgg:

Synd att inte windows har "Keyboard error! Press any key to continue..."

Yup, jag har sett det i linux...

Säker på att det inte var BIOS?

Permalänk
Medlem

@warmerspy:
Det du tänker på är på vissa gamla BIOS, där följande meddelande visades om tangentbordet ej var anslutet eller trasigt (alt. att man råkade hålla ned någon tangent vid postningen):
"KEYBOARD ERROR"
"PRESS F1 TO CONTINUE"

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Säker på att det inte var BIOS?

Jo det var det nog... Ska ändra! Tack

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

† När CPU temperaturen vägrar sjunka mer †

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror jag ska göra ett tävlings bidrag i morgon

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limpfittz:

† När CPU temperaturen vägrar sjunka mer †

http://i.imgur.com/OJZDEnc.jpg

Den var rolig, men jag tror där kommer fler som är roligare :).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man redigera bilden i efterhand med photoshop?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Får man redigera bilden i efterhand med photoshop?

Tror inte det, skulle underminera hela biten med 'ha en handskriven lapp i bilden för att visa att det är du'

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Tror inte det, skulle underminera hela biten med 'ha en handskriven lapp i bilden för att visa att det är du'

Jag TROR att lätta redigeringar är tillåtna, men det ska vara baserat på orginal bilder. Skulle någon från redaktionen kunna bekräfta?

EDIT: Frågat redaktionen, väntar på svar.

EDIT2: Svaret kom medans jag skickade frågan

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

@danielmw2, @philipborg: Det går bra att justera färger, beskära etc. men inte att göra större ingrepp såsom att klippa ihop flera bilder eller ändra motiv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

@danielmw2, @philipborg: Det går bra att justera färger, beskära etc. men inte att göra större ingrepp såsom att klippa ihop flera bilder eller ändra motiv.

@Dimestam, med andra ord, det är inte tillåtet att införa effekter/materia som inte finns med på originalbilden? T.ex väderförändringar osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RottenEgg:

Jo det var det nog... Ska ändra! Tack

"Windows 95 was unable to detect your keyboard. Press F1 to retry or F2 to abort."...så visst fanns det i Windows också.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

När Internet Explorer låser sig så får man ta tag i problemet med egna händer.

Visa signatur

Intel i5 13600KF | MSI RTX 4070 Ti | ASUS Prime Z790-P | 64GB DDR4 | Kingston KC3000 2TB | Cooler Master ML240L V2 | Be Quiet! Silent Base 601 | Fractal Design ION Gold 850W | Windows 11
LG OLED 55 CX | Beyerdynamic DT 990 Pro | Creative SoundBlasterX Katana | Oculus Quest 2
Soundcloud: https://soundcloud.com/alexander-swahn-32557710
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdKiWtZQ4qncjgRzf5nwF2w

Permalänk
Medlem

När ingenting passar och chassit inte har plats för två HD 7970...

Permalänk
Skrivet av RottenEgg:

Synd att inte windows har "Keyboard error! Press any key to continue..."

Yup, jag har sett det nån gång...

Vid uppstart på många moderkort (alla?) står det "Keyboard not found. Press f1 to continue" om man inte har ett ikopplat

Permalänk
Medlem

Darksync hade varit perfekt för detta

Permalänk
Avstängd

Sitter och ska läsa en ÖB reklam så kollar jag och märker det här och så tänker jag om någon har fastnat sin hand i tidningspressen.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Dark Multitasking!

Permalänk
Medlem

Datorn är överhettad

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/zUKDeTw.jpg

När man vill få ner hettan drastiskt för att kunna köra spel medans grafikortet är på 43C

Permalänk
Medlem

Haha... Trodde nästan jag var ensam Frankenburk-Krigare. Skönt att jag inte är ensam. Jag orkar inte ens titta på den längre, skäms. Jag är ledig 1 dag till innan jobb en vecka, fotar då säkert, får se. en står uppåner(cpu fläkten skramlar annars mot flänsarna), lutad mot väggen(Annars överhettas GFX, som blev värmekänsligt, trotts byte av kylning), med plåtarna lösplockade. Nätagget hänger å dinglar på sidan i en av modulkablarna och cpu fläkten ryms inte mellan minnena att blåsa i rätt riktning. 2 st 3TB HDDs bröt ihop av värmen... Trött.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

helikopter funkar också bra att torka gräsmatta med https://www.youtube.com/watch?v=GpI6SS-5J-E

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Funderar på om man är kvalificerad att deltaga i denna
tävling om man inte ens klarar av
att länka en bild som är synlig i forumet.

Man behöver inte besitta någon "Mörk Magi" för att
klura ut hur bildvisningen i forumet fungerar.

Permalänk
Medlem

försöker återuppliva mitt döda grafikkort med att tanka på lite "dark magic"

Visa signatur

Progamer