Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III SLI ?

Permalänk
Medlem

Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III SLI ?

Hello med det potensiela plats problemet som kan komma med två av dessa kort i SLI så undrar jag vad för efekt förlust och inverkan jag får om jag setter ett av dom i den tredje sloten i min PCI express

Har ett RAMPAGE V EXTREME så 3.0 och 40 Lane
Intel i7 5930K

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

3:e slotten uppifrån ska du nog undvika för det är en 2.0 X4 slot och då lär du tappa en hel del prestanda. 1:a och 4:e är det man ska använda vid SLI på ett Rampage V Extreme enligt manualen.

/Håkan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

3:e slotten uppifrån ska du nog undvika för det är en 2.0 X4 slot och då lär du tappa en hel del prestanda. 1:a och 4:e är det man ska använda vid SLI på ett Rampage V Extreme enligt manualen.

/Håkan

då ska man bara hitta en bra SLI bryga som når tack för svar

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

då ska man bara hitta en bra SLI bryga som når tack för svar

SLI bryggor ingick ju med moderkortet för både 2,3 och 4 grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

SLI bryggor ingick ju med moderkortet för både 2,3 och 4 grafikkort.

Hehe jo så klart men hade villat ha NVIDIAS speciel eller asus rog dom lite mer exsklsiva brygorna

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Hehe jo så klart men hade villat ha NVIDIAS speciel eller asus rog dom lite mer exsklsiva brygorna

Hur ser tempen ut för dig med korten i SLI? Övre kortet blir inte herrans varmt? Funderade på att köpa dem i SLI, men har lite dåliga erfarenheter av aftermarket coolers när man kör SLI.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Ernesto:

Hur ser tempen ut för dig med korten i SLI? Övre kortet blir inte herrans varmt? Funderade på att köpa dem i SLI, men har lite dåliga erfarenheter av aftermarket coolers när man kör SLI.

Det är inga problem om man;
1 - har en ledig plats mellan korten och
2 - har en fläkt i sidan på chassiet

Det sagt har jag inte Strix utan ACX, men det gör ingen direkt jätteskillnad. Jag kör också på en snäll fläktkurva som tillåter <83c på 40% fan, men ens det övre kortet når sällan det.

Tyst > Kall

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync