Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Samma her....har tidigare kunnat installera de senaste drivarna till kortet,men den sista versionen får jag göra som deg.....hade faktiskt windows 10 installerat...funkade bra,men blev orolig,då jag såg att vid update så var det en nya drivare till båda grafik korten.....fick i alla fall fart på den,efter att tagit ur cmos batteriet,och pc går nu utan det batteriet...ska köpa ett nytt imorgon,och förhoppningsvis funkar den,även efter jag monterat det.....ska inte uppdatera till nyare windows,då jag aldrig haft problem med windows 8......uppdaterade även bios från 2.04-till 2,08,och blev lite konstig vid uppstarten...som en bild i bild effekt........nej bios det leker man inte med,utan nögd nu ner den fungerar igen,och som sagt varit jättenöjd med den,så länge jag körde windows 8...@John L:

Permalänk

Blev svart igen

Startade bra igår,utan batteriet,och satt den på för att ladda ner 169 update....var svart ner jag vaknade.....skruvat isär den 2 gånger idag,och märkte om jag trycker på windows symbolen,då vaknar skärmen till....men nu funkar inte musen,men tog mitt trådlösa tagentbord till pc,och går great.....rev isär+ihop på 23 minuter,og kanske kabeln inte sitter ordentligt.....börjar att bli trött på den....såg att biosen var verion 2.08----var tidigare 2.04,och måste flasha tillbaka de gamla biosen om det går.....har inget cmos batteri nu,og fortsätter det att strula,så slänger jag den åt helvete.....ger besked om jag kan få den att bli normal...men upptäckte også att vid omstarten stod den bara och loadade,men tryckte i windows symbolen så startade den om---märkligt...

Permalänk

NH-532 FUNGERAR IGEN

Installerade som sista försök windows 8 från plattan---tyvärr bara eng version,och märkte direkt att problemet med högt diskbruk var fixat....tidigare efter ny install från patronen,så var minnesbruket fortfarande högt,vilket kunde skapa problemet vid update av grafik kortet.....var alltid uppe i 75-100%,men nu med massa program körande,går den sällan över 50%bruk...Och flashade om bios till samma version som förut...2.08....och startar nu som vanligt....måste varit något fel der...ska köpa ett nytt cmos batteri,och montera ihop den ordentligt,och ska nu installera windows 8.1,och kanske windows 10 igen......beror på om det inte fryser,ner jag ska prova att installera senaste drivrutinen till nvidia 640 le.............Så er det med datorer...blir något bara lite fel,så kan hela systemet braka ihop....men ble lite orolig efter flashat nya bios....allt gick rett till,men den stängde av seg,och vid första försöket att starta,så stängde den av seg igen-----men sedan startade den som vanligt,utan problem....der er tipset....hör av meg om jag får,och vågar lasta ner windows 10 igen,som jag er mycket nöjd med på min desktop---

Permalänk

fick installerat windows 10 igen

inte sökt efter några update än,och gör en säkerhetskopia direkt.......vet inte om jag ska bara köra med intel 4000,och avinstallera nvidia 640 le???......inte provat än att starta om....men allting verkar fungera bra,och ser att det er senaste versionen av båda grafik korten.....ger besked hur det går,men mina bios er perfekta nu,och ingen svart skärm+startar fort....

Permalänk

Windows 10+sista drivarna installerade --funkar perfekt..

Ge inte upp ni som har en sådan her pc......min lifebook fungerar perfekt nu,med sista drivarna till båda grafik korten,...Lösningen er att uppdatera biosen,till 2.08 versionen....även om ni har den,så¨flasha den på nytt....hade många problem förut,bla,högt diskbruk,som blev bra,efter att installerat om allt från dvd plattan....tyvärr på engelsk då,men gör ingenting....återställa från den inbyggda patronen,blir inte bra,för då er det fortfarande högt diskbruk..ska sätta i ett nytt batteri,och hoppas att den inte blir knäpp efter det igen,och lärt meg att bios leker man inte med......lycka till ,och behöver ni tips,som hjälpte meg,så fråga bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoyingmike:

Ge inte upp ni som har en sådan her pc......min lifebook fungerar perfekt nu,med sista drivarna till båda grafik korten,...Lösningen er att uppdatera biosen,till 2.08 versionen....även om ni har den,så¨flasha den på nytt....hade många problem förut,bla,högt diskbruk,som blev bra,efter att installerat om allt från dvd plattan....tyvärr på engelsk då,men gör ingenting....återställa från den inbyggda patronen,blir inte bra,för då er det fortfarande högt diskbruk..ska sätta i ett nytt batteri,och hoppas att den inte blir knäpp efter det igen,och lärt meg att bios leker man inte med......lycka till ,och behöver ni tips,som hjälpte meg,så fråga bara..

Har samma problem än.. Har fått avaktivera geforcekortet i felsäkert läge för att kunna använda datorn..
bios har ja den senaste redan, 1.14..några andra förslag?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Några tips...ge inte upp..

Du har väl 32 bit system antar jag......flasha om biosen+clean install från skivan....hade problem att installera drivrutuner på nvidia 640 le kortet,men efter flashat om bios+installerat om allt,så installerade jag alla update till windows 8----uppgraderade till windows 8.1+alla uppdateringar,förutom nvidia kortet.....sedan lastade jag ner windows 10,som i sin tur uppgraderade båda grafik korten till sista versionerna,och nu har jag windows 10,som fungerar perfekt.....slet med högt diskbruk,även efter fabriks inställningarna från den inbyggda patronen....blev perfekt efter ha installerat om allt från dvd plattan.....tidigare åkte diskbruket upp till 100% hela tiden.....nu er det väldigt lågt.....så gör detta....flasha om bios--sedan installera om allt från plattan,och gör ingenting med nvidia kortet,som blir auto-uppgraderat ,ner dun installerar windows 10......min blev som ny.....lycka till...@Nevil:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoyingmike:

Du har väl 32 bit system antar jag......flasha om biosen+clean install från skivan....hade problem att installera drivrutuner på nvidia 640 le kortet,men efter flashat om bios+installerat om allt,så installerade jag alla update till windows 8----uppgraderade till windows 8.1+alla uppdateringar,förutom nvidia kortet.....sedan lastade jag ner windows 10,som i sin tur uppgraderade båda grafik korten till sista versionerna,och nu har jag windows 10,som fungerar perfekt.....slet med högt diskbruk,även efter fabriks inställningarna från den inbyggda patronen....blev perfekt efter ha installerat om allt från dvd plattan.....tidigare åkte diskbruket upp till 100% hela tiden.....nu er det väldigt lågt.....så gör detta....flasha om bios--sedan installera om allt från plattan,och gör ingenting med nvidia kortet,som blir auto-uppgraderat ,ner dun installerar windows 10......min blev som ny.....lycka till...@Nevil:

Näe, Ja har 64 bit.. har inte flashat om bios, Men har provat både uppdatera till 10 o installerat från iso..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Du måste flasha om......Jag gjorde det från att starta skivan med drivare..........Sedan gå till deras hemsida,och ladda ner bios för windows...inte admin.....ersätta den versionen du har........sedan ska du få se en stor skillnad.......min funkar helt perfekt....aldrig varit snabbare vid uppstart......cmos batteriet monterade jag igår+skruvade ihop den ordentligt.....jag hade 2.08...har i7 processor....bara unzip.....sedan gör programmet jobbet.....@Nevil:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoyingmike:

Du måste flasha om......Jag gjorde det från att starta skivan med drivare..........Sedan gå till deras hemsida,och ladda ner bios för windows...inte admin.....ersätta den versionen du har........sedan ska du få se en stor skillnad.......min funkar helt perfekt....aldrig varit snabbare vid uppstart......cmos batteriet monterade jag igår+skruvade ihop den ordentligt.....jag hade 2.08...har i7 processor....bara unzip.....sedan gör programmet jobbet.....@Nevil:

Säker på att de funkar med 1.14 också ? Får väl testa..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Gjorde en riktig test nu......hade en säkerhetskopi tack+lov.......avinstallerade nvidia 640 Le ,som på system infon visade den senaste,med bla direkt 12,och versionen var den senaste.....Men ner jag tittade i vad jag har installerat,så var det en äldre version......kommer inte ihåg ..vilken.....men avinstallerade den...lastade ner nyaste från nvidia,och sparade på skrivbordet.....startade i felsäkert läge,ocg instalerade den nya med success...MEN......startade om genom msconfig,och efter startat om med nya grafikrutinen,blev det första gången i felsäkert läge....gick in med msconfig,och ändrade till normal start.......sedan kom logon upp,på skärmen var ljus,men hände inget på 5 minuter.......startade om då igen,och återställer nu till baka via säkerhetskopian....skriver detta från min vanliga pc,och halvvägs färdig med återställningen,som jag hoppas att lyckas med.......så troligtvis er det att nvidia 640 le inte går att uppdatera längre,pga,att det er sönder,eller inte harmonerar med inte 4000 kortet.........lösningen kan vara att byta kortet,eller om jag får igång den igen,bara låta bli att uppdatera det.........Viktigt....måste stänga av övriga produker i vindows update,för annars installerar windows 10,även uppdateringar av grafik korten,och då efter uppstart så slutar windows 10 att fungera,just pga,att den försöker installera drivarna............det er det viktigaste att gör,efter fått W.10......kryssa av,så den bara söker på vanliga update,och inte på övriga produkter---för då er det kört............hoppas detta hjälpte deg+andra....fick også installerat swe,i systemspråk igen,för efter använt dvd skivan,saå blev system språket engelsk,men jag vet i alla fall nu,vad felet igentligen er,og vara nöjd med att nvidia kortet fungerar....dock med ???? versionen......i systemet infon på nvidai panelen,står den senaste......tittar jag på installerade program står det en äldre version...haha......dessa dator.....Men nya bios,er alltid bra att försäkra seg om,att de er riktiga,men det er ju 640 le kortet som får datorn att sluta fungera,vid update...........så konstigt att det står den nyaste drivaren i kontrollpanelen....hoppas det er så,trots att det står en äldre version,om jag tittar på installerade program....@Nevil:

Permalänk

Skriver detta just nu...nästan återstarten efter back upp kopian.....väntar.......nu startar den upp......hoppas den funkar.....ska ge besked om vilka drivare som funkar på nvidia-kortet.......Nu händer det nått......ojoj skärmen er tänd ,men ingenting händer....der kom den...tog kanske ca 45 sec nervös väntan..........Jepp startade om igen,helt normalt,och nvidia drivarna er 353.62,står det i system informationen....345,20 står det i installerade program......Så vill ni ha nvidia kortet att fungera,se till att det er den versionen....senare update går inte......vet inte om det er versionen man får,genom att updatera genom deskupdate??....skönt i alla fall med ett fungerande kort,och kanske er det den senaste drivarna,då den stöder direkt 12,om jag tittar i nvidia-kontrollpanelen,under systemdata der....så nu får den vara ihop skruvad,och fungerar jättebra...snabb-inga fel på någonting,förutom då med att prova uppdatera nvidia drivarna,som i alla fall fungerar kanon bra nu.......och mus pklattan jag hade problem med,blev bra efter att w-10,ner jag var inne i den menyn,så kom det fram en felmedling,och blev bra ner jag gjorde det som kom fram der....avinstall+w 10 installerade nya åt meg.........så er riktigt nöjd nu,med en fungerande nh 532,med snabb i7 processor-8 ram-17,4 tum skärm+windows 10,som er helt perfekt.......@Enjoyingmike:

Permalänk
Medlem

Känns som ja låter nvidiakortet va avaktiverat tills Fujitsu släpper en bios update..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Håll på att göra nått dumt

Mina långa fingrar kunde inte låta bli att prova att få sista drivrutinen på NH 532,med 2.08 bios....Ni som har 1 x bios,har väl den äldre med 1080 p skärm...Min er great med 1600x900,men insynsvinkeln er dålig vs min tv.....men helt okey om man sitter framför den,då skärmen er matt,så reflexer inte syns....Men läste på ett forum igår ,hur en person lyckades att få uppdatera till sista drivrutinen....Men funkade inte för meg,och utan nvidia 640Le installerat på pc,så frös den innom 2 minuter...var gång....fick panik,för jag hade verkligen fått den bra med windows 10,och aldrig haft problem förut med att skärmen fryser,förutom på sistonde,ner jag provade att uppdatera ...Lyckades återställa den,med hård disk avbildningen,som funkar,och den blev bra igen.......Så ska sluta nu och försöka få uppdatera något mera.....har näst nyaste drivrutinen som släpptes 29 juli på systemet,men på installerade program er det en annan version...får huvudvärk...Nej nu ska jag inte läsa på några mera forum,och prova något mera....finns ju många olika versioner...de äldre med 1xbios+2x bios på den jag har.......ville bara dela med meg att till de som har den iordning......var nöjda med det...ö.

Permalänk

Har en NH532 isärplockad utan CPU, samt skärm liggandes om någon önskar. W10 broke it ;D

Permalänk

Kunde du inte installera om windows 8 från dvd skivan........trodde min også var förstörd....tog ur batteriet,och sedan efter av+på minst 100 gånger,så tände den till....installerade om biosen...sedan Clean install windows 8---alla update...sedan till windows 8.1+alla update,och provade till w 10,som gick bra.....trodde også som sakt att min cpu var grillad,men lyckades genom ett mirakel att få den att funka perfekt igen,men ska inte prova att uppdatera drivarna till nvidia,som w-10,uppdaterade åt meg,trots att det står en äldre version på installerade program.....men funkar bättre en någonsin nu.........vet du att cpu er förstörd.....Fick som sagt stränga av+på,över 100 gånger,och blev chockad ner den svarta skärmen lös upp igen.......var 100% säker att den var förstörd,men såg bra ut inne i den+luktade inte bränt....@Sidewalker:

Permalänk

@Enjoyingmike: Orkade inte mecka med det mer än att skruva isär allt, sätta ihop den igen och konstatera att W10 fuckade upp nått med UEFI/BIOS, testade CPUn i en annan dator, den funka... Sålde den för 700:-, gav bort mina RAM-stickor.. har kvar resten om någon vill ha det.. annars slänger jag det.

Skärmen ligger löst.

Moderkort, tangentbord och kylare lika så. Vad mer kan man önska.. Någon som har nytta av det? det är 1920x1080 skärmen ifall det är intressant.

Permalänk

Min fungerar inte utan nvidia kortet...fryser inom 1 minut........Fick version 353,62 ner jag uppdaterade till windows 10.....på installerade program står det 345,20........konstiga grejer,men använt den många timmar per dag nu sedan jag lagade den,och fungerar perfekt.....har hdmi kabel till tv,och trådlöst tangentbord,och styr den från soffan på tv skärmen....precis som min vanliga desktop..........Blivet blixtsnabb---og inte frysit,eller vägrat starta sedan jag fick iordning på den......ångrar inte att jag som sista desperat försök,lyckades att få den cmos batteriet......sedan nya bios----sedan clean install från plattan.......installera alla update,för att sedan gå vidare till w8,och till sut installera windows 10 från iso-filen........den frös seg några gånger under updaten,men till sist stod den på 100%..............första jag gjorde då,var en system avbildning....väldigt viktigt....@Nevil:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoyingmike:

Min fungerar inte utan nvidia kortet...fryser inom 1 minut........Fick version 353,62 ner jag uppdaterade till windows 10.....på installerade program står det 345,20........konstiga grejer,men använt den många timmar per dag nu sedan jag lagade den,och fungerar perfekt.....har hdmi kabel till tv,och trådlöst tangentbord,och styr den från soffan på tv skärmen....precis som min vanliga desktop..........Blivet blixtsnabb---og inte frysit,eller vägrat starta sedan jag fick iordning på den......ångrar inte att jag som sista desperat försök,lyckades att få den cmos batteriet......sedan nya bios----sedan clean install från plattan.......installera alla update,för att sedan gå vidare till w8,och till sut installera windows 10 från iso-filen........den frös seg några gånger under updaten,men till sist stod den på 100%..............första jag gjorde då,var en system avbildning....väldigt viktigt....@Nevil:

Väntar på att Fujitsu släpper bios update..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Om någon fortfarande läser tråden, det verkar som att man kan installera 350.12 (för Windows 8.1) även i Windows 10. Jag har fortfarande inte vågat uppgradera min NH532, men det känns som att följande procedur borde fungera:

1. Uppgradera till Windows 10
2. När skärmen blir svart efter boot, starta om datorn
3. När skärmen blir svart efter även denna boot, starta om datorn igen
4. Nu bör man få möjlighet att välja "advanced startup" och komma in i safe mode
5. Installera 350.12 för Windows 8.1

https://forums.geforce.com/default/topic/860153/geforce-drive...

Permalänk

Jobbig laptop nh-532,men fått den att fungera med nvidia kortet deakterverat..

Hade Windows 10 förut,men fick blå skärm med olika medelanden,och till sist gick det inte att starta w-10
Installerade windows 8 med skivan,och alla update som krävdes för windows 8,1,men varje gång frös det på slutet,även om jag deaktiverade nvidia kortet..
Lösningen var att gå direkt till windows 10 igen,och windows installerade ny drivrutin åt meg,men valde att deaktivera kortet,för att slippa problem..
Funkar perfekt nu,och körde sfc/scannow,som fixade korupta filer med success...
Fått ny update till intel 4000,som inte vållade några bekymmer,och laptopen startar på drygt 10 sec,och inte ett problem nu efter 3 veckor...
Så ska inte exprementera med update av nvidia kortet igen,utan använder bara intel 4000 kortet,och låter bli att fucka upp systemet igen.................Men vet att 350.12 funkar ,med windows 8......Provade med success,och kanske ---bara kanske jag vågar någon dag,att installera det,ner jag kör med windows 10....Men väntar lite tror jag,ner allt fungerar så bra...............@John L: