Permalänk
Medlem

Recovery mjukvara?

Long story short:
Flyttat i princip all min data till en Lacie Porsche 4TB disk då NAS'en strulade och jag behövte formatera diskarna och bygga om RAID'en på den. Självfallet dör disken då... När jag plockar ur disken ur kabinettet och ansluter dirket till moderkortet hittar den partitionerna, men de är RAW "filsystem" och fel storlek.

Har kikat på minitools Partition recovery, och gratisversionen verkar juh hitta de förlorade partitionerna och datan, men det går inte att återställa något utan att betala 70dollar...
Så frågan är, har någon testat minitools mjukvara, eller någon annan mjukvara? Har inga problem med att betala för recovery mjukvara, men det är svårt att veta vad som är en seriös mjukvara och vad som är scams, då alla recensioner på nätet skriker fejk.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Rekordmedlem

Recuva och Testdisk är gratis, Getdataback är ogratis, ingen av dem är en bluff.
Du bör inte skriva till den skadade disken utan bara kopiera över till en tom drive så att du kan prova med nån annan metod om den första fallerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Recuva och Testdisk är gratis, Getdataback är ogratis, ingen av dem är en bluff.
Du bör inte skriva till den skadade disken utan bara kopiera över till en tom drive så att du kan prova med nån annan metod om den första fallerar.

Tackar! Ska testa när jag kommer hem

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!