Max ampere på fläktkontakter?

Permalänk

Max ampere på fläktkontakter?

Hej!

Vet inte riktigt om detta är rätt ställe för detta, men jag testar:

Jag har ett gammalt moderkort från er (P8Z77-V Premium) med en massa bra kontakter för chassifläktar. I manualen har ni mycket duktigt angett att CPU_fan klarar att fläktarna drar max 1A.

Det jag undrar är om CHA_FAN (1,2,3,4) klarar samma ampere, eller om det är lägre för dem?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hej!

Vet inte riktigt om detta är rätt ställe för detta, men jag testar:

Jag har ett gammalt moderkort från er (P8Z77-V Premium) med en massa bra kontakter för chassifläktar. I manualen har ni mycket duktigt angett att CPU_fan klarar att fläktarna drar max 1A.

Det jag undrar är om CHA_FAN (1,2,3,4) klarar samma ampere, eller om det är lägre för dem?

Hej,

Sorry för sent svar. Har skickat frågan vidare för jag hittar ingen dokumentation som kan svara på din fråga. Ska du koppla flera chassifläktar till varje fläktkontakt? I så fall, hur mycket ström är specat för dina fläktar?

Visa signatur
Permalänk

Hej och tack för att du tog dig tid!

Tanken är att koppla två fläktar till en kontakt. De är av samma modell och speccade till 0.14 A styck, vilket jag känner borde vara lugnt. Vill dock inte chansa...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hej och tack för att du tog dig tid!

Tanken är att koppla två fläktar till en kontakt. De är av samma modell och speccade till 0.14 A styck, vilket jag känner borde vara lugnt. Vill dock inte chansa...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är absolut inga problem att koppla 2 fläktar till 1 kontakt.

Visa signatur
Permalänk

@ASUS_Caroline: Kanon! Tackar!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heffaklumpmamma:

@heffaklumpmamma
Inga problem

Visa signatur