Gigabyte Geforce GTX 980 Ti G1 Gaming

Permalänk
Medlem

Det är klart man ska ha spoltjut för 8000!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

En höjning med 3 db är en fördubbling av ljudtrycket. Så lite mer

Jag har väntat på denna recension, och inväntar bara MSI och Asus nu. Fast det lutar starkt åt EVGA.

Skrivet av cjansson:

Varje 3dB är dubbelt så högt, dvs 9dB är dubbelt så högt som 6dB och 6dB är dubbelt så högt som 3dB osv.

Nu rör ni ihop två olika saker här

T ex

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 30 dB ~ tillsammans blir det runt 33 dB

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 40 dB ~ kort nr 2 låter dubbelt så mycket som kort nr 1

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Nu rör ni ihop två olika saker här

T ex

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 30 dB ~ tillsammans blir det runt 33 dB

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 40 dB ~ kort nr 2 låter dubbelt så mycket som kort nr 1

Orkar inte citera de andra men om de läser detta så har iCannot rätt

Känner mig gammal för den enda sidan jag tycker är intressant är temp, ljudnivå och strömsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kul att den spöa TITAN X.

Kommer blir skoj och se hur Asus kommer att vara.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Intressant att Techpowerup får samma ljudnivå som SweC på EVGA's GTX 970 (som har samma ljudnivå som deras GTX 980 ti i SweC test) men för detta gigabyte kortet skiljer 10db i ljudnivå. Nåt som verkligen inte stämmer här.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Man kan använda grafikkort för annat än spel. Titan X har mer minne och cuda kärnor som gör att kortet blir attraktivt för vissa människor med särskilda användningsområden. Men för ren gaming, så ja självklart är 980ti ett vettigare alternativ.

Fast just Titan X har ju marknadsförts som ett gaming-kort. De tidigare årsmodellerna var väl mer riktade åt de som körde beräkningsintensiva applikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Fast just Titan X har ju marknadsförts som ett gaming-kort. De tidigare årsmodellerna var väl mer riktade åt de som körde beräkningsintensiva applikationer.

Ja det må hända att de marknadsfört det för gaming, men det är väl å andra sidan bara ett smart drag ifrån deras sida, att rikta sig mot fler. Syftet med mitt inlägg var väl egentligen bara att försöka förklara prisskillnaden, även om ja fortfarande tkr det är för dyrt

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sweclockers måste ha nåt fel på sitt exemplar. Mitt kom aldrig över 63 grader med original fläktkurva, lät lite grann men inget farligt alls. Nu med ny fläktkurva där kortet tillåts att nå 73 grader hör jag inte kortet alls ens i load och jag har inget ljuddämpat chassi.

I Techpowerup's test landar man på 40db 10cm från burken och i guru3d's rest 41db 7,5cm från burken i full load. Så något fel är det. Kanske värt att kolla upp Sweclockers?

Skrivet av iCannot:

Måste vara något fel på Sweclockers ex. En vän till mig har just Evga SC+ och det här kortet i SLI. Bägge låter i princip lika mycket vid full belastning. 10 dB mera skulle ju vara dubbelt så högt...

Skrivet av Србо:

Horribel ljudnivå hos Sweclockers exemplar med spoltjutliknande problem dessutom. I JayzTwoCents recension specifikt berömmer han grafikkortets låga ljudnivå och då har han fått överklockningen över 1500mhz: http://www.youtube.com/watch?v=B2-gCXscH04
Antingen har Swecklockers fått ett måndagsexemplar eller så är det Jay som fått ett ovanligt tyst. Han kanske fått en slant extra och berömma det mer än det förtjänar;).

Jag har varit/är i kontakt med Gigabyte, och än så länge har jag inte fått några indikationer därifrån på att vårt kort ska vara defekt utöver normal "exemplarvariation". Väntar på svar en omgång till nu (det är lite rörigt med olika kontakter), försöker givetvis återkomma om de till sist vill skicka ett nytt kort för uppföljning. Semestrar och "lite annat" i antågande dock.

Nämnvärt om ljudtesterna, både Guru3D och Techpowerup testar på mycket längre avstånd än oss. Guru kör med 75 centimeter (inte 7,5) och Techpowerup kör med 100 centimeter, båda en bra bit över våra cirka 12 centimeter. Det spelar också stor roll med vinklar och position på mätaren i förhållande till datorlådan, där grafikkort med olika fläktkonfigurationer gynnas i olika lägen. Andra parametrar är till exempel vilken belastning som körs, samt hur länge den får rulla. Gigabyte-kortet tar på en höft 10-15 minuter innan fläktarna börjar plana ut runt 2 400 RPM (57 %).

Kort och gott är det svårt att jämföra dBA-värdena mellan olika sidor, även i förhållande till varandra. Det jag kan säga är att alla våra värden kommer från samma metod med samma vinklar och positioner, precis som både Gurus och Techpowerups sannolikt är inbördes jämförbara enligt respektive upplägg. Vilka som är rätt eller fel är svårt eller omöjligt att säga.

När det gäller den subjektiva ljudnivån låter vårt exemplar av Gigabyte-kortet tveklöst mer än vårt exemplar av EVGA-modellen, det har både jag och @JonasT konstaterat. Det är en stor skillnad, där Gigabyte dessutom har hörbart gällare och mer genomträngande ljud (vilket ger ökat utslag på dBA-skalan). Spoltjut finns, även om det som jag skriver i artikeln i någon mån dränks av fläktljudet.

Skrivet av kaya:

Blir det nått 390x test eller?

Det blir det på sikt! Vi fick in ett kort idag, tyvärr dock ett förproduktionsexemplar vi sannolikt endast kommer använda som referens till.. ett annat test. Kortet vi egentligen ska få och väntar på är tydligen försenat och ska skickas idag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kör detta kort med 100 mhz och och 350 mem med 60 % fan speed vilket knappt är hörbart och tempen pendlar i witcher 3 mellan 65-69. Spoltjut har jag vid fps uppåt 1500. Inget spoltjut vid typ 1-400 fps

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StefanLundgren:

En höjning med 3 db är en fördubbling av ljudtrycket. Så lite mer

Jag har väntat på denna recension, och inväntar bara MSI och Asus nu. Fast det lutar starkt åt EVGA.

Ja men örat uppfattar inte detta som en dubblering av ljudet, som ju faktiskt 10 db är/gör.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Nu rör ni ihop två olika saker här

T ex

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 30 dB ~ tillsammans blir det runt 33 dB

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 40 dB ~ kort nr 2 låter dubbelt så mycket som kort nr 1

Nope det låter mer än dubbelt så mycket 3dB är lika med en fördubbling av det ljudet
Två kort som låter i 30dB behöver inte bli 33dB kan lika gärna bli 30 eller 30.5.

Varje 3db är en för dubbling av ljudet 6dB är dubbelt så högt som 3dB 9dB är dubbelt så högt som 6dB men 4 gånger så högt som 3dB.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nope det låter mer än dubbelt så mycket 3dB är lika med en fördubbling av det ljudet
Två kort som låter i 30dB behöver inte bli 33dB kan lika gärna bli 30 eller 30.5.

Varje 3db är en för dubbling av ljudet 6dB är dubbelt så högt som 3dB 9dB är dubbelt så högt som 6dB men 4 gånger så högt som 3dB.

Nej.

Ljudtrycket fördubblas vid +3 dB; örat uppfattar ljudet som dubbelt så högt när dB ökar med 10.

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem

Bra produkt när det skeppade kortet har coilwhine??
Även om alla kort inte har det så hade detta kort det, så det borde ni bett om en omleverans av istället för att testa och ge det en utmärkelse det inte förtjänade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka en pic på erat överklockat med denna med bra volt osv osv. Inte så insatt så vet ej hur mkt de ska va

Permalänk
Medlem

Jösses vilket prestandamonster! Gigabytes kvalitetskontroll verkar dock bristfällig.

Det ska bli mycket intressant att se om Fury X kan klå detta monster.

Permalänk
Medlem

Stor del till varför jag föredrar nvidia är just överklockningen.
Vill man överklocka så är det betydligt roligare och ger mer än motsvarande AMD kort.

Önskar att AMD kunde bli bättre på den fronten men men.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Nu rör ni ihop två olika saker här

T ex

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 30 dB ~ tillsammans blir det runt 33 dB

Kort nr 1 ger 30 dB; kort nr 2 ger 40 dB ~ kort nr 2 låter dubbelt så mycket som kort nr 1

Hörrö! Det är ett fritt land och jag får röra ihop ljudtryck med upplevd ljudstyrka precis så mycket jag vill!!

(P.s. I stand corrected D.s)

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Hörrö! Det är ett fritt land och jag får röra ihop ljudtryck med upplevd ljudstyrka precis så mycket jag vill!!

(P.s. I stand corrected D.s)

Rör på för all del

@vinylens och @cjansson som kanske också vill "stand corrected" (källa: http://newt.phys.unsw.edu.au/jw/musFAQ.html)

What is the relation between loudness and decibels? Is 80 dB twice as loud as 40 dB? How do you translate from decibels to loudness?
Sound level in dB is a physical quantity and may be measured objectively. Loudness is a perceived quantity and one can only obtain measurements of it by asking people questions about loudness or relative loudness. (Of course different people will give at least slightly different answers.) Relating the two is called psychophysics. Psychophysics experiments show that subjects report a doubling of loudness for each increase in sound level of approximately 10 dB, all else equal. So, roughly speaking, 50 dB is twice as loud as 40 dB, 60 dB is twice as loud as 50 dB, etc.

Does adding two identical sounds give an increase of 3 dB or 6dB? Why?
A subtle question: if you look at the page What is a decibel?, you'll see that doubling the sound pressure gives an increase of four in the intensity, so an increase in the sound level of 6 dB, whereas doubling the power increases the intensity by a factor of two, so an increase of 3 dB. There is no paradox here, because to double pressure and to double power you do two different things. Let's see how, starting with a simplified system.

Let's imagine that we have a completely linear amplifier and speaker. If we double the voltage at the input (like adding two identical voltage signals), the we double the voltage to our linear loudspeaker and thus double the sound pressure it puts out, which gives us four times as much energy, four times as much intensity everywhere in the sound field, and thus a uniform increase in sound level of 6 dB. (The amplifier is also delivering four times as much electrical power.)
Amplitude as a function of x and y for a Young's Experiment Now imagine that we have two identical, linear amplifiers and speakers, and we'll forget about reflections from walls, floor etc. We put the same signal into the inputs of both. Now each amplifier is producing the same amount of electrical power, so the output sound power is only doubled. On average, the intensity in the sound field is only doubled. Let's consider just a single sine wave (or, if you like, one frequency component of the sound). If your ear is equidistant from the two speakers, then the two pressure waves will add in phase (constructive interference), so the sound pressure at your ear will be twice as great, so you'll a level 6 dB higher when the second amplifier is turned on. However, if you are half a wavelength further from one speaker than from the other, then two two pressure waves will add one half cycle out of phase (destructive interference) and the sound pressure will be zero. So the sound intensity is four times as great in some places, zero in others, and intermediate values in most places. Integrate this over all space and the total power is only doubled.
What if the sounds are not identical, but have the same level? Then the phase difference will be random. If two signals have pressure amplitude pm and a phase difference θ, then their sum is 2pm(1+cosθ), which of course varies from 0 to 4pm. But the power is proportional to the amplitude squared, and so proportional to 4pm2(1+cosθ)2. The average of (1+cosθ)2 over all θ is ½ so the average of the whole term over all possible phase differences is 2pm2. So again, on average we double the power and so get an increase of 3 dB in sound level.

Dold text
Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har varit/är i kontakt med Gigabyte, och än så länge har jag inte fått några indikationer därifrån på att vårt kort ska vara defekt utöver normal "exemplarvariation". Väntar på svar en omgång till nu (det är lite rörigt med olika kontakter), försöker givetvis återkomma om de till sist vill skicka ett nytt kort för uppföljning. Semestrar och "lite annat" i antågande dock.

Nämnvärt om ljudtesterna, både Guru3D och Techpowerup testar på mycket längre avstånd än oss. Guru kör med 75 centimeter (inte 7,5) och Techpowerup kör med 100 centimeter, båda en bra bit över våra cirka 12 centimeter. Det spelar också stor roll med vinklar och position på mätaren i förhållande till datorlådan, där grafikkort med olika fläktkonfigurationer gynnas i olika lägen. Andra parametrar är till exempel vilken belastning som körs, samt hur länge den får rulla. Gigabyte-kortet tar på en höft 10-15 minuter innan fläktarna börjar plana ut runt 2 400 RPM (57 %).

Kort och gott är det svårt att jämföra dBA-värdena mellan olika sidor, även i förhållande till varandra. Det jag kan säga är att alla våra värden kommer från samma metod med samma vinklar och positioner, precis som både Gurus och Techpowerups sannolikt är inbördes jämförbara enligt respektive upplägg. Vilka som är rätt eller fel är svårt eller omöjligt att säga.

När det gäller den subjektiva ljudnivån låter vårt exemplar av Gigabyte-kortet tveklöst mer än vårt exemplar av EVGA-modellen, det har både jag och @JonasT konstaterat. Det är en stor skillnad, där Gigabyte dessutom har hörbart gällare och mer genomträngande ljud (vilket ger ökat utslag på dBA-skalan). Spoltjut finns, även om det som jag skriver i artikeln i någon mån dränks av fläktljudet.

Det blir det på sikt! Vi fick in ett kort idag, tyvärr dock ett förproduktionsexemplar vi sannolikt endast kommer använda som referens till.. ett annat test. Kortet vi egentligen ska få och väntar på är tydligen försenat och ska skickas idag.

Det intressanta här är dock att de får samma resultat som ni får när det gäller EVGA's GTX 970 med deras eftermarknadskylare, dvs 39db och tämligen borde de då också få det resultatet på EVGA's GTX 980 ti med samma kylare. Speciellt då ni fick samma på dessa två också. Avarten i det hela är ju att ert resultat när det gäller Gigabytes kort trillar in på nästan 10db högre än vad deras mätningar visat. Det är mycket märkligt, och jag hoppas att även ni tycker det. Jag känner personligen inte heller igen mig i att kortet skulle vara mer högljutt än med referenskylare, vilket inte kortet jag har här hemma är så någonting stämmer som sagt inte.

Personligen spelar det mig ingen roll då jag har custom fläktkurva och inte hör kortet alls, men tycker att det här är mycket märkligt.

Edit: Sedan kan jag personligen tro att när man är så pass nära och mäter ljud som ni är så ger spoltjut mer utslag på värdet än om det hade varit längre ifrån. Det är bara en tanke, men kanske det är förklaringen?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Som andra ser jag fram emot test av Asus kort, surt att de är sist ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Som andra ser jag fram emot test av Asus kort, surt att de är sist ut...

Samma här...

Tror inte jag kommer att kunna motstå när GTX 980 Ti Strix är släppt. Gillar looken på nya CU III. Ska nog ge mig själv två sådana i (försenad) födelsedagspresent.

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det intressanta här är dock att de får samma resultat som ni får när det gäller EVGA's GTX 970 med deras eftermarknadskylare, dvs 39db och tämligen borde de då också få det resultatet på EVGA's GTX 980 ti med samma kylare. Speciellt då ni fick samma på dessa två också. Avarten i det hela är ju att ert resultat när det gäller Gigabytes kort trillar in på nästan 10db högre än vad deras mätningar visat. Det är mycket märkligt, och jag hoppas att även ni tycker det. Jag känner personligen inte heller igen mig i att kortet skulle vara mer högljutt än med referenskylare, vilket inte kortet jag har här hemma är så någonting stämmer som sagt inte.

Personligen spelar det mig ingen roll då jag har custom fläktkurva och inte hör kortet alls, men tycker att det här är mycket märkligt.

Edit: Sedan kan jag personligen tro att när man är så pass nära och mäter ljud som ni är så ger spoltjut mer utslag på värdet än om det hade varit längre ifrån. Det är bara en tanke, men kanske det är förklaringen?

Jag säger som sagt varken från eller till huruvida någon har rätt eller fel, men du jämför äpplen med bananer. Det är inte samma GTX 970-kort, TPU testar EVGA-varianten med ACX 2.0 och vi med ACX 2.0+ - samma uppdaterade kylare som sitter på 980-korten båda har testat. En av anledningarna till nya varianten var just att få ordning på "onödigt hög" ljudnivå.

Det kan hända att spoltjutet påverkar mer, men jag tror inte skillnaden är enorm. Gigabyte-kortet låter subjektivt mer från fläktarna helt enkelt, skulle mellan tummen och pekfingret säga dubbelt upp vilket stämmer bra med dBA-ökningen. Mycket beror också som sagt på var mätningen sker, ett referenskort låter ofta (förhållandevis) mer "rakt bak" än tredjeparts då utblåset fungerar annorlunda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna hjälpa mig att överklocka mitt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag säger som sagt varken från eller till huruvida någon har rätt eller fel, men du jämför äpplen med bananer. Det är inte samma GTX 970-kort, TPU testar EVGA-varianten med ACX 2.0 och vi med ACX 2.0+ - samma uppdaterade kylare som sitter på 980-korten båda har testat. En av anledningarna till nya varianten var just att få ordning på "onödigt hög" ljudnivå.

Det kan hända att spoltjutet påverkar mer, men jag tror inte skillnaden är enorm. Gigabyte-kortet låter subjektivt mer från fläktarna helt enkelt, skulle mellan tummen och pekfingret säga dubbelt upp vilket stämmer bra med dBA-ökningen. Mycket beror också som sagt på var mätningen sker, ett referenskort låter ofta (förhållandevis) mer "rakt bak" än tredjeparts då utblåset fungerar annorlunda.

Klart att någon kan ha rätt och den andre fel, mest troligt har jag fel eftersom ni har det exemplaret där och kan höra skillnaden

Dock ger jag mig inte riktigt än Men hänvisning till Guru3d istället så är skillnaden på ett referens GTX 980 och Gigabyte GTX 980 ti G1 Gaming ingen alls, men i ert test är skillnaden 3,5db. Så jag tror fortfarande att någonting är off med ert exemplar eller så dör ljudet helt enkelt ut på olika vis en bit ifrån datorn (det känns dock lite långsökt).

Det är helt upp till er att ta detta vidare och jag applåderar er för att ni redan tagit kontakt med Gigabyte.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=B2-gCXscH04 7min in... verkar inte låta så mycket som de påstår här!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

https://www.youtube.com/watch?v=B2-gCXscH04 7min in... verkar inte låta så mycket som de påstår här!

Det var väl inte så tyst? Jag hör aldrig mina strixkort för det är min cpukylare som låter mest i mitt chassi:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

https://www.youtube.com/watch?v=B2-gCXscH04 7min in... verkar inte låta så mycket som de påstår här!

Som sagt, nåt är fel...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

https://www.youtube.com/watch?v=B2-gCXscH04 7min in... verkar inte låta så mycket som de påstår här!

Du kan väl inte seriöst mena att en inspelad video är en bra referens för hur mycket nånting låter i verkligheten?

Hur vet du hur mycket ljudnivån justerades när videon klipptes och redigerades? Hur vet du vilken ljudnivå du ska sätta dina egna högtalare på? Om jag sätter mina högtalare på en nivå som får referenskorten att låta som dammsugare kan jag tala om att även Gigabyte-kortet låter en hel del. Jag har i alla fall ingen förmåga att bedöma huruvida ljudskillnaden känns rimlig i förhållande till mätvärderna i ett test.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av WebMaximus:

Som andra ser jag fram emot test av Asus kort, surt att de är sist ut...

Någon indikation på när dom kommer? Jag väntar tills de är släppta innan de blir 2st för min del

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Hört att det ska komma i slutet av juni.