MSI Radeon R9 Fury X i svensk prislistning

Permalänk
Melding Plague

MSI Radeon R9 Fury X i svensk prislistning

Att AMD Radeon R9 Fury X går upp mot Geforce GTX 980 Ti bekräftas i en svensk prislistning, där modellen är enstaka hundralappar billigare än konkurrerande lösning med kylare från tredjepart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det nämndes inte i artikeln, men det lär ju bli lite press när fler listar tillgång på Fury X.
Jag tippar på att det kommer hamna närmare 6500-7000 kronor, snarare än de 7500
det står på nu. Det är ju bara en butik som har listat det.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

*Bankar i bordet* PRESTANDATEST! Mitt 680 vill gå i pension och jag vill göra mig av med lite fickpengar!

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på att NDA'n ska släppas.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gif test nu så jag kan få köpa Fury kort.,

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Räknar kallt med ett test här kl 00:01. Uppesittarkväll!

Permalänk
Skäggig legend

Wacka wacka ey ey! Längtar till tester! När släpps detta kort officiellt? eller när väntas NDA släppas?

Edit: Min dyslexi såg inte det sista, trodde det ingick i Bästa pris på.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag sitter och hoppas på att det här leder till priskrig mellan 980 Ti & Fury X. Kom igen nu, pappa behöver en ny GPU.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iWeeby:

*Bankar i bordet* PRESTANDATEST! Mitt 680 vill gå i pension och jag vill göra mig av med lite fickpengar!

Haha har du också haggan kvar? Spännande tider detta.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Wacka wacka ey ey! Längtar till tester! När släpps detta kort officiellt? eller när väntas NDA släppas?

Citat:

Lanseringen av Radeon R9 Fury X sker under morgondagen, den 24 juni.

Du kan läsa den tillhörande artikeln om du klickar på Bakåt-knappen i webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Räknar kallt med ett test här kl 00:01. Uppesittarkväll!

Släpps NDA inatt?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Datavetare
Skrivet av FredrikMH:

Släpps NDA inatt?

Skulle gissa att det tidigaste man kan förvänta sig är 24 juni 0:00 PDT, d.v.s. 9:00 imorgon vår tid.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Haha har du också haggan kvar? Spännande tider detta.

Jag sitter också med mitt gamla 680 som börjar närma sig pension... så upp med ett test nu så man med gott samvete kan köpa ett 980 sen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Släpps NDA inatt?

tror det lite olika bud men verkar så ja.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på att få dra iväg en order på ett luftkylt Fury samt ett passande vattenblock från EKWB.
Hoppas testerna visar bra siffror och priset på det luftkylda kortet är nån tusenlapp mindre än det vattenkylda. 8)

Permalänk

Bara att hoppas på bra prestanda då!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Nog för att jag blev inlagd på sjukhus under helgen men mår bättre nu, så lyckades de fan inte att bota "Ryck-i-köptarmen"-syndromet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Får de som har skrivit NDA, säga när den löper ut eller är räknas det som att bryta kontraktet?
Blir nog köp om det presterar som en 980Ti iaf. Sen så får storebrorsan köpa mitt gamla 290 för att upgradera sin gtx560Ti

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Sebbepojken:

Du kan läsa den tillhörande artikeln om du klickar på Bakåt-knappen i webbläsaren.

Tack! jag kände snabbt att det tillhörde Bästa pris på. Min dyslexi jagar mig till min död.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Får de som har skrivit NDA, säga när den löper ut eller är räknas det som att bryta kontraktet?
Blir nog köp om det presterar som en 980Ti iaf. Sen så får storebrorsan köpa mitt gamla 290 för att upgradera sin gtx560Ti

senaste infon jag fick var klockan 13.00 BST 24/6 dvs typ 14.00 i detta avlånga land.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Släpp bara de jäkla prestanda testerna nu, lol.

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD kan sätta ordentlig press på nvidia! Så jävla trött på att se grafikkort kosta som dom gör idag!

§1.2
Permalänk
Medlem
Skrivet av SebastianL:

Jag sitter också med mitt gamla 680 som börjar närma sig pension... så upp med ett test nu så man med gott samvete kan köpa ett 980 sen

Skickades från m.sweclockers.com

Så du väntar på ett test som på pappret visar att du kommer köpa ett dyrare och sämre kort?
Ett 980 kommer bli dålig prestanda per krona snart om de inte sänker priser om man jämför med AMD's kommande motpol.
(av att döma av spekulationer och släppta specifikationer).

Permalänk
Medlem

Spännande!

Frågorna som måste få svar nu är:

1. Hur står det sig mot 980 TI

2. Hur mycket drabbas Fury X av att ha 2Gb mindre än 980 TI i upplösningar på 1440p +

3. Rapporter säger att den är tyst och sval, men hur mycket mer än 980 TI?

4. Viktigast: hur mycket mer kan man pressa den och när den är maxad - slår den överklocksvänliga 980 TI?

Skulle alla 4 punkter falla bra ut för AMD så blir det en trevlig kamp i toppen framöver. nVidia har ju haft ganska lugnt monopol där.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Firsov:

Så du väntar på ett test som på pappret visar att du kommer köpa ett dyrare och sämre kort?
Ett 980 kommer bli dålig prestanda per krona snart om de inte sänker priser om man jämför med AMD's kommande motpol.
(av att döma av spekulationer och släppta specifikationer).

jag hoppas att detta kortet kan leverera så det blir en bra konkurrens. Kanske nvidias kort kan sjunka lite i pris, jag har dock på senare tid börjat snegla mer och mer mot AMD... Vem vet, man kanske faller dit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Hoppas AMD kan sätta ordentlig press på nvidia! Så jävla trött på att se grafikkort kosta som dom gör idag!

Håller verkligen med, det är en sådan skillnad på att ha "top notch" idag mot vad det var för bara några år sedan. Jag tycker det är en tråkig utveckling, med tanke på hur många det är som älskar att spela. Det ska fan inte kosta en halv månadslön att köpa ett bra kort! Men blir ju lätt så med monopol på marknaden.. hoppas AMD kan styra upp det lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

Spännande!

Frågorna som måste få svar nu är:

1. Hur står det sig mot 980 TI

2. Hur mycket drabbas Fury X av att ha 2Gb mindre än 980 TI i upplösningar på 1440p +

3. Rapporter säger att den är tyst och sval, men hur mycket mer än 980 TI?

4. Viktigast: hur mycket mer kan man pressa den och när den är maxad - slår den överklocksvänliga 980 TI?

Skulle alla 4 punkter falla bra ut för AMD så blir det en trevlig kamp i toppen framöver. nVidia har ju haft ganska lugnt monopol där.

Om man tittar på SweClockers senaste test av ett 980Ti kort där dom har med samtliga kort inklusive gamla Titan GK110 så ser man att det trots sina 6GB inte har något som helst övertag i 4K med ultra inställningar. Tom GTX970 utpresterar Titan 6GB i 4K och med tanke på vad AMD's ingenjörer verkar ha gjort med Fury X med dess rasterenheter, nya komprimeringsalgoritmer och den massiva bandbredd så tror jag vi kommer få se på bra resultat:

Vattenkylningen verkar vara riktigt bra med 50c operationstemp och <32db. Jag tror vi kan vänta oss ett GRYMT grafikkort...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Inet har stoppat i ett FURY X i en dator idag. Det kommer testas och benchas under dagen

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Inet har stoppat i ett FURY X i en dator idag. Det kommer testas och benchas under dagen

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Om man tittar på SweClockers senaste test av ett 980Ti kort där dom har med samtliga kort inklusive gamla Titan GK110 så ser man att det trots sina 6GB inte har något som helst övertag i 4K med ultra inställningar. Tom GTX970 utpresterar Titan 6GB i 4K och med tanke på vad AMD's ingenjörer verkar ha gjort med Fury X med dess rasterenheter, nya komprimeringsalgoritmer och den massiva bandbredd så tror jag vi kommer få se på bra resultat

Men frågan är ju om 4gb vram chokade i något test? Eller gjorde bara 2gb det kanske? Det är ju inte bara att titta på 4K - vilket kort som helst klarar 4K om inte spelet ställer höga krav.

Jag hoppas Sweclockers lägger ner extra krut på att svara på denna fråga eftersom det är rätt så intressant att få veta svaret på vad som händer om ett spel använder säg 5gb minne, 980Ti vs Fury X vs 980 vs 290X (för att jämföra "gamla" 4gb kort vs ett som har 6gb minne vs Fury). Kan Fury ändå hänga med när 290X/980 vram chokar så bådar det gott för framtiden, om det går från 100 till 10 fps... lite värre.