Grafikbugg i GTA5, mobil & muspekare

Permalänk
Medlem

Grafikbugg i GTA5, mobil & muspekare

Tjena, har precis börjat spela GTA5 på pc, riktigt kul!
Dock så har jag fått ett litet udda problem som jag inte har lyckats hitta nån fix för ännu.

Det är nämligen så att mobilen i spelet samt muspekaren har blivit ihopstretchat på något konstigt vis.
Muspekaren är inte hela världen, men mobilen är nästintill obrukbar då det är svårt att använda menyer osv.
Jag har testat med det vanliga, ominstallerat spelet, grafikdrivrutiner samt testat olika upplösningar i spelet.

Är det något som ni andra har råkat ut för, hört talats om eller har nån idé om vad det kan bero på?

EDIT: En till allvarligare bugg upptäcktes också, uppdrag som har "aim focus" delar är omöjliga att klara, vilket "Nervous Ron" uppdraget är, som omöjliggör fortsättningen i storyn.
Då spelet inte detekterar att jag siktar på ron för att fortsätta.

Precis när rockstar support eskalerat detta case till tier 1 så hittade jag orsaken & fixen för det.
Det var så korkat enkelt att jag hade helt missat det (& rockstars support uppenbarligen)
Detta inträffar när jag kör spelet i fullscreen, kör jag spelet i windowed mode så försvinner detta.
Det går att köra spelet i borderless windowed mode vilket i praktiken blir fullscreen, vilket fixar detta helt.

Ifall någon annan stöter på denna irriterande buggen.