Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming går väldigt varmt

Permalänk

Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming går väldigt varmt

Hej hallå... Så jag har haft mitt kort i ungefär 4 dagar nu och bestämde mig för att spela Far Cry 4 eftersom mitt gamla kort inte klarade av det. Upptäckte att spelet krashade mycket och jag tror det kan vara för att kortet gå upp mot 80+ grader på Ultra i 1440p.
Kollade lite benchmarks på kortet och på dom så gick kortet ca 60-65 grader i 4K så tycker som att det verkar vara något konstigt med mitt.

Just nu när jag sitter och skriver detta så har jag öppnat chassit och satt en stor golvfläkt som blåser rakt in och den ligger ändå på 72 grader. (Har minimerat Far Cry 4.
Enligt GPU-Z så körs fläktarna i ca 62% effektivitet, vet inte om man kan manuellt ställa in det.

Lämnar denna bilden ifall ni får någon annan info:

Dold text

¨Tack för hjälpen.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Med 60% fan speed så låg jag på 65-70 c i witcher 3 och de var med boostclock på 1430.

Så 80c låter högt med 60% speed

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen erfarenhet av gigabyte.Men du har väl fått med något program så du kan ställa in en egen fläktkurva.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Du kan testa att montera av kylaren och byta pasta sätta ihop den. För att se om den blir annorlunda.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Du kan testa att montera av kylaren och byta pasta sätta ihop den. För att se om den blir annorlunda.

Fast på ett grafikkort ryker väl garantin i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Tack för era förslag, jag upptäckte att Far Cry krashade på grund av Razer Synapse och inte kortet.
Har också suttit och kollat på GPU-Z medans jag spelat och sett att den ställer in fläkthastighet för att inte gå över 75 grader när det går tungt.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Willbeatu:

Tack för era förslag, jag upptäckte att Far Cry krashade på grund av Razer Synapse och inte kortet.
Har också suttit och kollat på GPU-Z medans jag spelat och sett att den ställer in fläkthastighet för att inte gå över 75 grader när det går tungt.

Låter som du har dåligt luftflöde i ditt chassi?! Se till att skaffa någon mer fläkt, samt att du inte har öppen låda vilket faktiskt kan ge sämre kyleffekt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)