Permalänk
Avstängd

144Hz skärm, inställningar?

Precis köpt mig en 144Hz skärm en BenQ XL2411, vet att det kanske inte är något att hänga i julgranen men för dom pengarna tyckte ja det var värt att testa. Många som "kan något" har kritiserat skärmen, medans vanliga döda har sagt att det varit ett stort lyft från sina gamla skärmar, och vissa som kanske kan lite har ställt in skärmen så den blivit "duglig".

Till min fråga, vad ska jag ändra/ställa in, och hur går man tillväga? någon hade laddat ner något för bättre färgåtergivning med mera.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

@jaeger90: för gamma brightness contrast kan du köra windows kalibrering eller ladda ner kalibrerings bilder/video. Ska du ädra färg behöver du en kalibrerings kamera eller glasögen för det och skärmar brukar vara bra kalibrerade från leverantör så det steget anser jag vara onödigt för vardags användaren

Permalänk
Medlem

ICC profil från digitalversus och följande inställningar under standard profilen:

Brightness: 70
Contrast: 50
LBL: 0
Blur Reduction: off
Color Temp: User R:96 G96 B: 100
AMA: high
Instant Mode: on
Sharp: 5
Gamma: Gamma 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agitax:

@jaeger90: för gamma brightness contrast kan du köra windows kalibrering eller ladda ner kalibrerings bilder/video. Ska du ädra färg behöver du en kalibrerings kamera eller glasögen för det och skärmar brukar vara bra kalibrerade från leverantör så det steget anser jag vara onödigt för vardags användaren

Okej!

Skrivet av Mimematis:

ICC profil från digitalversus och följande inställningar under standard profilen:

Brightness: 70
Contrast: 50
LBL: 0
Blur Reduction: off
Color Temp: User R:96 G96 B: 100
AMA: high
Instant Mode: on
Sharp: 5
Gamma: Gamma 5

Bra ska kolla det!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||