TEKKIT classic reborn (Minecraft modpaket)

Permalänk
Medlem

TEKKIT classic reborn (Minecraft modpaket)

Yo! Tänkte informera er om Tekkit, perfekt till er som älskar Minecraft, men som vill använda huvudet lite också. Tekkit är ett modpaket. Alltså ett gäng moddar ihopsamlade till ett stort paket som ör om Minecraft till ett aningen mer industriorienterat spel. Kan inte med ord beskriva hur roligt Tekkit är, varnar er för att man kan snöa in sig ordentligt i detta modpaket då det är STORT som tusan! Klicka här för att komma till det officiella forumet där det finns allt i från FAQ till installationshjälp till personlig hjälp!

Mer eller mindre är Tekkit uppbyggt runt att alla block i hela spelet har ett värde. Detta värde heter "EMC" där ett dirt-block är EMC 1, Trä är EMC 4, ända upp till diamant som är EMC 8192 . Man kan byta fram och tillbaka mellan block, så om jag sitter på 8192 dirt block så kan jag förvandla dom till en diamant. Hur får man ihop så mycket material? Jo med maskiner som du bygger och tar hand om. Varför inte bygga ett automatiskt gruvshakt som plockar upp material ur jorden, sorterar det, och gör diamant av allt? Uppgradera dig som aldrig förr och bli odödlig, sök jakten på oändlig energi för att driva din fabrik!

Tekkit uppdaterades nyligen av Tencao så att det fungerar med Minecraft 1.7.10 och det fungerar väldigt väldigt bra! Har haft i gång en server som jag och mina vänner spelar på just nu och den har gått i månader utan problem! Vi spelar med Sphax texturpaket som finns länkat på forumet, troligt bra texturer som stödjer alla tekkitmoddarna! Här nedan är en bild i från våran server, en helautomatisk solpanelsfabrik. Ett litet exempel på vad som är möjligt i Tekkit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va härligt med en nyare verision. Har säkert lagt flera hundra timmar på gamla tekkit verisionen (1.2.5?)

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

Oh tekkit <3

Någon som kan länka någon ip till någon server?

Vill återbygga mina extrema maskiner som får alla att bli avundsjuka.

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Medlem

Nästan så man ska ta och köra lite, det var väldigt längesen jag ens startade Minecraft... Tror att jag kommer ihåg det mesta, men jag har kört en hel del FTB sen dess så det är inte så jättekonstigt.

Och är det konstigt att jag kommer ihåg exakt hur min värld såg ut från tekkit för typ MC 1.2.5?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.