Nödvändigt med ett ljudkort?

Permalänk

Nödvändigt med ett ljudkort?

Tjena! Mitt moderkort är ett ASUS Z97-PRO GAMER som jag valde speciellt för att mannen på INET sade har lite bättre ljud än andra moderkort i samma prisklass. Jag funderar på att köpa Audio Technica ATH-M50x eller liknande hörlurar och undrar om det kommer gå bra att använda onboard sound eller om jag bör skaffa ett ljudkort för att inte flaskhalsa mina hörlurar. Hjälp uppskattas. Tack i förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norling112:

Tjena! Mitt moderkort är ett ASUS Z97-PRO GAMER som jag valde speciellt för att mannen på INET sade har lite bättre ljud än andra moderkort i samma prisklass. Jag funderar på att köpa Audio Technica ATH-M50x eller liknande hörlurar och undrar om det kommer gå bra att använda onboard sound eller om jag bör skaffa ett ljudkort för att inte flaskhalsa mina hörlurar. Hjälp uppskattas. Tack i förhand!

Jag är ingen Hi-Fi guru men 38 ohm = ca 5 ohm mer än ett vanligt gamingheadset vilket inte är tungdrivet, dessa hörlurar drivs antagligen på väldigt bra med det inbyggda ljudkortet. Hade själv ett Asus Xonar Essence STX, det bidrog till att jag kunde spela högre inget annat, med det inbyggda får jag samma ljudbild samma kvalité som jag hade innan, har själv lurar i samma prisklass som dom du ska köpa/har.

Lycka till!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

dom flesta inbyggda ljud korten funkar ganska bra.
bruka köra mitt ljud ut i en gammal stereo för att få mer tryck i ljudet

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Rekordmedlem

Samma svar till dig >
#15514365

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.