Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Får inget ljud till datorn.

Permalänk
Medlem

Får inget ljud till datorn.

Hej .. Jag lämnade in min dator.där lade dem in ett nytt hårddisk. men nu får jag inget ljud till datorn. vet ni vad som kan va felet och hur jag kan åtgärda det?..har provat många olika sätt men inte lyckats. När jag felsöker så kommer det bara upp "det gick inte att indentifera problemet"
Sen har jag gått in på kontrollpanelen sen system sen enhetshanteraren.där så trycker jag på ljud så kommer det upp High Definition audio device.sen när man trycker på den så står det att den fungerar korrekt. Jag har kollat alla sladdar ochså att dem sitter.

Permalänk
Medlem

@HaJu90: har du kopplat på moderkortet och rätt output i windows

Permalänk
Medlem

@agitax: vart sitter modekortet..och det där andra du sa..förlåt men är ingen expert på datorer XD

Permalänk
Medlem

@HaJu90: laptop/staionär dator? Bytte de ut hårddisken med windows eller la till en extra?

Permalänk
Medlem

@agitax: men det är konstigt för att micken funkar iallafall den hittar man på inspelningsenheter

Permalänk
Medlem

staionär dator.dem satte dit den nya men den gamla sitter på fortfarande? ska jag ta bort den gamla då ?

Permalänk
Medlem

@agitax: dem la till nytt windows till den nya

Permalänk
Medlem

Vanligt brukar vara att det digitala har blivit standarenhet istället för det analoga.

Hur ser det ut i kontrollpanelen / ljud

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: det är ett kryss med en högtalare.när man trycker på den så börjar den felsöka.men om man höger klickar på den och går in på uppspelningenhet så hittar den bara nvidia hdmi output flera stycken..men inte datorns

Permalänk
Medlem

de som installerade windows kanske inaktiverade speakers under installationen så han måste kryssa i visa inaktiverade enheter i uppspelnings enheter

högerklicka på nått i uppspelnings enheter och kryssa i visa inaktiverade enheter

Permalänk
Medlem

@agitax: är det nått jag kan göra?

Permalänk
Medlem

@HaJu90:

ser du högtalare/hörlurar eller speakers/headphones i listan

Permalänk
Medlem

@agitax: gjorde som du sa och hittade en som heter digitalt ljud (s/pdif).aktiverade den men kommer ändå inget ljud..

Permalänk
Medlem

@agitax: precis den hittade jag

Permalänk
Medlem

@HaJu90: du ska inte använda digitalt ljud det är bara högtalare eller hörlurar som ska funka. Ser du nån av dem och står det att nått är inkopplat eller står det ej inkopplad

Permalänk
Medlem

@agitax: men inget ljud

Permalänk
Medlem

@agitax: jag har bara en sån där digitalt ljud och alla andra är NVIDIA HD output. ska man aktivera digitalt ljud elr?

Permalänk
Medlem

@agitax: det finns ingen ikon med högtalare på uppspelningsenheter

Permalänk
Medlem

@HaJu90:
högerklicka någon av de du har i listan och kryssa i "visa inaktiverade enheter" och "visa frånkopplade enheter"

Permalänk
Medlem

@agitax: inte heller hörlurar

Permalänk
Medlem

@agitax: har tryckt på båda av dem.men allt som kommer fram är nvidia hdmi output och digitaltjlud

Permalänk
Medlem

@agitax: har det nånting med den andra hårddisken att göra..ska jag koppla bort den gamla?

Permalänk
Medlem

@HaJu90: då får du installlera ditt ljudkort, gå in i enheteshanteraren i kontroll panelen sen under ljud, video, spelenheter ska det finns "xxxxx High defenition audio" beroende på vad ditt ljudkort heter. Finns den inte där så hittar du den på en annan flik i enhetshanteraren som heter andra enheter där du bör se "okänd enhet". Du måste installera drivrutiner till den så ska det funka.

Permalänk
Medlem

@agitax: när jag trycker på ljud i enhets så kommer det upp 4 alternativ.1High Definition Audio Device.2NVIDIA High Definition.3NVIDIA High Definition.4NVIDIA High Definition (wave Extensible) (WDM).vilken av dem ska jag hämta nya drivrutiner? Och hur istalerar jag nya drivrutiner?

Permalänk
Medlem

@agitax: vet du vilken jag ska avinstalera och vart jag kan hämta dem nya drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

1High Definition Audio Device är rätt som det ska vara, det ända andra som inte kan vara rätt då efter allt detta är att du inte satt i sladden för hörlurar/högtalare i datorn rätt

Permalänk
Medlem

@agitax: sladdarna är rätt i datorn..dem är på precis samma ställe som dem va innan jag lämnade in för att slänga dit en ny hårddisk.

Permalänk
Medlem

@HaJu90: får väll länma in skiten igen så får dem fixa gratis för att dem har fuckat upp den..men tack för din hjälp iallafall ..ha en trevlig kväll