Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Total War inlärningskurvan

Permalänk
Medlem

Total War inlärningskurvan

Hej

Funderar på att köpa total war, men undrar lite om inlärningskurvan?

Hur svårt är det att sätta in sig i spelet?

Vilket ska man köpa?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är inte speciellt svårt att lära sig.

Köp det senaste (Attila) eller Rome 2. De andra är tyvärr lite bedagade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Hej!

Det är inte speciellt svårt att lära sig.

Köp det senaste (Attila) eller Rome 2. De andra är tyvärr lite bedagade.

Testar det är ganska billigt 200:-

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

De jag gillar bäst i serien är Rome (ej tvåan) och empire men de är nog lika bra att gå direkt på det senaste om du ska börja.
Själva spelen är inte svåra att lära sig och de brukar ha en bra tutorial. Men var beredd på buggar och annan skit de är kända för att vara väldigt buggiga den första tiden (ibland åren) innan de fixas tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag lärde mig med Medieval 2 Total War, sedan har jag lirat alla där efter men Medieval 2 är trots sin ålder det jag anser är det bästa

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Har spelat all spelen i serien ända sedan det första släpptes, Shogun: Total War. Tycker du även kan ge första Rome TW, eller M2TW en chans när du känt lite på serien, främst då mod-communityt är ganska aktivt fortfarande och det finns många roliga moddar.

Permalänk
Geeks Gaming

Både Shogun2 och Empire är 2 riktigt bra spel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Jag gillar faktiskt Rome 2 väldigt mycket, har tyvärr inte spelat så mycket Attila fasten jag vill.
Hatar att spela SP och inga kompisar vill spela mp campaign

Men mitt tips är Attila eller Rome 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör Rome 1 till att börja med för fa-an. Det är fortf bäst imo.
Och inlärningskurvan är ej svår.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Ganska lätt att lära sig. "Lättaste" inställningarna är väldigt förlåtande.

Permalänk

Jag har inte lireat total war sen Medieval 2, men är jäkligt sugen på Empire. Dock hörde jag mycket om att det var katastrof när det släpptes.
Har dom patchat ihop spelet, eller är det fortfarande skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamenvisst:

Jag har inte lireat total war sen Medieval 2, men är jäkligt sugen på Empire. Dock hörde jag mycket om att det var katastrof när det släpptes.
Har dom patchat ihop spelet, eller är det fortfarande skräp?

Enligt mig är det mycket bättre
Prestandamässigt så är det inte överdrivet bättre..men i övrigt har det blivit mycket bättre.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |