Permalänk
Medlem

Acer Aspire V5-573G, stänger av sig..

Hejsan!

Jag har nu under de senaste dagarna haft problem med min laptop och lyckas inte felsöka fram felet själv så nu vänder jag mig till er. Problemet är att vid olika random tidpunkter så väljer datorn att stänga av sig. Däremot om jag låter datorn sitta i bios så kan den hålla sig igång i timmar utan problem. Jag lyckades häromdagen köra Intel burntest i nästan 30 min utan problem. Så jag antar det inte har med temperaturen att göra. Har även varit och blåst med luftspray genom ventilationen. Inget har hjälpt. Har även testa om det funkar att boota in i min linux partition istället för windows. Men det gjorde inte saken bättre...

Någon som har något förslag på vad det kan tänkas vara?

Permalänk
Medlem

Får du någon blåskärm eller dör den bara och startar sedan upp som den ska?

Om den bara dör utan förvarning så låter det som att det kan vara ett PSU fel, antagligen att den inte klarar av att ge ut tillräckligt med ström till datorn om det är mycket igång.
Om du har överklockat processorn kan du även ha gett den för lite volt och då kan samma problem uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Får du någon blåskärm eller dör den bara och startar sedan upp som den ska?

Om den bara dör utan förvarning så låter det som att det kan vara ett PSU fel, antagligen att den inte klarar av att ge ut tillräckligt med ström till datorn om det är mycket igång.
Om du har överklockat processorn kan du även ha gett den för lite volt och då kan samma problem uppstå.

Förlåt tänkte inte på att det var en laptop. Skulle skicka in på garantin om det går.

Skickades från m.sweclockers.com