Permalänk
Medlem

Dåligt ljud

Hej!
Nu behöver jag er expertis här.

Jag byggde min dator 2012 och ominstallerade win 8.1 i förrgår. Allt gick bra.

Men ljudet låter så bulkigt, så dovt.

Vad har jag glömt?

Har för mig att jag hade någon form av equalizer tidigare där jag kunde ställa in
ljudet, men hittar inte det nu.

Någon som vet vad jag missat? Eller finns det några ljudprogram som man kan installera (gratisversioner)?

Permalänk
Medlem

EqualizerAPO möjligtvis?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Var hittar man det?
Är det bra?

Skrivet av Brainsplitter:

EqualizerAPO möjligtvis?

Permalänk

om du har nåt seriöst ljudkort så har du en cd till det med drivrutiner, sk drivers. installera dom. sen borde du troligtvis undvika allt från microsoft som är senare än w7 typ.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk

Tror jag har samma fel fast när jag uppdatera till windows 10, fick du ordning på ljudet?

Permalänk

Fick det att funka Ladda ner W8 realtek drivers, de funka på w10 för mig. inte 8.1