Hittar ingen lösning till detta Windows-problem. Långsam inloggning.

Permalänk
Avstängd

Hittar ingen lösning till detta Windows-problem. Långsam inloggning.

Kanske letar för dåligt, men har inte hittat något här i forumet eller på Google som liknar mina problem.

Jag var i Bios och kikade runt och bestämde mig för att testa MSI Fast Boot, inte för jag behövde det riktigt då min dator startar ganska snabbt redan, men jag vill prova. Datorn startade snabbt, eller rättare sagt kom till Windows 8.1 inloggningsskärm väldigt fort, så fort att jag inte ens hann komma in i Bios igen. Men, sedan blev det problem. Efter jag skrivit min pinkod för inloggning tog det längre tid är innan att komma fram till skrivbordet. Skulle uppskatta det till 1-2 minuter. Tidigare har detta gått på bara 1-2 sekunder innan jag kan klicka på programmen och de startar.

Självklart fixa jag så jag kunde gå in i Bios direkt från Windows för att ändra tillbaka till vanligt boot. Men, tyvärr kvarstår problemet även med denna finess avaktiverad. Står nu som original på disable för alla fast-boot-alternativ.

Alltså det tar nu 1-2 minuter att komma in till skrivbordet från Windows inloggningsskärm, oavsett om vilka val jag gör i Bios.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II - Intel i7 5960X - Cooler Master Nepton 240M - Msi X99 Gaming 9 AC - 2 st Msi Geforce GTX 980 Gaming SLi - BenQ XL2730Z 2560x1440 144hz Freesync - Steelseries Sensie Raw Rubberized - Cooler Master CM Storm QuickFire TK MX Red - Cooler Master CM Storm Swift-RX Extra Large

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooler Master:

Kanske letar för dåligt, men har inte hittat något här i forumet eller på Google som liknar mina problem.

Jag var i Bios och kikade runt och bestämde mig för att testa MSI Fast Boot, inte för jag behövde det riktigt då min dator startar ganska snabbt redan, men jag vill prova. Datorn startade snabbt, eller rättare sagt kom till Windows 8.1 inloggningsskärm väldigt fort, så fort att jag inte ens hann komma in i Bios igen. Men, sedan blev det problem. Efter jag skrivit min pinkod för inloggning tog det längre tid är innan att komma fram till skrivbordet. Skulle uppskatta det till 1-2 minuter. Tidigare har detta gått på bara 1-2 sekunder innan jag kan klicka på programmen och de startar.

Självklart fixa jag så jag kunde gå in i Bios direkt från Windows för att ändra tillbaka till vanligt boot. Men, tyvärr kvarstår problemet även med denna finess avaktiverad. Står nu som original på disable för alla fast-boot-alternativ.

Alltså det tar nu 1-2 minuter att komma in till skrivbordet från Windows inloggningsskärm, oavsett om vilka val jag gör i Bios.

Har du gjort en reset av ditt bios?

Permalänk
Medlem

ta bort pin inloggning och använd ditt vanliga lösenord.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Låter som ett DNS problem. Brukar ta lång tid för datorn att starta om det är så att det är krångel med DNS.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..