Tips på enkla (ej grafik-krävande) rollspel

Permalänk
Medlem

Tips på enkla (ej grafik-krävande) rollspel

Hej vänner.

befinner mig i Sydamerika och emellanåt har jag tid där jag inte riktigt känner för att läsa eller kolla på film eller göra annat som man skulle kunna tänkas göra, utan helst bara vill spela ett roligt spel. Min dator är tyvärr ej den bästa och shooters/sandlåda som vanligtvis är det jag spelar gör sig för övrigt inte särkilt bra med musplatta.

På apple store hittade jag fallout shelters, men min gamla Iphone4 suger och det är i princip ospelbart. Tänkte därför höra om ni har tid/möjlighet att komma med förslag på spel i den stilen där man kan spendera lite tid men utan att det är alltför grafik-krävande eller kräver särskilt mycket musprecision heller för den delen. Internet suger oftast och klicka runt på steam tar på tok för lång tid, trailrar är ofta i princip omöjligt.

Budget ligger från 0 till runt hundringen, ska finnas på steam. Skulle uppskattas om någon hade tips eller orkade ta sig tid

http://bethsoft.com/en-us/games/fallout_shelter

Permalänk

Fallout 1 & 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

snes9x och zelda?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

diablo 1 & 2

Insåg nu att du sökte spel på steam =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 1 och 2, Neverwinter nights

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Spel med musplatta? Helt klart FTL: Faster Than Light!

Permalänk
Medlem

Måste tipsa dig om Good Old Games som är mycket bättre för äldre spel. Du laddar hem en installeringsfil för spelet och har det sedan för alltid, utan att behöva köra någon app för att spela spelen. Helt DRM fritt, och inga krav på uppkoppling efter du tankat hem och installerat.
De har alla de bästa rollspelen. Fallout serien, Neverwinter serien, Might and Magic, etc etc.
Även nyare spel, såsom FTL som Biorith tipsar om. Mycket bra spel.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Röstar även för indie-spel som Besiege, Poly Bridge och Banished. Alla bra spel för musplatta och ej prestandahungriga.

Permalänk

banished var faktiskt riktigt kul!