Visar för lite diskutrymme!

Permalänk
Avstängd

Visar för lite diskutrymme!

Vet inte om detta är rätt forumdel, antingen är det väl ett problem med Windows eller lagringsenheten. När jag kollar i Den här datorn, eller Utforskaren, eller vad man nu vill kalla det, så visar en disk på ca. 600 gb ledigt av 1,81 tb. Om jag istället går in på disken, markerar allt innehåll visar den sammanlagda storleken på dessa är det ca. 700 gb, alltså borde jag ha över 1 tb ledigt egentligen?

Vet att jag haft en stor videomapp, men jag hittar inte den...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II - Intel i7 5960X - Cooler Master Nepton 240M - Msi X99 Gaming 9 AC - 2 st Msi Geforce GTX 980 Gaming SLi - BenQ XL2730Z 2560x1440 144hz Freesync - Steelseries Sensie Raw Rubberized - Cooler Master CM Storm QuickFire TK MX Red - Cooler Master CM Storm Swift-RX Extra Large

Permalänk
Avstängd

Meningslösaste tråden i världshistorien, hittade videomappen några sekunder efter jag gjort denna tråd, visade fortfarande fel men ändå. Ursäkta mig!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II - Intel i7 5960X - Cooler Master Nepton 240M - Msi X99 Gaming 9 AC - 2 st Msi Geforce GTX 980 Gaming SLi - BenQ XL2730Z 2560x1440 144hz Freesync - Steelseries Sensie Raw Rubberized - Cooler Master CM Storm QuickFire TK MX Red - Cooler Master CM Storm Swift-RX Extra Large

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooler Master:

Vet inte om detta är rätt forumdel, antingen är det väl ett problem med Windows eller lagringsenheten. När jag kollar i Den här datorn, eller Utforskaren, eller vad man nu vill kalla det, så visar en disk på ca. 600 gb ledigt av 1,81 tb. Om jag istället går in på disken, markerar allt innehåll visar den sammanlagda storleken på dessa är det ca. 700 gb, alltså borde jag ha över 1 tb ledigt egentligen?

Vet att jag haft en stor videomapp, men jag hittar inte den...

Om du går in på disken och markerar allt du hittar, så kommer du inte få ett korrekt värde över antal använda GB, av den enkla anledningen att du inte kan markera alla kataloger och filer, eller snarare du har inte behörigheter att kunna lista upp eller se filer och dess egenskaper tex hur mycket utrymme dom tar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300