Vad tycker ni om Microsoft Edge?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Microsoft Edge?

Ni som har använt och testat webbläsaren ett tag nu, vad har ni för åsikter om den nya webbläsaren Edge?

Permalänk
Medlem

Den stödjer inte Battlelog och det suger.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt snabb och bra flyt, särskilt när man använder touch skärm.

Saknar plugin stöd lite.

Permalänk
Medlem

Så länge inte Ad-block fungerar är det inget alternativ.

Permalänk
Entusiast

Det hade nog varit min webbläsare istället för Chrome om det inte vore för avsaknaden av plugins.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Det hade nog varit min webbläsare istället för Chrome om det inte vore för avsaknaden av plugins.

Samma här, Samt RSS feed i ett bookmark fungerar ej på edge vilket gör mig ledsen.

Annars hade jag stannat kvar på edge.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Tycker det är för långt mellan alternativ 1 och 2. Min röst hamnar någonstans där i mellan.

Permalänk
Medlem

Jag använder fortfarande Chrome, orkar inte byta. Jahopp, inget Adblock? Klarar mig inte utan Adblock

Permalänk
Medlem

Öppnar inte pdf-filer(saknar media pack features???), inte hittat vart man sorterar bokmärken i bokstavsordning i favoriter, finns inget alternativ till att söka med googles istället för bing.

Permalänk
Medlem

Hade röstat på 1 om man kunnat installera ad-block. Blev en tvåa

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Väntar på adblock stöd. Får använda Chrome medan jag väntar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Har inte testat, jag sitter kvar med chrome men det verkar snabbare dem få gångerna som jag " testat " den, ska ge den lite mera tid när jag har lust att överge min köra chrome i några timmar/dagar. Och som alla andra sagt, även fast jag i stort sätt bara använder mig av ad-blocker så... Plugins? Ett måste!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ynot:

Öppnar inte pdf-filer(saknar media pack features???), inte hittat vart man sorterar bokmärken i bokstavsordning i favoriter, finns inget alternativ till att söka med googles istället för bing.

Gå till google.se SEN går du in i settings -> advanced settings -> <add new> och då kommer du kunna lägga till Google. Konstigt sätt att göra det på men så är det.

För övrigt så använder jag den själv just nu istället för Chrome, tycker den verkar snabb och så är den stilren också. Använder inte plugins etc. så kan inte uttala mig om sånt. Men det enda jag stör mig på är att allt som ofta när man trycker på + för att öppna en ny flik så får man manuellt sätta muspekaren över textfältet för att man ska kunna skriva något istället för att det sker automatiskt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Gå till google.se SEN går du in i settings -> advanced settings -> <add new> och då kommer du kunna lägga till Google.

För övrigt så använder jag den själv just nu istället för Chrome, tycker den verkar snabb och så är den stilren också. Använder inte plugins etc. så kan inte uttala mig om sånt. Men det enda jag stör mig på är att allt som ofta när man trycker på + för att öppna en ny flik så får man manuellt sätta muspekaren över textfältet för att man ska kunna skriva något istället för att det sker automatiskt.

Gött, tack ska du ha....

Permalänk
Medlem

Mitt svar blir: Ser väldigt bra ut men är verkligen inget för mig.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hade den haft adblock och möjlighet att casta till chromecast så hade den vart toppen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Hej,
tyvärr använda jad Crome ensolänge.mvh....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

det enda jag stör mig på är att allt som ofta när man trycker på + för att öppna en ny flik så får man manuellt sätta muspekaren över textfältet för att man ska kunna skriva något istället för att det sker automatiskt.

Konstigt. För mig fokuserar den automatiskt på textfältet när jag trycker på + (Eller Ctrl+T) för att öppna en ny flik.

Det skulle komma stöd för plugins (eller tillägg) till Edge va? Undrar bara när.
Verkar som det är viktigt för många.

Permalänk
Entusiast

Hade gärna provat men är ganska fast vid Chrome och dess synkning med bokmärken & lösenord till telefonen..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av andropen:

Konstigt. För mig fokuserar den automatiskt på textfältet när jag trycker på + (Eller Ctrl+T) för att öppna en ny flik.

Oftast verkar det funka men titt som tätt när man minst anar det så skriver jag utan att det händer något efter att ha öppnat en flik så jag måste markera rutan själv. Såg i en annan win10 tråd att jag i alla fall inte tycks vara ensam om detta problem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Mycket bra för att vara i det stadie den är. Men i övrigt helt ok. Körde den när jag installerade alla program och några drivrutiner till W10. Det jag störde mig på var att jag inte visste om den tankade ner filen jag tryckte på. Inga frågor eller animationer. Typ små filer som inte han visa sig eller när man tex hade 5 filer på kö. Hade nog 3st dubbletter i download mappen.

Kikade även lite snabbt på om det gick att byta ut bing, men hittade inget.

Permalänk
Medlem

Har märkt att RAM-användningen är mycket lägre med Edge i alla fall jämfört med de flesta andra browsers, speciellt Chrome då. Gillar också hur bra det flyter på när man scrollar jämfört med andra browsers, men hoppas som sagt att stöd för plugins (och Adblock) kommer fixas i framtiden.

Permalänk
Medlem

Snabb. Snygg. Avskalad. Gillart.

Jag saknar "toch-gestures" som modern-explorer hade. Blir lite pilligare att surfa på plattan, för tillfället.

Hade lite problem med temat/färgerna ett tag. Inställningsikoner, sökfält m.m syntes inte då de hade samma färg som bakgrunden, typ. (vivotab-plattan)

Saknar flikhantering m.m. och att adressfältet var nertill.

Battlelog och viaplay funkar inte på desktop.

Har fått igång Cortana - men inte i Edge.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av jocke92:

Kikade även lite snabbt på om det gick att byta ut bing, men hittade inget.

#15574546

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Där finns Adblock stöd till Microsoft Edge använder det själv väldigt nöjd.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Någon som listat ut hur man får Edge att komma ihåg senaste fönsterstorlek och placering? För mig så öppnas varje nytt fönster i fullskärm hur jag än ändrar.

Sen saknar jag RSS-läsaren som faktiskt var bra i IE.

Inte så jätteimpad av Edge...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan starta upp Edge med tex 4 flikar , där jag har olika zoom på flikarna?
Tex:
Flik 1 : 100%
Flik 2 : 100%
Flik 3 : 125%
Flik 4 : 150%

Det funkar så i Chrome men inte i Edge. Edge sparar senaste zoomen endast, så sätter jag Flik 4 på 150% och startar om Edge så får alla 4 flikarna 150% vid uppstart.

Någon?=)

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Internet Explorer rules... behövs inget annat...

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Provade 5 min sen blockade skiten i firewall o tog bort filerna så det inte kan starta mer.
Pass.

Permalänk
Medlem

Prövade typ i 10 minuter efter jag installerade windows 10. Bl.a. kunde man inte scrolla med pil-tagenterna om man inte dragit lite i scrollbaren med musen först. Det är enormt irriterande om man söker upp en ny sida.

Jag letade inte så noga i inställningarna om det gick att ändra men alla tabs stängdes ner om man stängde av webläsaren.