Ny mobil med bra batteritid?

Permalänk
Medlem

Ny mobil med bra batteritid?

Hej alla Swecare!

Nu är det så att min mor behöver en ny mobil, jag är inte så intresserad av mobiler så vänder mig till er för hjälp

Hon är inte ute efter en mobil med allt senaste utan den ska i stort sett bara ha en stor och fin skärm, över 4", ett stort batteri så att den räcker hela dagen utan att behöva spara och gå med lägsta ljusstyrka, ingen mobil med Nano-SIM, utan det ska vara samma som sitter i hennes nuvarande, en Xperia S. Hon tänker sig ungefär att 3000kr är absolut Max, gärna under.

Mobilen behöver alltså inte ha bästa processor eller RAM, den ska bara funka, ha bra skärm och klara sig minst en dag på en laddning.
kollade lite på bluboo x550 men inte hört så mycket om det företaget så vet inte riktigt.

Väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Tjenare.
Jag rekommenderar denna starkt, tyvärr klockar den in på lite mer än 3k, men är inte otroligt prisvärd telefon enligt mig. Vid lätt användning så håller batteriet ca 2-3 dagar. Har haft min i 5 månader nu å är riktigt riktigt nöjd!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787296

Permalänk
Medlem

Nya Motorola Moto G (3 gen) kanske? Den borde ramla in i butik under veckan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3207642

Det finns även en 16GB variant med 2GB RAM.

Permalänk
Medlem

Hört att Sonys Compact modeller ska ha riktigt bra batteritid, kanske kostar lite mer än 3k dock men den är väldigt prisvärd iaf.

Permalänk
Medlem

@anderjo4 Ja den ser ju ganska bra ut. Hur är skärmen? Den ska kunna bli väldigt ljus så att den går att använda utomhus tex.

@Azodan Den ser riktigt fin ut! Tror du det finns någon info om batteritiden på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

@ItsLea: Skärmen är helt ok, ljusstyrkan är inte den bästa dock. Lite pga att den bara har 720p skärm och lite lägre ljusstyrka som götr att batteritiden är ok, den går absolut att använda ute i dagsljus, men det finns ljusstarkare skärmar där ute, men blir ju betydligt dyrare

Permalänk
Medlem

Huawei Ascend G7
"When playing a looped video, the Huawei Ascend G7 lasts for an excellent 12 and (almost) a half hours, putting it in competition with the best-stamina phones of the last 12 months.
Huawei Ascend G7: Battery Life, Sound and Verdict

Huawei Honor 4X

LG G4 Stylus H635

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att Nanosim inte aktuellt? Vill hon kunna flytta sitt simkort fram och tillbaka mellan sin gamla och den nya telefonen? Annars är det ju bara att byta gratis till ett nano i samband med inköp av nya telefonen.
Vad använder hon telefonen till? Används den enbart till samtal, sms, mail och lite surf så klarar samtliga telefoner idag detta utan problem med batteritiden, ska det däremot kollas på film, spelas osv så sätter det sina begränsningar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur kommer det sig att Nanosim inte aktuellt? Vill hon kunna flytta sitt simkort fram och tillbaka mellan sin gamla och den nya telefonen? Annars är det ju bara att byta gratis till ett nano i samband med inköp av nya telefonen.
Vad använder hon telefonen till? Används den enbart till samtal, sms, mail och lite surf så klarar samtliga telefoner idag detta utan problem med batteritiden, ska det däremot kollas på film, spelas osv så sätter det sina begränsningar.

Hon använder ett gammalt abonnemang med oändlig surf, pratat med operatören och då måste vi byta abonnemang. Vilket hon inte vill. Det ska kollas på film en hel del och skärmen ska vara väldigt stark så att man kan se på den ute på ljusa dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Huawei Ascend G7
"When playing a looped video, the Huawei Ascend G7 lasts for an excellent 12 and (almost) a half hours, putting it in competition with the best-stamina phones of the last 12 months.
Huawei Ascend G7: Battery Life, Sound and Verdict

Huawei Honor 4X

LG G4 Stylus H635

Ser riktigt bra ut, ska kolla mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Även jag säger Z3 compact.

Permalänk
Medlem

Lumia 640/640XL? Microsim, inte nanosim så det bör vara samma som det hon har. Annars går det att klippa ner ett fullstort till Micro.

Jag fick en Sony M4 på jobbet nu senast och kände rätt snabbt att det var tur att jag inte betalat för den själv. Full med bloatware och Sonys Androidskin får allt att kännas ofärdigt eftersom det inte passar ihop med hur Googles egna menyer och appar ser ut.

Så smaken är uppenbarligen som baken eftersom så många är nöjda med sina Sonylurar.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Z3 compact är en väldigt bra telefon. Det är alla Sony Z.
Men det kan vara på sin plats att varna för att deras skärmar spricker väldigt lätt.

Googla Sony Z3 compact cracked screen, Sony Z cracked screen, Sony Z1 cracked screen, Sony Z2 cracked screen osv

Jag tänkte själv skaffa mig en Z?. Nu blev det en Note 3 ist.
Om jag haft en Z? skulle jag handlat väldigt bra skal och skärmskydd.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hon använder ett gammalt abonnemang med oändlig surf, pratat med operatören och då måste vi byta abonnemang. Vilket hon inte vill. Det ska kollas på film en hel del och skärmen ska vara väldigt stark så att man kan se på den ute på ljusa dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, då förstår jag, de där gamla riktigt bra abonnemangen ska man hålla hårt i.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Hon använder ett gammalt abonnemang med oändlig surf, pratat med operatören och då måste vi byta abonnemang. Vilket hon inte vill. Det ska kollas på film en hel del och skärmen ska vara väldigt stark så att man kan se på den ute på ljusa dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta nu, är det Telenor?
Hennes abonnemang ska inte alls det behöva bytas för att hon behöver ett nytt simkort. Det är rent skitsnack av operatören.
Skriv gärna vad hon har för abonnemang och med vem.

Jag har ett gammalt med Telenor som har oändligt med surf. Vilket dom inte är så glada för nu hehe.
Hur som så ringde jag dom när jag behövde ett nytt simkort och det var inga problem.
Fick ett som är tre i ett sas. Vanligt, micro och nano. Bara att trycka ut från en färdig mall vilken storlek jag behöver.
Går att sätta tillbaka med för att använda med äldre telefon.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har en Z3 compact! Grym!

Men min hörlursingång har dock gått sönder efter mängder av tappningar...

Jag köpte min compact när man kunde kombinera 2 erbjudanden från Tele2.

Fick den för 700kr kontant :).

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070