Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 10 Kan inte uppdatera mina drivers till min G1 Gaming 970

Permalänk

Windows 10 Kan inte uppdatera mina drivers till min G1 Gaming 970

Orkade inte vänta på att jag skulle få notifikationen om att uppgradera till Win10 så gjorde det själv.

Till saken: Installationen funkade felfritt och behöll alla filer från Win8.1 men nu kan jag inte uppdatera grafikkortsdrivrutinen till 970:n
Kom på att jag inte avinstallerade drivrutinen innan jag uppgraderade till Win10 så följde en guide på tomshardware som visade hur man skulle göra. Men inte fan hjälpte det. Står bara att installationen misslyckades när jag installerade den via nvidias hemsida, försöker jag med geforce experience står det exakt samma sak.

Har min windows.old mapp kvar med alla saker från Win8.1 men följde guiden på tomshardware till 100% Men fungerar ändå inte.

Specs:
i5 4960k (4 GHz)
Z97 Gigabyte Gaming 3
16 Gb HyperX Beast
G1 Gaming 970

Gjorde precis en uppdatering via enhetshanteraren vilket också misslyckades. (Kod 28)

Tacksam för svar för börjar bli riktigt irriterad...

/Jesper

Permalänk
Antielefant

Kör en ren Windowsinstallation istället. Det finns otaliga problemkällor när man uppgraderar direkt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stunedgoat:

Orkade inte vänta på att jag skulle få notifikationen om att uppgradera till Win10 så gjorde det själv.

Till saken: Installationen funkade felfritt och behöll alla filer från Win8.1 men nu kan jag inte uppdatera grafikkortsdrivrutinen till 970:n
Kom på att jag inte avinstallerade drivrutinen innan jag uppgraderade till Win10 så följde en guide på tomshardware som visade hur man skulle göra. Men inte fan hjälpte det. Står bara att installationen misslyckades när jag installerade den via nvidias hemsida, försöker jag med geforce experience står det exakt samma sak.

Har min windows.old mapp kvar med alla saker från Win8.1 men följde guiden på tomshardware till 100% Men fungerar ändå inte.

Specs:
i5 4960k (4 GHz)
Z97 Gigabyte Gaming 3
16 Gb HyperX Beast
G1 Gaming 970

Gjorde precis en uppdatering via enhetshanteraren vilket också misslyckades. (Kod 28)

Tacksam för svar för börjar bli riktigt irriterad...

/Jesper

Vilken version av drivrutinen försöker du uppgradera ifrån och vilken version försöker du uppgradera till?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag fick exakt samma problem, jag löste det genom att avinstallera drivrutinen med "Display Driver Uninstaller" http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Och efter en omstart så gick det utmärkt att installera en ny drivare.

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem

För mig räckte det med gå in i enhetshanteraren och markera grafikkortet och sedan välja sök efter
uppdatering, dator hittade då mitt grafikkort. Sen gick det bra att installera drivrutiner.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

.exe filer går inte att köra

@3rixon: Har faktiskt använt det där tidigare, fattar inte varför jag inte kom på att använda det nu! Tack för länken
Men nu e det så här att datorn vägrar köra .exe filer...
Jag klickar på filen, datorn börjar puttra igång i nån sekund eller två sen händer absolut ingenting!
Å jag fattar absolut ingenting!

Permalänk

@strejf:
Nu när du säger det så kommer jag inte riktigt ihåg va den hette men det blev en konstig grej i geforce experience innan jag uppgraderade till Win 10.
Hade den nysate drivrutinen för 8.1, sen kom en ny uppdatering som var optimiserad för Win10 som jag kunde ladda ner, laddade ner den å tänkte inte mer på det. Sen kom den gamla drivrutinen upp igen... som om den var ny (hade den innan jag laddade ner Win 10 drivrutinen) så jag laddade ner den igen...

Kan det va möjligt att de 2 drivrutinerna krockar på något sätt med varandra nu när jag har uppgraderat?

Permalänk
Medlem

Stäng av automatiska uppdateringar av drivrutiner i windows 10 och sköt uppdateringarna själv.

Permalänk

Håller på å laddar ner en fräsch installation nu, förhoppningsvis så löser problemet sig!

Tack för alla svar!

/Jesper

Permalänk

Ren installation & DDU gjorde susen

@Stunedgoat: Fick det att funka! Tillslut... DDU var jag tvungen att köra efter installation (vilket jag tycker är konstigt) men jag är nöjd i alla fall:)