Video: PC-spelen från Gamescom

Permalänk
Melding Plague

Video: PC-spelen från Gamescom

Star Wars: Battlefront, Mafia III, World of Warcraft: Legion och Rainbow Six: Siege är bara några av alla PC-spel som står i rampljuset under spelmässan Gamescom.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt bleka spel ändå för att vara 2015

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Instämmer med ovanstående.

Ser inget spännande och/eller revolutionerande alls här.

Permalänk
Medlem

Lite meh sa dar va?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Tycker att det coolaste spelet på Gamescom var Crackdown 3. Ska bli intressant att se hur pass bra det verkligen funkar med molnet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt roligt med Mafia 3!

Permalänk

Snygg trailer för Mafia III!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Datanisse:

Rätt bleka spel ändå för att vara 2015

Skrivet av CaptainCrazy:

Instämmer med ovanstående.

Ser inget spännande och/eller revolutionerande alls här.

Har vi inte haft ett fantastiskt år redan menar ni?
Dying Light, Evolve, GTA5 [PC], ARK: Survival Evolved, Witcher 3, Bloodborne, DragonBall Xenoverse, Splatoon, Ori and the Blind Forest, Project Cars, Xenoblade Chronicles/Chronicles X och Mortal Kombat X.

Spel som kommer komma;
Halo 5: Guardians, Star Wars Battlefront, Metal Gear Solid: the Phantom Pain, Assassin's Creed: Syndicate, Everybody's Gone to the Rapture, Until Dawn, Tales of Zestiria, Fallout 4, Mirror's Edge Catalyst, Need for Speed, Anno 2205, Maffia 3, Just Cause 3 och WoW-expansion (Legion).

Vet inte med er, men jag har inte ens hunnit med hälften av vad som kommit i år redan och är extremt taggad för vad som kommer
Sedan får vi inte glömma uppskjutna releases så som 'the Division'.

Edit: Glömde spelen Act of Agression, Cities Skyline, Guild Wars 2: Heart of Thorns, Destiny: the Taken King, Dark Souls 3, Homefront: the Revolution (dock uppskjutet till 2016 som det ser ut), Hitman (2015), XCOM 2.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Kul spelläge för Battlefront. Ska bli kul med lite nytt!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

HoMM 6 var anskrämligt dåligt. HoMM 7 lär väl va mkt bättre. Men frågan är om det slår 3an o 5an.

Känns som om ny skylakerigg kan komma till god användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Ni missade - Just Cause 3, Black Ops 3, Need for Speed, Metal Gear Solid, Mad Max och m.m.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har inte följt detta så mkt. Men inget nytt om Mass Effect?
StarWars och Unravel tycker jag ser lovande ut. Resten är lite mja...kanske Rainbow Six, jag gillade de gamla spelen, men sen spårade det ur lite.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ni glömde Bannerlord!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Inaktiv

Inget nytt om Overwatch?

Permalänk
Medlem

Hoppas på mkt nya spel till Win 10 och Dx12 men inte sett något förutom typ Fable och Gears.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Någon som vet om spelen stödjer DX12??

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Får se om jag kan hålla mig ifrån att testa WoW när det blir dags för expansion igen, för min fritids skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte Unravel verkade intressant och roligt. Kanske är för jag gillar att lösa pussel väldigt mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ni glömde Stellaris från svenska Paradox - de som gjort Crusader Kings och Europa Universalis samt publiserat Cities Skylines!
http://www.stellarisgame.com/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Meh, det var ju en rätt ljummen lista då...

Deus Ex och MGS V är det enda spelen jag personligen ser fram emot. Dessutom har jag TW3 och GTA V kvar att spela igenom först så ingen direkt torka på bra spel iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Snusfri

Ni glömde dock årets mest efterlängtade spel, Hitman.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot bannerlord. Vet inte hur många hundra timmar jag spelade warband. Är bannerlord ens en gnutta bättre så kommer det bli hundratals till. Först i singleplayer sen ut och härja i mp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Bara jag som tyckte Unravel verkade intressant och roligt. Kanske är för jag gillar att lösa pussel väldigt mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Nejdå du är inte ensam, ser ut att bli ett riktigt skönt knep å knåp och pussel spel, och det gör ju inget att det är svenskutvecklat med svensk geografi.
Riktigt bra pris ser det ut att bli med. Enda smolket som jag ser det är att EA är utgivare med allt vad det innebär och jag är inte direkt sugen på att behöva installera Origin.
Men men, blir ett definitivt köp.

Permalänk
Medlem

Kommer även en expansion för Cities Skylines som dom presenterade under gamescom.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

@Xyze: Måste ju vara den sämsta trailer jag nånsin sett.. Trist, för jag är sugen på nåt nytt till skylines..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Mafia III!!!!!!!! Äntligen

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

@Xyze: Måste ju vara den sämsta trailer jag nånsin sett.. Trist, för jag är sugen på nåt nytt till skylines..

Håller med om att trailern är meh..
Fast det var en del andra ändringar/nya saker dom lägger till som inte var med i trailern av någon anledning.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

@Xyze: Ah, det blir nog bra ändå.. Lär ju få mina pengar iaf

phatfingers..
Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Enda spelet i den listan som jag verkligen ser fram emot och som är ett självklart köp är Mafia III. Kommer nog bli NFS också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

inget som känns nytt ..den här listan kunde lika gärna varit från 2009 .. mest intressanta är väl ds3 och m&b 2.. resten kan slänga sig i väggen