Sista kontrollen innan jag trycker på knappen!!! Vilket moderkort ska jag välja??

Permalänk
Medlem

Sista kontrollen innan jag trycker på knappen!!! Vilket moderkort ska jag välja??

Hej!

Så nu har jag snart plockat alla datordelar till min nya dator.

Jag har redan köpt:

Fractal design r5
EVGA SuperNOVA G2 850W 80+ Gold
Samsung evo 850 1TB SSD

Beställde precis Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming. För 7 290:- från netonnet.

Ska beställa:

Intel Core i7 5820K
Noctua NH-D15
och moderkort men jag kan inte bestämma om jag ska ta MSI X99A Gaming 7 som sjunkit från 3899kr till 2790kr eller Asus x99-a som kostar 2551kr. Ni får gärna föreslå andra moderkort som ni tycker passar bättre i liknande prisklass. Det finns så otroligt många versioner av moderkorten man kan välja.

I slutändan efter jag bestämt mig för vilket moderkort jag ska välja, så kommer plåtburken ungefär att se ut såhär. Vad tror ni om delarna jag valt, kommer det att passa bra ihop?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8281427/2015-08-08

En till fråga bara. Varför är CPU så dyra just nu, tex i7 5820K som ligger på 3890:- men har legat så låg som 2990:- om man kollar prisjakt ??

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Men han hade ju redan beställt ett 980ti från netonnet, listan från inet var ju bara för att visa hur burken kommer att se ut

Permalänk
Medlem

@PiggeVonKnorr:
my bad then

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

@hakd:
No problemo, lätt att missa så här tidigt på småtimmarna

OT, angående priserna på CPU'erna så är det väl dollarn som har blivit starkare (sett till kronan) osv. Eller/också om det är så att intel har höjt sina priser. Inte helt säkert, men sett detta diskuteras i andra trådar på forumet.

Permalänk
Hedersmedlem

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Håll dig till ursprungstråden, tack!

Med vänlig hälsning
Micha

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming