Kan inte aktivera Windows 10 insider preview?

Permalänk

Kan inte aktivera Windows 10 insider preview?

Hej,

Jag är med i Windows insider och fick möjligheten som så många andra att ladda ner Windows 10 insider preview.
Jag fick en licensnyckel som jag använde vid installation, mitt exemplar "aktiverades" och jag fick uppdateringar och allt var happy-go-lucky. Datorn har inte varit igång på några månader och när jag startade upp datorn igår så blev jag uppmanad att aktivera min windows-version. Det är Build 10162 men min licensnyckel är tydligen blockerad. Skulle inte vi som är med i insider få en licens/RTM eller har jag väntat för länge? Hur ska jag nu göra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej,

Vad jag vet så får man inte det, men jag kan ha fel. Var har du sett info kring att du får en licens för att man var med i Insider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaiserClaw:

Hej,

Jag är med i Windows insider och fick möjligheten som så många andra att ladda ner Windows 10 insider preview.
Jag fick en licensnyckel som jag använde vid installation, mitt exemplar "aktiverades" och jag fick uppdateringar och allt var happy-go-lucky. Datorn har inte varit igång på några månader och när jag startade upp datorn igår så blev jag uppmanad att aktivera min windows-version. Det är Build 10162 men min licensnyckel är tydligen blockerad. Skulle inte vi som är med i insider få en licens/RTM eller har jag väntat för länge? Hur ska jag nu göra?

Tack på förhand!

Vad jag vet så har dessa beta versioner "ett bäst före datum" och nej vad jag vet så kan inte dessa uppdateras till RTM.

Du kanske har nån Windows 7 eller 8.1 du kan ha som grund till en riktig Windows 10 RTM?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Loggar du in med Microsoft-konto?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

För att få Windows 10 när man använt insider versionen om jag nu kommer ihåg rätt så var du tvungen att knyta den till ett microsoft konto vid någon version och gjorde du inte det i tid så har du tyvärr missat chansen.

Permalänk

Tack för svar

Jo, det är knutet till mitt microsoft-konto.. Jag har googlat tusen hundra om detta och många hävdar att de fått RTM-versionen..
Då är det bara att köpa en jäveldyr Win 7 eller 8 licens då jag kört ubuntu på maskinen och den saknar licens.

Permalänk
Medlem

Insider-programmet finns ju fortfarande så nog borde du kunna fortsätta, eller börja om med det.
https://insider.windows.com/

Permalänk
Medlem

Jag körde win 10 test när dom släpet betan hade win 7 i grunden fick efter test tiden win 10 PRO OEM inte så illa. ..

Men som andra säger måste man ha ett op i grunden win7 eller win 8/8.1 för att få win 10. Men om det stämmer ska du kunna köra vidare på betan men du får inte alla uppdateringar bara dom kritiska.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

men han ligger ju efter med massa uppdateringar windows är ju på 10300+ idag

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk

Jag köpte en Windows 7-licens och planerar att uppgradera till Windows 10 så det löste sig

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Du har väntat för länge.

Microsoft stängde av möjligheten att aktivera Windows 10 insider preview nån vecka innan Win 10 släpptes. Åtminstone fick de andra det svaret när de fick samma ide som dig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av panpo98:

Du har väntat för länge.

Microsoft stängde av möjligheten att aktivera Windows 10 insider preview nån vecka innan Win 10 släpptes. Åtminstone fick de andra det svaret när de fick samma ide som dig.

Nja de stoppade väl att ta in nya "inssiders" de ger inte heller ut en skarp licens till de som kommer från en rent installerad pre men man kan fortsätta köra som betatestare om man varit med innan de stoppade att ta in nya men man måste använda ett MS konto för att logga in i "inssiderdatorn" för att den ska fortsätta uppdateras och aktiveras för varje ny version de släpper.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:
Oh, tyckte väll att det lät lite konstigt med tanke på att dom skulle fortsätta beta testa efter att Win 10 släppts.

Permalänk
Medlem

Fast jag har för mig att jag fick något mail av MS att så länge jag aktiverade innan 1:a oktober så var det lugnt, oh well.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."