Nya Inears för 1000kr~, tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TIEEM:

Oj tack för alla rekomendationer till att börja med! Tror inte jag vill beställa från ebay just nu iaf, är för paranoid med tull, moms och frakt osv haha, men ifall jag ändrar mig. Hur är dom där DIY lurarna? Är det någon som gör egna med samma drivare som tex IE8's? Isåfall skulle det vara intressant att köpa typ "samma" lur för 1/4 av priset.

Inga problem, man gör vad man kan vilket kanske inte alltid är så mycket men som sagt försöker iaf..

Ledsen men vet inte faktiskt har aldrig lyssnat på dom så?? Annars så ja det ska vara riktiga märkeselement men då i DIY gjutna hus, DIY kablar (som såklart kan bytas ut like orginalet) så kapaciten finns ju där om han lyckats med avvägning men det kan jag tyvärr inte svara på, dock vet jag andra som lyssnat på DIY IEM´s där dom hävdar att det låter bra. För dynamiska elemt måste ju en avvägning göras, ev beräkna volym etc men för dom icke dynamiska kanske man kan komma undan lite lättare? Inte så insatt att jag törs uttala mig faktiskt om jag ska vara ärlig men det finns iaf en chans att du får mycket bang/$ och ifrån Kina tror jag inte chansen är lika stor at det fastnar i tullen som om det vore ifrån tex USA men baserar det enbart på egen erfarenhet, beställer lite ifrån USA men ganska mycket ifrån Kina året runt hela tiden.

Listade också flertalet olika modeller eftersom just ljud är så subjektivt.