Permalänk
Medlem

grafikkorts problem

Halloj, total amatör med att pilla med datorer.
Har ett xfx radeon hd 6870, som har fungerat perfekt, men idag när jag satte på datorn, o efter ett tag när jag satt o kolla runt på lite sidor, så låser sig datorn, o startar om kommer upp en blåskärm med en massa text, som försvinner lika fort igen, rutan för att logga in i windows kommer upp, o det ser för jävligt ut. Har formaterat o installerat om windows 7 men problemet är kvar, tagit ner dom senaste drivrutinera. Går bra att installera dom, men sen efter omstart sen gick det bara att komma in i felsäkert läge, avinstallerade drivrutinerna i gen o startade om. testade att installera dom igen men får då meddelandet att en INF fil gick inte att hitta. det meddelande får jag även om jag testar att installera drivrutinera som följde med kortet, o även med dom senaste. Kortet som är sönder eller?

Permalänk
Medlem

Låter onekligen som kortet lagt av.
Har du annat kort så testa med det.

Permalänk
Medlem

har testat med ett radeon hd 4650 o den fungerar, blir väll till att köpa nytt.

Permalänk
Medlem

har en polare som fått 2 lika grafikkort när han fyllde år. Jag skulle få köpa det ena för en billig peng. det är ett
MSI GeForce GT 730 4GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, DDR3, DL-DVI-I, native-HDMI, VGA (D-Sub) nått att ha eller?, jag spelar inte dom värst krävande spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy900:

har en polare som fått 2 lika grafikkort när han fyllde år. Jag skulle få köpa det ena för en billig peng. det är ett
MSI GeForce GT 730 4GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, DDR3, DL-DVI-I, native-HDMI, VGA (D-Sub) nått att ha eller?, jag spelar inte dom värst krävande spelen.

Nej, det är inget att ha.
Det gamla kortet är dubbelt så snabbt som ett GT 730.

Permalänk
Medlem

Var iväg o köpte ett Radeon R7 360 2gb istället. Fungerar kanon på dom spel jag spelar. Nöjd.