Permalänk
Medlem

Androidsticka eller Smart tv

Vad är den stora skillnaden mellan en androidbaserad sticka eller billig mediaspelare och den inbyggda smart Tv funktionen.

Jag ska köpa ny Tv och vill kunna surfa och se på film från hd och streama + att jag vill komma så billigt undan som möjligt och är inte intresserad av en HTPC då jag har ett antal datorer i hushållet.

Thomas.

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Dom flesta "smart"tvapparaterna är inte så smarta, dom brukar vara sega och laggiga, apputbudet brukar vara rätt begränsat, filformatstödet (tex, mkv & srt) kan vara begränsat, mm, mm.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Smart-TVs verkar bara vara supporterade i nåt år eller två på sin höjd, och apputbudet är snålt. Köp hellre en billig "Dum-TV" och fixa smartheten vid sidan av, så kan du uppgradera den allt eftersom.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Sedan har vi även Smart-TV med Android TV(Lollipop/5) som OS. Vet inte hur bra det fungerar i praktiken men enligt tester/unboxings på Youtube så verkar det inte så tokigt.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=107#rparams=m=s23382622...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Smart-TVs verkar bara vara supporterade i nåt år eller två på sin höjd,

Där är det kanske inte någon större skillnad med Androidstickor, eftersom man ganska tidigt blir utlämnad till icke officiella uppgraderingar om man vill fortsätta stoppa in nya androidversioner. Men appstore-utbudet är det ju en enorm skillnad på.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Alltså i princip vilken androidsticka som helst torde vara bättre än den inbyggda smarttv funktionen

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nammatj:

Alltså i princip vilken androidsticka som helst torde vara bättre än den inbyggda smarttv funktionen

Utom möjligen de nyare tvapparaterna som kör Android TV.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.