Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

CS:GO återställer alla inställningar till default!

Permalänk
Medlem

CS:GO återställer alla inställningar till default!

Hejsan!

För ett tag sedan har jag märkt att varje gång jag startar CS:GO så återställs alla inställningar till default och måste ändra till det jag vill ha hela tiden.. Det jag måste ändra hela tiden är bland annat ljudet, crosshair och tangentbord-binds till konsolen och Push-to-talk.. Riktigt irriterande.. Någon som vet lösningen?

Tack på förhand!

Visa signatur

CASE: NZXT H510 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB Dual OC | COOLING: NZXT Kraken X63 280mm | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB/ 3200MHz/ DDR4/ CL16 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Samsung 860 EVO 500GB SSD | Seagate BarraCuda Desktop 2TB 7200rpm 256MB

Permalänk
Medlem

Du borde kunna lägga dina inställningar i cfg-mappen i en textfil som du döper till autoexec.cfg
Den filen kommer läsas in varje gång du startar spelet.

Permalänk
Medlem

Om du kör dina inställningar som du vill ha dom, tabba ur hitta config.cfg i steam/steamapps/dinuser/counter-strike global offensive/cfg/config.cfg hlgerklicka och skrivskydda filen. Du behöver ingen autoexec som folk envisas med. Du kan där sen skriva allt du vill ha inställt, glöm bara inte o skrivskydda efter.