Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En av skärmarna har pajat, dags att köpa ny/nya.

Permalänk
Medlem

En av skärmarna har pajat, dags att köpa ny/nya.

Jag har länge kört med 3st Samsung 940B skärmar och nu har en av dem lagt av så jag funderar på om jag ska köpa en ny och ha som main och köra samsungarna ute på sidorna, eller om det är lika att köpa 3 nya. För jag känner mig otroligt handikappad med bara två skärmar.

Vad gör jag då på datorn?
Kommer förmodligen sitta och skriva ganska mycket, både kod och texter.
Läsa mycket på internet.
Spela lite spel
Lite film osv

Jag spelar inte jätteseriöst utan mest bara som tidsfördriv. Har bara ett GTX650 kort(sitter ett 290x kort i just nu men räkna på att det är ett GTX650) så tror det är ganska lönlöst med någon 144Hz skärm. Och jag brukar bara spela på mittenskärmen, de andra två får inte vara med och leka pga det klena grafikkortet.

Krav?
Lika bra eller bättre än Samsungarna
Minst 1920x1080
VESA fäste
Bra inställningsfunktioner i höjd och vinkel osv.
Gärna LED
Ingen rymdskeppsdesign
Inget skitmärke utan endast erkända märken.
Endast hos erkända återförsäljare (inte proshop, pixmania, svennes hamburgare och data osv)
Så billiga som möjligt fast de ska leva upp till kraven ovan.

Vad för skärm är lämplig åt mig?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

@Litenskit: Eizo Foris FS2434 Skulle jag spanat in om jag haft dina krav! Största problemet om du skaffar denna är väl att dina andra skärmar kommer att se så dåliga ut brevid.

Permalänk
Medlem

Dell U2415 är riktigt bra monitorer fler skärms setup.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2415.htm

Finns fler i deras serie så om du vill ha högre upplösning, större skärm o.s.v. så finns de med. (2414H 2715H o.s.v. )

Sitter själv med 3 st U2415.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

@Litenskit:

Jag säger också Dell. Vi körde också Samsung 940B hemma tills, varsin ihop med en Dell 19" som andra skärm.

Sedan bytte jag upp min Dell 19" till först en Samsung 23" TN-skärm 1920x1080p som var bra för sin tid, och senare bytte jag ut 940n mot en Dell U2311H IPS-skärm som var grymt mycket skönare för ögonen när man läser text och kollar film. Just att man slipper det där med att färgerna blir mörkare/ljusare när man flyttar lite på huvudet på vanliga skärmar är kanonbra.

Vi har även köpt in ett gäng med Dells nyare IPSer på jobbet och det som vissa störde sig på på min modell och tidigare var att anti-reflex-behandlingen kan göra att det ser lite grynigt ut om man tittar noga. Detta har de tonat ner i nyare modeller så de ser bättre ut än min hemma-skärm. Dessutom har de tunna kanter om man kör på U2415 som länkades ovan.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag kör Dell U2515H, mycket nöjd.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

De ni har tipsat om verkar vara jättebra skärmar, men de är lite väl dyra.
Om möjligt så gärna under 2000 per skärm? Eller får man bara skit då?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.