Permalänk
Medlem

Hjälp med ett problem med nytt headset!

problem med nytt headset!
Hej!

Jag har nyss köpt mig ett nytt headset. Razer Kraken pro (även uppdaterat till 7.1 surround).
Men jag har nu märkt ett problem. Jag har satt i båda kontakter baktill på datorn direkt till moderkortet. Problem där är att det blir någon slags rundgång. Jag snackar med polare i skype/teamspeak och när jag har för hög volym så hör dom sig själva och allt jag själv gör på datorn, det blir ett slags eko? När jag sedan prövar att sätta i kontakterna till headsetet i frontpanelen istället så fungerar allt som det ska. Inget eko och jag kan ha normal volym på. MEN! jag spelar cs:go och inne i game så är det ett slags brusande/pipande ljud som uppkommer från ljudkortet (antar jag), jättekonstig.
Har en ny asus-dator så den bör ju klara av detta. frågan är ju om det kanske är bra att köpa mig ett extra USB-ljudkort och koppla in headsetet i?

Behöver er hjälp!!

Permalänk

@poda: Problemet med att andra hör sig själva har jag haft på mitt razer megladeon med.

Antar att ljudet från när du spelar är ganska lågt men så pass att man irreterar sig på det?

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2

Permalänk
Medlem

alltså jag hör inte mig själv, det är min komisar som har sig själva och allt jag gör, mer eller mindre beroende på hur hög volym jag har. Just nu har jag volymen 10 på windows, max är ju 100 så känns ju lite som att det inte ska behöva vara så :S @rkfreestyler:

Permalänk

hej!

Det var det jag beskrev även i min första rad, min andra rad handlar om de ljud du får i spel.

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2

Permalänk
Medlem

va inga problem med mitt förra headset som hade USB-kontakt, har beställt en sån här nu http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/221279-roccat... kanske blir bättre @rkfreestyler:

Permalänk

@poda: Det är så med nästan alla Razer headset

Permalänk

@poda

Slutade med att jag bytte helt då mitt megladeon inte går ihop med win 10, gick det bra för dig med det externa?

//RK

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2