Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

Samma här, har varit i hela Stockholm nu, väntar på Liljeholmen

Hur får man Sweclockers-buddy? @Webhallen

Hemlis, men är knutet till forumet här på Swec iaf

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cidane:

Jag tycker det nya systemet är riktigt kul! Har faktiskt tagit bilen och besökt butiker jag aldrig varit i tidigare bara för att låsa upp achievements!

Håller med! Jag tog mig ut till Täby före jul för att köpa en New Nintendo 3DS och ett actionspel, allt för att optimera medaljinsamlingen (4 achivements på samma gång tror jag)

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Okej, spännande men frustrerande, en annan fråga är hur ofta ni uppdaterar/godkänner recensioner? För det verkar variera extremt mycket och tar ofta ett bra tag...Har nog 5-6 st som väntat på godkännande i 2 veckor.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@Webhallen: Okej, spännande men frustrerande, en annan fråga är hur ofta ni uppdaterar/godkänner recensioner? För det verkar variera extremt mycket och tar ofta ett bra tag...Har nog 5-6 st som väntat på godkännande i 2 veckor.

Vi brukar gå igenom det en gång i veckan men det har varit väldigt många nya recensioner på senaste (troligen för att många jagar achievementen) men vi hoppas lycka rensa backloggen inom kort!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Va är detta !?!?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att det nya systemet inte tilltalar mig överhuvudtaget. Det är inte så att jag aktivt håller mig borta från Webbhallen - men det är inte min go-to butik längre.

Jag vill handla, inte smycka ut en massa joller gubbar - kul för dem som gillar sådant men i butiker prioriterar jag enkelhet och tydlighet. Oavsett om man inte behöver använda det nya eller ej så är det där och stör i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Kan bara säga att det nya systemet inte tilltalar mig överhuvudtaget. Det är inte så att jag aktivt håller mig borta från Webbhallen - men det är inte min go-to butik längre.

Jag vill handla, inte smycka ut en massa joller gubbar - kul för dem som gillar sådant men i butiker prioriterar jag enkelhet och tydlighet. Oavsett om man inte behöver använda det nya eller ej så är det där och stör i min mening.

Ja, lite tråkigt att de satsar på detta när de har en sida lämpad för 2004.

Jag har en webhallen tvärs över gatan så handlar mycket där fortfarande men andra butiker har sprungit ifrån. De har enklare sidor med fler och bättre funktioner.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Grumie:

Ja, lite tråkigt att de satsar på detta när de har en sida lämpad för 2004.

Vi arbetar med en ny hemsida som kommer att lanseras i år, det projektet konkurrerar inte med medlemssystemet vad det gäller resurser så de är på intet sätt motpoler till varandra

BTW om man verkligen ogillar det så går det att stänga av medlemssystemet genom att höra av sig till kundtjänst.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vad i hela helvetet är det där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Vad i hela helvetet är det där

hehe funkar inte länken eller vill du veta vad det är?

Supply Drops är något som kommer en gång i veckan. Baron von Spieler (working title) kommer i sitt propellerplan och släpper en låda med en överraskning.
Har man otur, som jag haft på bilden, får man en donut värd 25 XP.
Har man riktigt flyt kan man få ganska schyssta perks (dubbel XP, gratis frakt, flytta upp en hel level etc) eller en riktigt rejäl XP-boost.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

hehe funkar inte länken eller vill du veta vad det är?

Supply Drops är något som kommer en gång i veckan. Baron von Spieler (working title) kommer i sitt propellerplan och släpper en låda med en överraskning.
Har man otur, som jag haft på bilden, får man en donut värd 25 XP.
Har man riktigt flyt kan man få ganska schyssta perks (dubbel XP, gratis frakt, flytta upp en hel level etc) eller en riktigt rejäl XP-boost.

Vart hittar man de?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Vart hittar man de?

Klicka din in i din avatar-editor så finns där en ny flik.
Eftersom det är beta just nu är detta enda stället man kan hitta det på.

När det lanseras skarpt kommer det exponeras lite mer tydligt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Klicka din in i din avatar-editor så finns där en ny flik.
Eftersom det är beta just nu är detta enda stället man kan hitta det på.

När det lanseras skarpt kommer det exponeras lite mer tydligt.

Aha, hitta de

Permalänk
Avstängd

Vart loggar man ut från er sida? Hittar inte utloggningsknappen !!
Tack på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DWDW:

Vart loggar man ut från er sida? Hittar inte utloggningsknappen !!
Tack på förhand!

Längst upp till höger på sidan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hehe funkar inte länken eller vill du veta vad det är?

Supply Drops är något som kommer en gång i veckan. Baron von Spieler (working title) kommer i sitt propellerplan och släpper en låda med en överraskning.
Har man otur, som jag haft på bilden, får man en donut värd 25 XP.
Har man riktigt flyt kan man få ganska schyssta perks (dubbel XP, gratis frakt, flytta upp en hel level etc) eller en riktigt rejäl XP-boost.

Ah, dock så fungerar det inte så bra på skärmar med en upplösning på 1366 X 768, se bilden. Där man ska trycka för att komma till den fliken syns inte så bra med den upplösningen och det går inte att scrolla, för då rullar man bara ner på sidan i bakgrunden

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hehe funkar inte länken eller vill du veta vad det är?

Supply Drops är något som kommer en gång i veckan. Baron von Spieler (working title) kommer i sitt propellerplan och släpper en låda med en överraskning.
Har man otur, som jag haft på bilden, får man en donut värd 25 XP.
Har man riktigt flyt kan man få ganska schyssta perks (dubbel XP, gratis frakt, flytta upp en hel level etc) eller en riktigt rejäl XP-boost.

Yeay! Fick 5000 XP.
Kommer detta hållas tillgängligt hela veckan eller går man miste om chansen om man t ex inte öppnat den dag ni informerar om leveransen?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Ah, dock så fungerar det inte så bra på skärmar med en upplösning på 1366 X 768, se bilden. Där man ska trycka för att komma till den fliken syns inte så bra med den upplösningen och det går inte att scrolla, för då rullar man bara ner på sidan i bakgrunden
http://i.imgur.com/RFRoVFm.png

Beta dock

Permalänk
Medlem

Så ni menar att man får massa bonusar av att sitta och leka med figurer på eran hemsida snarare än av att handla på den?

Permalänk

Wow, fick 10000XP och gick upp i level 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Beta dock

Jag vet, och BETA innebär ju att man ska rapportera fel, vilket jag just gjorde

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Foolwolf:

Så ni menar att man får massa bonusar av att sitta och leka med figurer på eran hemsida snarare än av att handla på den?

Nope, alla får dessa drops. oavsett om de leker med någon figur eller ej.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag vet, och BETA innebär ju att man ska rapportera fel, vilket jag just gjorde

Så sant så

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hoppas ni såg min buggrapport

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Det var ju bra i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi arbetar med en ny hemsida som kommer att lanseras i år, det projektet konkurrerar inte med medlemssystemet vad det gäller resurser så de är på intet sätt motpoler till varandra

BTW om man verkligen ogillar det så går det att stänga av medlemssystemet genom att höra av sig till kundtjänst.

Jaha, spännande. Ska bli kul att se hur den blir!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Går det inte att ändra bakgrund för avataren?
Gillar inte den jag har

Permalänk
Medlem

"It's a Sony" achievmentet är buggat på något vis.

Mitt köp på 4058 kronor innefattar original playstation prylar vilket även är Sony-produkter.

Jag borde ha ~81% och inte 64%

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

"It's a Sony" achievmentet är buggat på något vis.
https://i.gyazo.com/555c742d2513f58bc04a370bcc0835ba.png

Mitt köp på 4058 kronor innefattar original playstation prylar vilket även är Sony-produkter.
https://i.gyazo.com/2c1c67f82a28b680b19538a761227365.png

Jag borde ha ~81% och inte 64%

Det visade sig att vi missat att tagga spel-produkter med tillverkarnamn. Jag har gått genom allt nu och taggat upp det med rätt tillverkare så nästa steg blir att IT gör en ny körning för att dela ut alla schievements igen. Kan ta någon dag då killen som ansvarar för det är sjuk idag,

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch