Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 7 hjälp, ominstallera

Permalänk

Windows 7 hjälp, ominstallera

Hej SweClockers.

Jag ska nu installera om min dator och jag har Windows 7. Köpte min dator hos Inet för några år sedan och beställde med detta operativsystem.

Går det att ominstallera datorn utan skiva? Jag har fått produktnyckeln, men ingen skiva. Om jag förstår rätt så ska man gå in på kontrollpanelen och söka på "återställ" så kommer det fram, "återställ datorn eller ominstallera Windows".

Gjorde samma sak med min mac, utan skiva då alltså, och kan nu INTE installera operativsystem på den datorn, så vill inte göra samma misstag på denna. Som sagt, behöver jag skivan eller är det bara att köra på och trycka in på produktnyckel jag fått?

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Keeper of the Bamse

Om du bara har fått en produktnyckel är det nog Inet du ska ringa för att veta hur du ska ominstallera. Jag gissar på dolt återställnignspartition. Btw, inet har en egen forumsdel där de svarar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

@Printscreen: Okej, tack så mycket för svaret, ska skriva till dom här på forumet

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem

Är det Inet som byggt datorn eller är det en märkesdator?

Märkesdatorer kan man söka på Google och Youtube om hur man fabriksåterställer. Man behöver veta Windows version, datormärke och helst också modell.

Sen söker man tex

factory reset win 8 Acer
Recovery Management win 8 Acer

Permalänk

@panpo98:

Okej, tacksam för svar. Ska kolla på detta när jag kommer hem.

Det var Inet som byggde denna datorn och installera den.

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |