Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus Xonar Essence STX PROBLEM

Permalänk
Medlem

Asus Xonar Essence STX PROBLEM

Tja! jag köpte ett ljudkort från amazon av er för ett tag sedan '(8 månader sedan) och har märkt ett stort problem med ljudkortet jag har testat allt men den gör extremt brusljud när jag använder min MIC har testar i flera datorer och flyttat runt den men det fixas inte... märkte inte dom första månaderna eftersom jag inte snacka så mycket men senaste månaderna/veckorna har problemet blivit stort så det går inte använda micen till den så en fråga går det att jag lämnar tillbaka och får mina pengar eller att jag lämnar tillbaka och får en produkt av samma värde?
Ifall grafikkorten orsakar störningarna så verkar det extremt konstigt eftersom det är på dom 3-4 datorerna jag testat det på vart problem och det står helt klart på er hemsida
''Jordkretsteknik
Med denna egna ASUS-teknik används kretskortsdesign i flera lager för att separera signaler från brus, vilket gör att känsliga komponenter förses med rena signaler.''

och
''Helskärmad analog utmatningsväg
Alla analoga utmatningssignaler är EMI-skärmade och ger störningsfritt ljud.''

Så väldigt skumt att det är brus (extremt) vissa förklarar det som om jag sitter på en motorbåt och endel säger att det låter som att jag klipper gräsmattan......
Köpte på amazon av er!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xete:

Tja! jag köpte ett ljudkort från amazon av er för ett tag sedan '(8 månader sedan) och har märkt ett stort problem med ljudkortet jag har testat allt men den gör extremt brusljud när jag använder min MIC har testar i flera datorer och flyttat runt den men det fixas inte... märkte inte dom första månaderna eftersom jag inte snacka så mycket men senaste månaderna/veckorna har problemet blivit stort så det går inte använda micen till den så en fråga går det att jag lämnar tillbaka och får mina pengar eller att jag lämnar tillbaka och får en produkt av samma värde?
Ifall grafikkorten orsakar störningarna så verkar det extremt konstigt eftersom det är på dom 3-4 datorerna jag testat det på vart problem och det står helt klart på er hemsida
''Jordkretsteknik
Med denna egna ASUS-teknik används kretskortsdesign i flera lager för att separera signaler från brus, vilket gör att känsliga komponenter förses med rena signaler.''

och
''Helskärmad analog utmatningsväg
Alla analoga utmatningssignaler är EMI-skärmade och ger störningsfritt ljud.''

Så väldigt skumt att det är brus (extremt) vissa förklarar det som om jag sitter på en motorbåt och endel säger att det låter som att jag klipper gräsmattan......
Köpte på amazon av er!

Hej,

Har du möjlighet att placera grafikkortet under ljudkortet? Testa om det blir mindre störningar då.
Om du vill reklamera kortet så ska du kontakta Amazon. Eftersom kortet inte är sålt ifrån något Nordiskt land så har finns det inget sätt för ASUS Nordic att ta in det för felsökning. Komponenter kan bara tas in via återförsäljaren. När jag själv har handlat från tyska Amazon så har de varit väldigt hjälpsamma när det kommer till serviceärenden. Förhoppningsvis kan de hjälpa dig också.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xete:

Tja! jag köpte ett ljudkort från amazon av er för ett tag sedan '(8 månader sedan) och har märkt ett stort problem med ljudkortet jag har testat allt men den gör extremt brusljud när jag använder min MIC har testar i flera datorer och flyttat runt den men det fixas inte... märkte inte dom första månaderna eftersom jag inte snacka så mycket men senaste månaderna/veckorna har problemet blivit stort så det går inte använda micen till den så en fråga går det att jag lämnar tillbaka och får mina pengar eller att jag lämnar tillbaka och får en produkt av samma värde?
Ifall grafikkorten orsakar störningarna så verkar det extremt konstigt eftersom det är på dom 3-4 datorerna jag testat det på vart problem och det står helt klart på er hemsida
''Jordkretsteknik
Med denna egna ASUS-teknik används kretskortsdesign i flera lager för att separera signaler från brus, vilket gör att känsliga komponenter förses med rena signaler.''

och
''Helskärmad analog utmatningsväg
Alla analoga utmatningssignaler är EMI-skärmade och ger störningsfritt ljud.''

Så väldigt skumt att det är brus (extremt) vissa förklarar det som om jag sitter på en motorbåt och endel säger att det låter som att jag klipper gräsmattan......
Köpte på amazon av er!

Upplever samma problem sedan jag köpte mitt för ett par år sedan.
Tyvärr finns det ingen fix för det, men såvitt min erfarenhet med detta kort går är det endast när man spelar som det brusar i mikrofonen, ute i Windows är det superb!

Även jag har testat att ändra port, ändrat port på grafikkort och försökt avlägsna det så långt ifrån andra kort som möjligt men ingenting fungerar. Asus själva är medvetna om problemet men har inte löst det, om det nu går.
Antingen får man helt enkelt acceptera det eller köra på det inbyggda alt. köpa ett annat.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB