Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Tror varken jag eller pappa har detta problem med våra stolar och med "åt alla sidor" gäller detta även höger och vänster? Men återkommer om drygt en timme med update för att jag inte är helt säker. /Robin

Ja både höger, vänster och framåt, bakåt. Sitter på hela sittdynan med ryggen rakt mot ryggstödet och trycker med rumpan och ryggen bakåt och framåt och åt sidorna så känner du det glappet i hela stolen.

Permalänk
Medlem

Nyss satt ihop båda stolarna! Mkt mkt nöjda är vi med dom! xD

Bilden blir åt fel håll via forumet så finns länk nedan till vår sida:
DXStolarna

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@Screenwalk:

jag har denna på jobbet så jag vet vad du menar. Kinnarps spelar självklart i en helt annan liga än DX Racer men som sagt, tror en sådan stol går på nånstans 8-10k istället för 995kr

http://www10.kinnarps.com/Images/Products/DeskChairs/Highres/8784N78.jpg?width=800

Jag har en sån på jobbet och lyckades tjata till mig en sån hem ifrån jobbet också. Jag jobbar hemma två dagar i veckan. Sitter som en kung!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Hej allihopa, hoppas ni är glada för era stolar.

Jag ska äntligen hämta ut min på måndag hos DHL, min fråga till er är följande, ryms paketet som stolen levereras i inuti baksätet på en Volvo s80 eller liknande sedan?

Om det inte går tänkte jag boka utkörning nämligen, så berätta gärna, vill inte behöva fälla ner sätena.

Tack på förhand

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Lajnuss:

Ja både höger, vänster och framåt, bakåt. Sitter på hela sittdynan med ryggen rakt mot ryggstödet och trycker med rumpan och ryggen bakåt och framåt och åt sidorna så känner du det glappet i hela stolen.

Jag känner inte att jag har det problemet, med någon av mina stolar. Du kanske har fått ett måndags ex :/?

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Hej allihopa, hoppas ni är glada för era stolar.

Jag ska äntligen hämta ut min på måndag hos DHL, min fråga till er är följande, ryms paketet som stolen levereras i inuti baksätet på en Volvo s80 eller liknande sedan?

Om det inte går tänkte jag boka utkörning nämligen, så berätta gärna, vill inte behöva fälla ner sätena.

Tack på förhand

Mvh

Kolla längre bak i tråden, finns bilder på paketet. Den får nog plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven, kanske ett kap för 1000kr men missnöjd med komforten. Tycker armstöden sitter för långt ifrån varandra och urgröpningen gör det obekvämt när man vrider armarna. Hade man kunnat justera dom så hade jag varit supernöjd, om jag fortsätter och störa mig på det så kommer den vara till salu snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Hej allihopa, hoppas ni är glada för era stolar.

Jag ska äntligen hämta ut min på måndag hos DHL, min fråga till er är följande, ryms paketet som stolen levereras i inuti baksätet på en Volvo s80 eller liknande sedan?

Om det inte går tänkte jag boka utkörning nämligen, så berätta gärna, vill inte behöva fälla ner sätena.

Tack på förhand

Mvh

Längd: 78 cm
Bredd: 68 cm
Höjd: 38 cm

Har avrundat uppåt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Längd: 78 cm
Bredd: 68 cm
Höjd: 38 cm

Har avrundat till högre!

Haha tack, låter ju som att det kommer få plats isåfall : )

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Beställde den 6e men har inte fått någon än, inget mejl om avbokning heller. Jaja, man kan inte alltid ha tur när det gäller fynden. Får nöja mig de jag lyckas knipa sedan tråden startades :).

Nu så, fick mejl idag att min Silverstone är skickad. Sweet!

Permalänk
Medlem

Får min (Silverstone) imorgon kväll pga jag inte kunde vara hemma idag vid utkörningstiden.

Permalänk
Medlem

Nyss monterat min Silverstone (D-Series), är supernöjd, vilket kap alltså, inte ofta man fyndar på detta vis : ) Kvalitén är ju superb, komforten likaså, för 995 kr finns det ingenting att invända mot : )

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Synd att Silverstone var en D-series, lite för smal rygg och sittdyna för mig som är lite grövre. Även tråkigt att "gaspatronen" eller vad man ska kalla den rör sig åt sidorna. Annat än det tycker jag att stolen är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Hämtade ut min "Silverstone" idag
Råkade dock åka till Schenkers terminal istället för DHL först, så det var lite pinsamt...

Tycker stolen håller bra kvalité och känns inte alls billig. Kommer att ta ett tag att vänja sig dock, satt riktigt dåligt på min förra stol så hoppas att denna stolen får mig att sitta lite bättre.
http://i.imgur.com/D5sYIT5.jpg

Katten verkar definitivt ha godkänt den

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Yahbulon:

Jag är lite kluven, kanske ett kap för 1000kr men missnöjd med komforten. Tycker armstöden sitter för långt ifrån varandra och urgröpningen gör det obekvämt när man vrider armarna. Hade man kunnat justera dom så hade jag varit supernöjd, om jag fortsätter och störa mig på det så kommer den vara till salu snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dra ett PM till mig när det är dags för försäljning

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns DX stolar kvar för det grymma priset? Är butiken i Barkaby fortfarande öppen?

/ Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasHR:

Någon som vet om det finns DX stolar kvar för det grymma priset? Är butiken i Barkaby fortfarande öppen?

/ Niklas

Skulle tro att de är slut överallt. Barkbarby-butiken är fortfarande öppen, men de hade inget exemplar av Silverstone framme i butiken när jag frågade för ~3 veckor sen.

Eventuellt lägger jag ut min Silverstone/D-serie till försäljning om några dagar. Tjejen var inte helt nöjd med "estetiken"

Permalänk
Medlem

@Mr_Flash: Jaha, då missade man det tillfället

Permalänk

Efter att ha försökt vänja mig vid stolen nu i några veckor tycker jag fortfarande min gamla stol är bekvämare, lite trist då de flesta verkar nöjda här
Tror problemet ligger i att jag har för liten kroppsbyggd (70kg) för D-series.
Slänger möjligtvis upp en annons om det finns intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Igår så kom då äntligen min Silverstone, beställd från Chili den 7/10. Det ser väl ut att vara en äkta stol men jag kan ju inte säga att jag är imponerad av kvaliteten. Den känns väldigt mycket Jysk, får se om den håller ett år åtminstone, det gör inte deras. För 1000kr som man fick den för så är det väl en ok stol. Men för 2500kr+ som folk ibland betalar för DXRacer stolar så hade man känt sig lurad.

http://i.imgur.com/rQwM7bQ.jpg

hade en stol från jysk som slets ut efter 3-4 månader (var som att sitta på en träbänk)
min racer som jag har haft drygt ett år är precis lika mjuk och skön som vid köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Skulle tro att de är slut överallt. Barkbarby-butiken är fortfarande öppen, men de hade inget exemplar av Silverstone framme i butiken när jag frågade för ~3 veckor sen.

Eventuellt lägger jag ut min Silverstone/D-serie till försäljning om några dagar. Tjejen var inte helt nöjd med "estetiken"

Min ligger ute på marknaden nu, om det är någon som fortfarande letar.

Edit: Såld.