Permalänk

Köpråd - Uppgradera datorn.

Tja Sweclockare!

Som ni nog märkt så har systemspecifikationerna för Fallout 4 kommit och då jag kommer att införskaffa mig spelet så borde jag nog uppgradera några av mina komponenter i datorn.

Systemkrav för Oculus VR har sedan länge också varit ute och då jag tror att HTC Vive;s systemkrav möjligen kommer vara i närheten så vill jag också kunna använda den hårdvaran.

Detta är mina nuvarande komponenter(Hoppas detta syns): http://www.inet.se/kundvagn/visa/3489145/2013-06-18

"NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater"
"Intel i5-4590 equivalent or greater"

Jag kommer behöva att uppgradera grafikkortet, processorn och troligen moderkortet?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8593102/2015-10-08

Vilket grafikkort är mer värt och skulle dessa delar fungera? Det jag är väldigt osäker på är om grafikkortet och moderkortet får plats i chassit.

Jag har inte bråttom så jag skulle kunna vänta till November innan jag uppgraderar ifall det skulle släppas bättre komponenter eller ifall priserna på nuvarande komponenter sjunker.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

@Feebleminded:

Räcker du överklockar processorn och köper ett nytt grafikkort så kommer det flyta på hur bra som helst, Kör på 390/390X istället för 970 då de är bättre, är du inne på att smälla mycket pengar så är ju 980 ti det bästa, riktigt grymt kort med mycket prestanda men kostar även skjortan!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

ont: jag gillar msis kort. aldrig haft problem med dom. vilket chassi har du?

Svar till § 1 raderat.
Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Glöm inte köpa till ddr4 minnen om du ska gå över till skylake.

https://m.sweclockers.com/nyhet/21135-intel-skylake-kan-ta-sk...

Permalänk
Medlem

allt kommer få plats i det chassit. har det själv

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

allt kommer få plats i det chassit. har det själv

Najs! Då är oron över det borta.

Permalänk

@Elektron: Ja juste, måste fixa nytt RAM-minne. 16 GB borde väl räcka ett tag? Något märke som rekommenderas? Crucial, Corsair etc.

Permalänk
Skrivet av Feebleminded:

Svar till § 1 raderat. // MOD

Ställ du dina frågor här inne vilka vi gärna besvarar och försöker hjälpa till så gott vi kan

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feebleminded:

@Jimemy: Ja juste, måste fixa nytt RAM-minne. 16 GB borde väl räcka ett tag? Något märke som rekommenderas? Crucial, Corsair etc.

16GB lär nog räcka ett bra tag. Själv kör jag 8, men min budget och bygge skiljer sig mot ditt. De andra frågorna låter jag andra besvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd massivt rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.