Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ska köpa en ny dator

Hej!
Jag har letat efter datorer att köpa som klarar av Cs go på lagom intsällningar, inte väger för mycket för att mina föräldrar är skilda och klarar av att rendera videor och att den inte ska kosta mer än 10k

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "inte väger för mycket?" Ska den vara lätt och vilken storlek vill du ha?

Permalänk
Medlem

Låter som du ska flytta datorn mycket, då kanske ett bitfenix chassi skulle sitta fint med bygge på ett m-itx moderkort.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/832820/datorer/brbara/datorer...

BANG!!!

i7-4720HQ
8 GB RAM
256 GB SSD
nVIDIA gtx960
IPS-skärm

bra dator helt enkelt, det som är "sämst" är väl grafikkortet men för csgo borde det väl vara okej, kolla upp lite tester.
mvh

Edit:
Alltså, om det är nån gång man ska vänta med att köpa nytt om man kan så är det väl i och för sig nu. Dom bärbara med skylake kommer ju inrullandes nu och även om prestandaskillnaden inte är enorm så får du ju bättre batteritid och bara känslan av att köpa nått som man ska ha i många år och upptäcka att man hade fått det nya om man väntat ett par veckor... det kan ju ändå vara svårt att få en dator med skylake som gör samma saker lika bra som den jag länkade för under 10k på ett tag. Däremot kanske priserna på haswell datorer kommer att sjunka. Om dom inte bara fasas ut utan att reas bort.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE