Fredagspanelen 102: Radeon Gemini i höst, nya Surface från Microsoft, gäster i studion

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 102: Radeon Gemini i höst, nya Surface från Microsoft, gäster i studion

Det vankas ett riktigt specialavsnitt av SweClockers fredagspanel när en hel hög gäster besöker studion. På agendan hamnar allt från hårdvara till spelhöstens höjdpunkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Uh! 360p. När kommer högre upplösning upp? Vill inte känna mig mer närsynt än vad jag redan är

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Äntligen!

@Kenneth Monster The Dr absolut den godaste energidrycken

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

@pellen: Samma för mig. Det brukar lösa sig efter en kvart. Eller kortare. Eller längre. Eller mycket längre. Men det ligger hos youtube, vi är tidiga tittare. Han har laddat upp och publicerat direkt antagligen.

Tidiga tittare
Visa signatur

| H440 | 4930k | EVGA 980 Ti SC+ | Intel 530 480 GB | Antec Kühler H2O 1220 | Corsair RM850 | Samsung UE48JU7505 |

Permalänk
Medlem

Vad i? 140p på sajten och max 260p på tuben? Tyvärr, men detta går knappt att se på

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag älskar denna så kallade separata gäster och kategorier vad man snackar om.

Har väntat på gäster på en fredagspanel, senast gäst var ju väl nån Asus kille för 4 år sen?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kanud:

@pellen: Samma för mig. Det brukar lösa sig efter en kvart. Eller kortare. Eller längre. Eller mycket längre. Men det ligger hos youtube, vi är tidiga tittare. Han har laddat upp och publicerat direkt antagligen.

Nej, jag har laddat upp, väntat tre timmar på att ens få 360p, sedan publicerat för att äntligen kunna ta kväll. Högre upplösningar är på gång, Youtube är bara lite trögt idag.

Hoppas oavsett det smakar, blev en lång och intensiv panel med många nya ansikten!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag älskar denna så kallade separata gäster och kategorier vad man snackar om.

Har väntat på gäster på en fredagspanel, senast gäst var ju väl nån Asus kille för 4 år sen?

Jonas Klar från MSI @Meantek var ju gäst för några år sen också och visade upp kylning med flytande kväve

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Det här var en fredagspanel som passar mig. Mycket Microsoft. Och så Jacob så klart <3 puss påre

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Det är för att Youtube skal fixa och trixa lite med videon. Vill ni ha HD så får ni väl vänta.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Dags att hämta en öl och bänka sig

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Dra åt helvete vilken härlig panel!!! Jag älskar er! <3<3

Permalänk
Medlem

Måste bara påpeka och respektera hur bra Emil och Jonas är på att få med tittaren i panelen.
Fram för allt genom att titta rakt in i kameran när ni talar med oss.
Sjukt stor skillnad jämfört med era "kollegor" som besudlar er studio.
Tyvärr är ingen i er studio lika bra på detta(Jacob är i gränsläget). Inget illa menat, konstruktiv kritik!

Jonas å Emil LEXA UPP FÖR FA-AN

Permalänk
Inaktiv

Tack för varningen, jag ser fram emot panelen på youtube!

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av CraXteR:

Måste bara påpeka och respektera hur bra Emil och Jonas är på att få med tittaren i panelen.
Fram för allt genom att titta rakt in i kameran när ni talar med oss.
Sjukt stor skillnad jämfört med era "kollegor" som besudlar er studio.
Tyvärr är ingen i er studio lika bra på detta(Jacob är i gränsläget). Inget illa menat, konstruktiv kritik!

Jonas å Emil LEXA UPP FÖR FA-AN

We are but peasants in their magnificient shadow.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Keeper of the Bamse

Härligt att se Jakob Jag tycker dock att du (Jakob) pratar lite tyst eller för snabbt mot slutet av meningarna. Tror det är kameravanan som sviker lite här. Bra med mycket Microsoft!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Riktigt kul med gäster i Fredagspanelen (Saknar dig Jonas ändå), ser jättegärna mer av dem, gärna mer Calle från FZ!

Extra lång Fredagspanel denna veckan, supernajs!

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Jakob <3

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av stridsvagnen91:

Riktigt kul med gäster i Fredagspanelen (Saknar dig Jonas ändå), ser jättegärna mer av dem, gärna mer Calle från FZ!

Extra lång Fredagspanel denna veckan, supernajs!

<3

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Fantastiskt trevlig fredagspanel. Det är alltid lika underbart att titta på er men denna gången var det extra bra.

Permalänk
Medlem

Kul att se alla andra försöka sig på det som ser så lätt ut. Men som vanligt, bra panel, skål på er!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Det blev pixelpanel för mej för jag orkade inte vänta längre men den var grym!
Kul att få se fler folk och höra lite från dom också!
Uppskattades verkligen!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
ASUS Nordic

Underbar panel Geeks-panel månadsvis i #framtiden kanske?

Permalänk
Medlem

Får error 2035... what

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Kul panel!
Hade varit kul om ni kunde bjuda in Edin Mehinovic till en special panel (eller podcast) där ni går igenom sweclockers historia (hur allt starta etc)

Permalänk
Medlem

Kenneth låter extremt lik Jonas. Hade jag bara gått på röst så hade det varit väldigt svårt att höra skillnad. Bra panel, gott och blandat så att säga.

Permalänk

till tjejen på 99 mac, Huawei Mate S har också "3D touch" och dom var därmed först med det föra Iphone

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var skitkul att se lite annat folk! Kul att få lite andra perspektiv och se er prata om lite andra frågor ibland.

Detta borde ni fortsätta göra lite då och då i fortsättningen!

Permalänk

Mycket trevlig fredagspanel. Bra initiativ Emil.
Man kan knappast förvänta sig att alla, likt Emil och Jonas med 100+ paneler i ryggen, klarar att vara naturliga framför kameran, men Jakob gjorde bra ifrån sig. Riktigt kul att se och höra Ida också, och få lite tjej och mac perspektiv på tillvaron. Också kul att få se FZ. Det här vill jag se mer av. Jag tycker det är berikande. Om det inte passar i fredagspanelen, så varför inte i en ny månatlig Geeks Publishing panel?

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel Mixa gärna upp någon av panelerna i framtiden på samma sätt!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon