Win 7 bootar till svart skärm

Permalänk
Medlem

Win 7 bootar till svart skärm

Hej, när jag startar upp datorn möts jag av en svart skärm där endast muspekaren fungerar. Jag kan inte göra nånting därifrån. Ctrl-Alt-Delete funkar inte för att komma in i tex Cmd. Efter att sökt på nätet har jag försökt att återställa datorn,repair funktionen fungerar heller inte. Jag har även kollat så att strängen Shell är som den ska "explorer.exe" Felsäkert läge funkar heller inte. Nån som har något tips?

Permalänk
Medlem

Om du har någon extra hårdvara, t ex skrivare, USB-minne, anslutet pröva med att ta bort det för ibland beror det på att någon drivrutin lagt av.

Permalänk
Medlem

@CeciliaB: Hej, tyvärr har jag ingenting sånt inkopplat. Skrivaren är nätverksansluten.

Permalänk
Medlem

Går det att dra musen utanför skärmen?
Jag undrar för jag läste om någon som fått tokig skärmupplösning eller att Windows trodde det var två skärmar anslutna, och det ledde till att allt kom upp utanför den egentliga skärmen.

Permalänk
Medlem

@CeciliaB: Nä, men jag har testat windowsknappen tillsammans med P följt av Homeknappen för att tvinga windows till bara en skärm. Men det är inte det som är felet heller tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att du har ett hårddisks-problem. Om du har en annan dator kan du ta ut den felande hårddisken och koppla in den som andra hårddisk i den andra datorn och göra en scan på den.

Permalänk

Har du dubbla grafikkort i din dator, där det ena är Intels integrerade och det andra ett nVidia-baserat kort?
Kan du starta datorn i "Felsäkert läge"?