Skapa körbar fil(python,py2exe)

Permalänk
Medlem

Skapa körbar fil(python,py2exe)

Jag har skrivit ett program i python som fungerar klockrent(såklart, hehe). Programmet kommer jag använda mig utav i arbetet och säkert många år framåt så vill verkligen ha en *.exe-fil utav det då jag inte kommer att ha möjlighet att installera python samt pyqt på arbetsdatorerna. Som huvudOs samt kodarOS kör jag Arch Linux så har ytterst begränsade kunskaper om att skapa en *.exe-fil.
Nåväl, lyckades installera python, pyqt samt py2exe(vilket jag läst skulle vara bra) på min win8-boot.
Lyckades hitta ett script som beskrevs som att det skulle göra det jag vill(d.v.s skapa en *exe-fil endast med hela python samt pyqt inkluderat):

from distutils.core import setup import py2exe, sys, os sys.argv.append('py2exe') Mydata_files = [('', ['c:/tol/logo.png'])] setup( data_files = Mydata_files, options = { 'py2exe': { 'bundle_files': 1, 'compressed': True, 'includes': ['sip'] } }, windows = [{ "script":"tol2.py", "icon_resources": [(1, "logo.ico")], "dest_base":"Mitt Pr0n-program" }], zipfile = None, )

När jag sedan kör scriptet genom cmd så mycket riktigt skapas en *.exe-fil,logo.png läggs rätt(gör mig inget att det blir en bonus-fil) samt 2 dll-filer(QtCore.dll samt QtGui4.dll). Dessa dll-filer är oönskade och jag tolkar det som att QT4-modulerna inte bakas in i *.exe-filen.

Några ideér på en lösning? Antar att det finns mer inställningar i mitt setup-script som jag kanske kan lägga till?
För skojs skull gjorde jag samma sak i linux men med pyinstaller, där blev slutresultatet 1 fil endast(plus bilden) och storleksmässigt ser det rätt ut också. Därav tänkte jag köra pyinstaller under windows också men lyckades inte installera det(hela python-installationskonceptet känns jävligt segt på win jämfört med linux).

Visa signatur

Bara gammalt skräp...