Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

@Stiftpenna:
Ser schyst ut faktiskt!
Razer har styrt upp sina mjukvaror till sina produkter till en bra nivå också.
har haft samma razer mus i 7 år. sukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marteN_larsson:

Ska man köpa en ASUS RT-AC87U för 1290 eller nöja sig med en AC-66U för 799? Ska installera fiber i hemmet om 10 dagar...

jag kmr troligen gå för 66U vet dock inte mkt om routers...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goasmurfen:

Måste bara ge ut ett HERREJÄVLAR! vad dålig BF Inet hade haha att de inte skäms...

Nu tar du i men besviken blev man visserligen speciellt när otåligt väntade långt in i förmiddagen. Förra året hade de några riktigt billiga artiklar såsom en mus från Steelseries för mindre än halva priset.

Permalänk
Medlem

Någon som sett något bra erbjudande på en 21:9 skärm?

Random tanke: Vad tror ni om måndag? Har några butiker gått ut och sagt att de kör hårt "CyberMonday" också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marteN_larsson:

Ska man köpa en ASUS RT-AC87U för 1290 eller nöja sig med en AC-66U för 799? Ska installera fiber i hemmet om 10 dagar...

Kör på ac87u den kostar väl runt 2lax annars?
Har själv ac66u och funkar kalas bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Får man fråga om tips i den här tråden också?

Det här är min rigg nu:
Corsair GS 600W PSU
Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3
AMD Phenom II X6 1055T
Corsair XMS3 1333MHz 8GB KIT CL9, 2x4GB
Asus Radeon R9 290X 4GB

Jag har en Cooling-Water Cooler Master Nepton 140XL CPU Cooler som jag inte installerat.
Jag tänker mig att min svaga punkt här är min CPU. Är det värt att uppgradera den, eller ska jag ta och installera min vattenkylning och klocka skiten ur den istället?

Jag har 59Mhz-skärm också som är nöjd med, men den är väl fem år gammal också.
Men vill ha två skärmar, varav ena för facebook när jag spelar. Har det hänt mycket på skärmfronten, eller funkar de att köpa typ billigaste skärmen på rean idag?

Skrivet av kronwalled:

Inte uppgradera på den gamla plattformen, helt nytt eller stanna på nuvarande.

Och med det lär han mena MB CPU och RAM. Så du inte misstolkar och köper helt ny rigg i onödan

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av snigeljavel:

Hej,

Jo det är jag medveten om och det var därför jag skrev att jag varken har tid eller kunskap att bygga en dator själv. Jag vill ha en plug and play lösning direkt från butiken. Min fråga är således inte om någon av datorerna är prisvärda i den mening att man inte kan få tag på billigare dator om man själv står för en del av monteringen etc. Min fråga är om datorerna är prisvärda jämfört med andra färdigbyggda lösningar, då jag inte har så stor koll på PC marknaden just nu.

Inet kör med gratis montering under Blackfriday.

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Är en Lamina T-701 för 399kr värd det? Inet säljer.

Du kan säkert använda den som htpc om inte annat, den har HDMI ut, men vill du ha ethernet är det typ 200 till på det för usb-ethernet och jag tror den inte kan laddas samtidigt då heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

@Wully: Quad ska du nog leta efter i andra forum, men vet att både hobbyequippment.se och hobbyking kör BF i år.

Tråkigt, någon rekomendation på andra forum?

Slutsåld eller är mediamarkets sida skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Nu tar du i men besviken blev man visserligen speciellt när otåligt väntade långt in i förmiddagen. Förra året hade de några riktigt billiga artiklar såsom en mus från Steelseries för mindre än halva priset.

Väntar fortfarande på att någon ska försöka rea ut några PS Vita (högst 1800, mål 1600), enda försöket hittills har varit CDON:
http://cdon.se/spel/playstation_vita_2016_adventure_mega_pack...
En hel krona under Webhallens ordinarie pris, där kan vi snacka besviken...

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Skrivet av Santrium:

Är en Lamina T-701 för 399kr värd det? Inet säljer.

Har inte testat den, men jag äger en Lamina T-1010 som jag är mycket nöjd med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Nu tar du i men besviken blev man visserligen speciellt när otåligt väntade långt in i förmiddagen. Förra året hade de några riktigt billiga artiklar såsom en mus från Steelseries för mindre än halva priset.

Jag tycker 850 EVO 250GB var billig, nästan halva priset.
EVGA Supernova G2 750W var också bra pris.

Alla blir aldrig nöjda, hade det varit möss istället hade det varit gnäll för det.

Permalänk
Medlem

Kan det inte komma någon bra deal på 250 GB SSD igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Tråkigt, någon rekomendation på andra forum?

Slutsåld eller är mediamarkets sida skit?

Kan inte köpa på internet, måste gå till butik.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Tråkigt, någon rekomendation på andra forum?

Menade att expertisen på quad nog inte är på topp här, /r/Multirotor på reddit brukar ha skapligt bra koll på var man kan hitta bra billiga delar.

Typo
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Förstår att dom har mkt att göra men har någon fått sitt Asus strix 970 skickat från CDON ännu?

Permalänk
Medlem

Jäkla fuling av Electroworld att höja priset på UE55JU7005XXE i samband med att Komplett fick slut på lager. Det står inget på Electroworlds rea att priserna kan komma att ändras i samband med konkurrenternas lagerstatus, bara att de reserverar sig för slutförsäljning (för närvarande finns 25+ apparater i lager)

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Gigabyte Radeon R9 390X 8GB G1 Gaming WindForce 2X DVI, HDMI, 3xDisplayPort

3990:-

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-radeon-r9-390x-8gb-g1-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Förstår att dom har mkt att göra men har någon fått sitt Asus strix 970 skickat från CDON ännu?

Nu vet jag inget om detta men en tanke är ju att de skickar efter helgen då folk kanske köper flera saker i och med deras tillbud-varje-timme-system. Jag har till exempel köpt lite prylar och kommer antagligen köpa lite mer under dagen/helgen.

Bara en tanke.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

Tjena!
Har vi ett bra pris på några dator högtalare? Tänkte max runt 1000:-.
Skulle verkligen uppskatta det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon som sett något bra erbjudande på en 21:9 skärm?

Random tanke: Vad tror ni om måndag? Har några butiker gått ut och sagt att de kör hårt "CyberMonday" också?

Tror nog att Komplett kör med det,då jag fick synd på K70 RGB Brun kommer in då men kanske bara inte är en tillfällighet att det just är den dagen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gustenrocks:

Någon som sett något bra erbjudande på en 21:9 skärm?

Random tanke: Vad tror ni om måndag? Har några butiker gått ut och sagt att de kör hårt "CyberMonday" också?

http://cdon.se/hemelektronik/benq-xr3501-amva-35-curved-p3432...

EDIT: Eller billigare: www.inet.se/produkt/2341045/samsung-29-s29e790c-curved-21-9

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Söker efter en datorskärm i 144hz 1080p för 3-4k, har varit runt och letat lite men inte hittat något bra. Några tips? Letar även efter en ganska billig, men okej joystick till datorn.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FiftyFifty:

Förstår att dom har mkt att göra men har någon fått sitt Asus strix 970 skickat från CDON ännu?

Nepp, ordern behandlas fortfarande

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Kan inte köpa på internet, måste gå till butik.

Ser ju inte ens priset dom ska ta för skiten? ser bara att dom tog 10000 för den innan, och den finns för 6990 på webhallen. Tack för tipset men med mediamarkets sida/måste gå till butik så passar jag

Skrivet av Djhg2000:

Menade att expertisen på quad nog inte är på topp här, /r/Multirotor på reddit brukar ha skapligt bra koll på var man kan hitta bra billiga delar.

Får dra över dit och kolla då, hoppas på lite koll internt i sverige så man slipper köpa ifrån USA/Kina sidor.

Permalänk
Medlem

ute efter : PS4 bundle med 1Tb
eller
xbox1 bundle med 1Tb

bästa pris nån som är snabb ;o)

Permalänk

Ni som köper GTX 980 hur fan tänker ni? Ni kan få två 970 för 5000-6000:- som i SLI utklassar GTX 980 efter noter...Lägg därtill att 970 är mer än nog för alla spel idag.

Lägg ned allt jävla tjat om 980 era snusmumrikar!

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nepp, ordern behandlas fortfarande

Har samma på min. Får hoppas att det inte var en "miss" från deras sida och att våra ordrar annuleras.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jonatande:

Ni som köper GTX 980 hur fan tänker ni? Ni kan få två 970 för 5000:- som i SLI utklassar GTX 980 efter noter...Lägg därtill att 970 är mer än nog för alla spel idag.

Man tänker väl som så att man slipper SLI. Eller kan uppgradera till SLI senare. Sluta överdriv så.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Niisbel:

@SoVeryIndie: Söker samma! tänkte köpa ett msi gtx 970 till från komplett som hade 19% nedsatt men självklart så tog dom slut när jag skulle beställa haha!

Så blir de när man kollar runt på massa olika sidor efter någon med mer rea.. så nu är de hel slut enligt deras support! Men skriv gärna till mig om du hittar någon schysst deal! måste dock bara msi å Twin Frozr V

Jadå, och detsamma! Lycka till

...och det måste ju inte vara samma modell och kylare man redan har, men det kanske är snyggast så...

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White