Ny inom BF4, vad är roligast? :)

Permalänk

Ny inom BF4, vad är roligast? :)

Jag gillar inte pansarvagnar och flygplan!
Jag vill köra action på mark med vapen, vart kan jag hitta såna servers, finns det nån speciell mode kanske?

Alla använder bara pansarvagnar och tycker det är mega tråkigt, vad fan ska jag göra med mitt lilla vapen mot en pansarvagn som dödar mig på ett skott..
Vad har ni att tipsa om för servers som är roliga?

Permalänk
Medlem

Hardcore/semi hardcore rush 32 players rekommenderar jag

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Har du aldrig inspekterat serverfiltret? Bara att bocka i det du vill spela utan fordon och söka.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Har du aldrig inspekterat serverfiltret? Bara att bocka i det du vill spela utan fordon och söka.

Åh, awesome! tack så hemskt mkt <3

Permalänk
Medlem

Jag spelar nästan uteslutande Gun master, grymt roligt game mode

Permalänk

Att förstöra fordon är extremt enkelt imo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Första spelet upp till rank 140 gjorde jag det mesta. Nu på origin rean så köpte jag på mig ett lir till. Nu har jag nästan bara lirat engineer. Det är hur mycket action som helst. Ut med minor, blasta tanks och attackera/försvara flaggor. Poängen haglar in! Lirat ca 40timmar nu och är rank 67.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Conquest Large 64p på Shanghai, blir aldrig trött på det

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag gillar inte pansarvagnar och flygplan!
Jag vill köra action på mark med vapen, vart kan jag hitta såna servers, finns det nån speciell mode kanske?

Alla använder bara pansarvagnar och tycker det är mega tråkigt, vad fan ska jag göra med mitt lilla vapen mot en pansarvagn som dödar mig på ett skott..
Vad har ni att tipsa om för servers som är roliga?

Operation locker

Permalänk

Säger metro hur kul som helst.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

@Gunner357:

Håller helt med. Körde på en hardcoremetroserver med 32 pers utan raketgevär och dylikt fast som tillät C4 och granater. Det tog ett halvår innan jag tröttnade.

Förtydligande.
Permalänk
Medlem

Om man inte gillar Metro och Operation locker så kan man även spela på Guilin Peaks eller Lumphini Garden. Dom kartorna har i stort sett inga fordon som kan döda dig.
Men här kommer 2 servrar som kör utan fordon.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/dfdd9759...

http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/cc9ed679...

Du kan även testa spela server mode Chain Link.

Permalänk
Medlem

"Infantery only" i serverfiltret .... gärna Classic mode åxå , valfri map/mode

Transport fordon för mera fart och fläng i liret men inga attackfordon

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Föredrar själv conquest large 64 players (normal) Brukar mest spela som engineer och skjuta ner helikoptrar/tankar med RPG Är även roligt att köra tank med thermal optics! Vapen jag rekommenderar som engineer är mtar-21 & ACW-R

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd

Conquest Large 64 pers, hitta nån rätt öppen bana med mycket tanks osv. Sätt C4 på en bil och kör mot ett fordon (fiende), hoppa ur och spräng skiten. Sen kan du tbag:a och skriva REKT i chatten, då blir det ett jäkla liv!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk

Conquest large på Operation Locker 32 pers. Ta en server som inte tillåter explosives så slipper du allt nadespam som bara förstör games och det blir mycket mer "gunplay".

http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/494a3fed...

Rekomenderar starkt denna servern. 120Hz och utan explosives.

Permalänk
Medlem

Har spelat spelet 500h ca och tror att minst 450 av de timmarna är Conquest för 64 spelare. Vill inte ha med något annat att göra och det funkar hur bra som helst enligt mig. Vill man inte köra fordon så skippar man det bara. Jag är personligen mest en infanterist, men kan spela stridsvagn ganska bra också om det behövs för lagets skull. Flyga däremot....är som en skadeskjuten fågel för det mesta xD.

Du kan inte göra något mot tyngre fordon som Assault, nej. Det är sant. Men alla andra klasser har riktigt bra medel för att ta hand om stridsvagnar om man spelar smart och kommer nära dem framförallt. T.ex. riktigt tillfredställande att få dit lite C4 på en stridsvagn och BOOM. Sen så ingenjörerna då förstås, har ju diverse raketer och minor. SLAM minor är fina om de används rätt (vilket ingen gör typ). De ska fästas på väggar, gärna runt hörn så man kör förbi dem med sidan på fordonet. De ska helt enkelt träffa i sidan, inte underifrån. De flesta är tröga och använder dem som vanliga minor, helt värdelöst. Nästan omöjliga att se då eftersom man kollar på marken, inte väggar och hörn. Dvs om man inte kör IR sikte på stidsvagnen men det är värdelöst eftersom man för det mesta slåss på avstånd 200m+ även mot infanteri. Zoom bättre då enligt mig. Som tur är använder inga SLAM på det viset, så man kan ju göra lite vad man vill för det mesta...hehe.

Rekommenderar dock att du kanske börjar med servrar som har 48 spelare...kan bli lite mycket annat för en ny spelare annars. Så gjorde jag när spelet kom ut för två år sen. Det är superviktigt att lära sig banorna nämligen och det tar lite tid. Framförallt är det vikgitg ha bra koll på vad som händer runt dig där du inte tittar om man ska överleva på servrar med 64 spelare. Att ha stenkoll på en radie om 100m runt dig är nästan meningslöst nämligen och minimapen gör det oftast ganska lätt. Folk med ljuddämpare i all ära men oftast hör man dem när de skjuter i alla fall och kan uppfatta deras position den vägen. Sällan man blir helt överraskad av dem. Så hoten inom den radien är sällan problemet på många banor helt enkelt. Det är hoten som är 150m+ bort. Stridsvagnar och prickskyttar osv som är farliga om man inte passar sig noga.

Detta gäller Conquest nu då. Spelar som sagt inget annat då jag inte anser att det är Battlefield som det ska spelas. Ett tips är att ragga upp servrar som inte använder sig utav commaders för Conquest i alla fall. Hatar såna servrar. Gör allt vad taktik heter värdelöst eftersom fienden har en UAV mitt över de viktigare delarna av banan 100% av tiden då och annat drygt...AC-130 t.ex. Så urbota korkad sak att jag blir gråtfärdig. Hatar skiten helt enkelt då det inte tillför något bra denna commander, dåligt implementerad om vi jämför med versionen de hade i Battlefield 2. Finns inte supermånga såna servrar dock men de finns därute, helt klart.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Första spelet upp till rank 140 gjorde jag det mesta. Nu på origin rean så köpte jag på mig ett lir till. Nu har jag nästan bara lirat engineer. Det är hur mycket action som helst. Ut med minor, blasta tanks och attackera/försvara flaggor. Poängen haglar in! Lirat ca 40timmar nu och är rank 67.

Inte för att vara den men det är inte direkt lika svårt att gå från 66-67 som 139-140 t.ex. så det behöver inte ha speciellt mycket med din nya spelstil att göra, du kanske bara har glömt hur snabbt det gick i låg lvl? :). Har för mig att det är efter lvl 100 som det börjar gå segare eller något sånt. Skulle inte förvåna mig om 1-25 eller något är mindre poäng än t.ex. 135-136 eller något i den stilen.

Det du borde jämföra mellan dina konton är din score/min tycker jag. Det ger en bra fingervisning om vilket konto du levlar mest effektivt på, inget annat. Men visst, spelar man som du säger, förstör fordon så gott man kan, attackerar och försvarar flaggor, så kommer man ha en rätt hög score/min mot vad du kanske haft tidigare. Jag försöker alltid att spela mot objektivet så gott jag kan personligen. På mitt konto ligger jag just nu på 927 Score/Min och spelar typ som du verkar göra så det är helt klart effektivt. Kör inte som engineer dock. Brukar lira som prickskytt eller understöd för det mesta.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan:
Bra inlägg. Är själv en som använt SLAM fel så ska prova ditt tips
Håller med om att Conquest 64 är det roligaste då finns så stora möjligheter till att välja olika taktiker och verkligen utnyttja klassernas olika färdigheter.
Lirar bara casual kortare stunder så blir inga djupare taktiker då men man blir ändå utmanad att tänka taktiskt hela tiden vilket gör att man inte tröttnar i första taget.

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Inte för att vara den men det är inte direkt lika svårt att gå från 66-67 som 139-140 t.ex. så det behöver inte ha speciellt mycket med din nya spelstil att göra, du kanske bara har glömt hur snabbt det gick i låg lvl? :). Har för mig att det är efter lvl 100 som det börjar gå segare eller något sånt. Skulle inte förvåna mig om 1-25 eller något är mindre poäng än t.ex. 135-136 eller något i den stilen.

Det du borde jämföra mellan dina konton är din score/min tycker jag. Det ger en bra fingervisning om vilket konto du levlar mest effektivt på, inget annat. Men visst, spelar man som du säger, förstör fordon så gott man kan, attackerar och försvarar flaggor, så kommer man ha en rätt hög score/min mot vad du kanske haft tidigare. Jag försöker alltid att spela mot objektivet så gott jag kan personligen. På mitt konto ligger jag just nu på 927 Score/Min och spelar typ som du verkar göra så det är helt klart effektivt. Kör inte som engineer dock. Brukar lira som prickskytt eller understöd för det mesta.

Klart det är skillnad
NB-SShooter :
Skill: 256 K/D: 1.31 SPM: 773 KPM: 0.71 Kills: 30864 Score: 33,539,913 Time: 722h 51m

Sklotar:
Skill: 304 K/D: 1.48 SPM: 1,608 KPM: 0.71 Kills: 2026 Score: 4,582,999 Time: 47h 30m

Vill man ha mer SPM är det ju bara att lira combat medic.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Klart det är skillnad
NB-SShooter :
Skill: 256 K/D: 1.31 SPM: 773 KPM: 0.71 Kills: 30864 Score: 33,539,913 Time: 722h 51m

Sklotar:
Skill: 304 K/D: 1.48 SPM: 1,608 KPM: 0.71 Kills: 2026 Score: 4,582,999 Time: 47h 30m

Vill man ha mer SPM är det ju bara att lira combat medic.

Väldigt imponerande SPM. Är detta inte pga mycket Locker/Metro så har du lyckats bra!
Något du däremot får tänka på är att om du spelat på dubbel xp weekends och/eller använt 100/200 boost så kommer detta relekteras i din SPM och då är det lättare att ha högre SPM i de lägre nivåerna eftersom du levlar upp snabbare och fyller på dina 100/200 boosts.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Väldigt imponerande SPM. Är detta inte pga mycket Locker/Metro så har du lyckats bra!
Något du däremot får tänka på är att om du spelat på dubbel xp weekends och/eller använt 100/200 boost så kommer detta relekteras i din SPM och då är det lättare att ha högre SPM i de lägre nivåerna eftersom du levlar upp snabbare och fyller på dina 100/200 boosts.

Enligt personlig erfarenhet skulle jag nog säga att tunga fordon är rena xp gruvan om man kan lära sig att hantera dem på ett effektivt sätt.
Man får en hel del poäng genom att förstöra andra fordon samt att man kan plocka upp kill efter kill utan större problem om man har en bra runda. Har boostat min SPM på dubbel xp weekends men sen har jag lyckat hålla den relativt bra även under vanliga speltimmar nu när jag ligger i de högre rankerna. Har iofs inte överdrivet med speltid däremot. Locker och Metro är nog de näst bästa alternativen för en hög SPM om man nu lirar som medic enligt mig däremot.

Min BF4 profil: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/TheAnnoyingBambi...

2 Matcher som jag lirade igår och väldigt nöjd med:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/6735...
http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/6735...

Permalänk
Medlem

Måste ta och installera BF4 igen, Trodde det skulle vara halvdött vid det här laget

Permalänk
Medlem

Finns det några som lirar bf4 regelbundet som är sugna på att lösa en squad?
Conquest 32-48spelare är det som gäller

Permalänk
Medlem

@tomtemat

Absolut, jag är på. Nickar: S4ntrik in-game, adda!

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/S4ntrik/

Permalänk
Skrivet av tomtemat:

Finns det några som lirar bf4 regelbundet som är sugna på att lösa en squad?
Conquest 32-48spelare är det som gäller

Är helt klart intresserad av att hitta lite skönt folk all lira med.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/TheAnnoyingBambi/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Är helt klart intresserad av att hitta lite skönt folk all lira med.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/TheAnnoyingBambi/

Vi bör ju kunna dra nytta av vår klans Mumble om vi blir några stycken.

Eller vad säger du?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Vi bör ju kunna dra nytta av vår klans Mumble om vi blir några stycken.

Eller vad säger du?

Jo det skulle nog kunna fungera fint
Får bara bli lite mer aktiv på mumble haha.

Permalänk
Avstängd

Hardcore på denna karta (Operation Locker) är super... MAX 16 spelare... använd öron och syn... spela taktiskt ihop med andra... Sedan är du fast på Operation locker en låååång tid fram.

Vill du kan du lägga till mig via Origin så kan vi spela ihop någon gång då och då.

Lycka till!

Länk:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...
http://guides.gamepressure.com/battlefield4/guide.asp?ID=2480...

Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag gillar inte pansarvagnar och flygplan!
Jag vill köra action på mark med vapen, vart kan jag hitta såna servers, finns det nån speciell mode kanske?

Alla använder bara pansarvagnar och tycker det är mega tråkigt, vad fan ska jag göra med mitt lilla vapen mot en pansarvagn som dödar mig på ett skott..
Vad har ni att tipsa om för servers som är roliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

@tomtemat

Absolut, jag är på. Nickar: S4ntrik in-game, adda!

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/S4ntrik/

Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Är helt klart intresserad av att hitta lite skönt folk all lira med.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/TheAnnoyingBambi/

Jag heter simplethread på Battlelog, lägg till mig ni som känner er taggade!
Om inte annat så lägger jag till er 2 när jag kommit hem från jobbet i eftermiddag.