Följ Black Friday på SweClockers

Permalänk
Snusfri

Om det kommer någon 24-27' Ips skärm med 1080p för vettigt pris slår jag nog till. Behöver byta ut min gamla Acer 20" tn med 1680x1050 so man har en vettig sekundär skärm för film/Youtube osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

På fredag blir det att shoppa det sista till mitt nya dator bygge, nytt moderkort,M.2 SSD och en Skylake om det finns att fåtag i,

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Ingen som i alla fall har funderat på om inte detta bara är vilken annonsering som helst? En banner som folk av oklar anledning går helt i spin på. Annonser är Sweclockers inkomst - tänk lite kritiskt gott folk!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Ärlig bra att sweclockers.com gör en sån här lista, så kanske det kommer några vettiga rea produkter, var värdelöst förra året och saker var fortfarande inte billigast hittills på prisjakt...bara kolla historiken på prisindex så ser man alla scams...

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om! Vad är det här för skit? Vem har importerat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Aldrig hört talas om! Vad är det här för skit? Vem har importerat detta?

Skit? Det kan väl vara trevligt med extrapriser. Det är bara att låta bli att handla om man inte vill.

Permalänk
Medlem

Förhoppnins vis en 4k skärm på 40 tum Philips skärm verkar duga till mig dax att byta ut den gamla sharp tv från 2006 som agerar spel skärm nu till datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Svammel som det där med Halloween, vi klarar oss utan deras högtider, dyrkar mammon så bra själva så...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag har börjat bevaka allt jag vill köpa på prisjakt. Faller priset mycket på en produkt så kanske man slår till.

Permalänk
Medlem

Reor har alltid haft den funktionen att sälja ut överlager och produkter som inte säljer. Inbillar man sig att det är någon form av välgörenhet så bedrar man sig.

Med de oerhört pressade priserna och därmed låga marginalerna så tror jag knappast man ska förvänta sig några gigantiska klipp heller, iallafall inte i den här branschen. Den tiden är förbi sedan näthandeln tog över.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd

Gäller prisdumpning på tex Samsung 55" tv apparater också? Eller bara spel å sånt leksaksskit

Permalänk
Medlem

Kan jag hitta ett 970 för 1500Kr så får det bli ett köp. Annars känns resten rätt meningslöst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iWeeby:

Eller hur! Det kanske är dags för mig att öppna min flygspak jag köpte på kompletts super-rea för ett år sedan som det var 85% rea på Får se vad det blir den här gången!

LoL - jag köpte tre, tänkte introducera ungarna för riktig flygkänsla - nu ligger de och samlar damm, men billiga var dom

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocket:

Gäller prisdumpning på tex Samsung 55" tv apparater också? Eller bara spel å sånt leksaksskit

Kommer finnas reor för allt möjligt, TV apparater brukar vara vanligt. Men exakt vad för produkter som kommer reas är ju omöjligt att förutspå. Själv kommer jag också köpa en 55" Samsung 4k res om det blir ett bra erbjudande. Definiera gärna "spel och leksaksskit" förresten

OnT: Borde inte black friday sidan öppnas kvällen innan med tanke på att ni skriver att "vissa startar kvällen innan"? Annars kanske man missar tiotusentals fynd!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Ingen som i alla fall har funderat på om inte detta bara är vilken annonsering som helst? En banner som folk av oklar anledning går helt i spin på. Annonser är Sweclockers inkomst - tänk lite kritiskt gott folk!

Skrivet av BlackBird:

Reor har alltid haft den funktionen att sälja ut överlager och produkter som inte säljer. Inbillar man sig att det är någon form av välgörenhet så bedrar man sig.

Med de oerhört pressade priserna och därmed låga marginalerna så tror jag knappast man ska förvänta sig några gigantiska klipp heller, iallafall inte i den här branschen. Den tiden är förbi sedan näthandeln tog över.

Visst stämmer det till en viss del, men inte skulle jag köpa vad som helst bara för att det står en stor skyllt med REA. Om det är något jag behöver så skulle jag först analysera på prisjakt osv, vad andra återförsäljare tar för det samt vad det kostat varje vecka de senaste åren blandad med egen erfarenhet. Och visst kommer man hitta fynd, att tro att detta bara är en en form av lagerrensning eller att sälja skit till ett billigt pris så har man ju uppenbarligen fel, men som sagt, men måste vara på sin vakt och vara smart.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kan jag hitta ett 970 för 1500Kr så får det bli ett köp. Annars känns resten rätt meningslöst.

Nytt? Fortsätt drömma - 1500kr känns som mindre än tillverkningskostnaden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nytt? Fortsätt drömma - 1500kr känns som mindre än tillverkningskostnaden.

Nej det kan inte stämma. En 10 sekunders googling så hittar jag massvis av resultat där det står att Maxwell innebär "greatly reduced manufacturing cost". Så 1500 känns absolut inte i närheten av rimligt.. Möjligen att ett Titan kostar så mycket att tillverka per kort, men så kostar det också x10 som slutpris. Nej jag skulle snarare tro att 5-600Kr ligger närmare sanningen, och då känns 1500Kr som ett slutpris de ändå kan gå med vinst på. 970 är inte direkt nya längre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej det kan inte stämma. En 10 sekunders googling så hittar jag massvis av resultat där det står att Maxwell innebär "greatly reduced manufacturing cost". Så 1500 känns absolut inte i närheten av rimligt.. Möjligen att ett Titan kostar så mycket att tillverka per kort, men så kostar det också x10 som slutpris. Nej jag skulle snarare tro att 5-600Kr ligger närmare sanningen, och då känns 1500Kr som ett slutpris de ändå kan gå med vinst på. 970 är inte direkt nya längre.

Så vitt jag vet så har de "greatly reduced manufacturing cost" genom att rädda fler kretsar. Inte tusan tänker de ge bort den vinsten dock. Skulle 970 hamna under 960 i pris så kommer de inte få sålt den dyrare 960 (som är komplett krets och dyrare).

Du har nog rätt att de tjänar bra på 970, men 3:e part tillverkarna betalar ändå rätt bra för chippet, så om denna fantasi ska bli sann, så är det 970 referenskort, utan 3:e part du måste få tag i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Svammel som det där med Halloween, vi klarar oss utan deras högtider, dyrkar mammon så bra själva så...

Vanliga högtider kan jag hålla med om är fånerier då de bara strålar ut en ren essens av "visa hur mycket du älskar din familj genom att köpa grejer åt dem"
Undantaget är väl nyår då det mest går ut på att supa, ligga och påstå man ska bli en bättre människa.
Nu känns det här ändå ganska ärligt då det inte riktigt hunnit bli ultrajulhysteri, utan man handlar jox man vill ha helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på att ett bra nätagg rabatteras så man kan få sina planerade inköp lite billigare, tvivlar dock på att det blir mer än 2% rea på annat än skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej det kan inte stämma. En 10 sekunders googling så hittar jag massvis av resultat där det står att Maxwell innebär "greatly reduced manufacturing cost". Så 1500 känns absolut inte i närheten av rimligt.. Möjligen att ett Titan kostar så mycket att tillverka per kort, men så kostar det också x10 som slutpris. Nej jag skulle snarare tro att 5-600Kr ligger närmare sanningen, och då känns 1500Kr som ett slutpris de ändå kan gå med vinst på. 970 är inte direkt nya längre.

Men låt oss låtsas att ett kort kostar 600kr att tillverka och säljs i Sverige för 3000kr. Notera att alla butiker ofta klagar på att marginalerna är väldigt små och det stämmer (samma hos grossisterna). Vem tar då hela kakan? Grafikkort är ju inte som ett par jeans som kostar någon femtilapp att tillverka men lätt kan säljas för 1500kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men låt oss låtsas att ett kort kostar 600kr att tillverka och säljs i Sverige för 3000kr. Notera att alla butiker ofta klagar på att marginalerna är väldigt små och det stämmer (samma hos grossisterna). Vem tar då hela kakan? Grafikkort är ju inte som ett par jeans som kostar någon femtilapp att tillverka men lätt kan säljas för 1500kr.

Butiker har olika hög marginal på olika saker. TV går de flesta förlust med medans en HDMI-kabel t. ex kostar 60 öre-1:50Kr att köpa in, men säljs för betydligt mer.. Så det är gungor och karuseller. Sen får vi inte heller förglömma de trygghetspaket och så vidare och "förlängda garantier" och allt vad det är som väldigt många köper men väldigt få utnyttjar som alltså då ger maximal vinst. Synd om butikerna är det inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av xcluzive:

Kommer finnas reor för allt möjligt, TV apparater brukar vara vanligt. Men exakt vad för produkter som kommer reas är ju omöjligt att förutspå. Själv kommer jag också köpa en 55" Samsung 4k res om det blir ett bra erbjudande. Definiera gärna "spel och leksaksskit" förresten

OnT: Borde inte black friday sidan öppnas kvällen innan med tanke på att ni skriver att "vissa startar kvällen innan"? Annars kanske man missar tiotusentals fynd!

Vi öppnar avdelningen när butikerna drar igång. Vad jag vet kommer de flesta att köra vid tolvslaget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

@Ricerunner: Skylake är väl mer av en framtida investering om du vill uppgradera senare, men just nu får du ingen märkbar skillnad om du får efter ett haswell eller skylake moderkort/CPU 4790K och 6700K gör inga märkvärda skillnader på benchmarks när det kommer till gaming. Jag skulle säga, vänta tills mellandagsrean, Black Friday brukar bara ha rea på saker de höjt priserna på tidigare, något som är olagligt i EU, och bör anmälas till konsumentverket om ni lägger märket till det.

Men ska du ha en nice gaming dator just nu? Vänta tills mellandagsrean, kolla runt på second-hand market och se ifall du hittar några bra grejer, men ha ingen jätte förväntning, PC-delar är ju trots allt inte så skiftande i pris när det gäller CPU och sådana delar, går ju att göra större fynd på chassin, PSUs och minnen. Men med två spelare på marknaden ser jag ingen anledning till varför AMD eller Intel skulle sänka priserna pga Black Friday, och inte bara för att de vill bli av med grejer. Har man tur så vill de försöka sälja ut haswell grejer, vilket jag dock tvivlar på, då de fortfarande presterar bra och säljer som smör.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Brukar det finnas några bra priser på SSD under dessa readagar ni som har bra koll? Har planer på att köpa en 500 gb för mina spel. Tror ni det finns reapriser för runt 50% eller är 10% mer logiskt på dessa produkter?
Är sugen på Samsung EVO 500 gb som ligger på 1600 kr just nu tror ni man kan hitta den under eller runt 1000 kr på Fredag?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Brukar det finnas några bra priser på SSD under dessa readagar ni som har bra koll? Har planer på att köpa en 500 gb för mina spel. Tror ni det finns reapriser för runt 50% eller är 10% mer logiskt på dessa produkter?
Är sugen på Samsung EVO 500 gb som ligger på 1600 kr just nu tror ni man kan hitta den under eller runt 1000 kr på Fredag?

Brukar vara ganska bra mix på prylarna som reas ut. Kommer säkert dyka upp en och annan SSD.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Butiker har olika hög marginal på olika saker. TV går de flesta förlust med medans en HDMI-kabel t. ex kostar 60 öre-1:50Kr att köpa in, men säljs för betydligt mer.. Så det är gungor och karuseller. Sen får vi inte heller förglömma de trygghetspaket och så vidare och "förlängda garantier" och allt vad det är som väldigt många köper men väldigt få utnyttjar som alltså då ger maximal vinst. Synd om butikerna är det inte.

Absolut men vad har det du sa att göra med grafikkort för 1500kr?
Har jag fel så har jag men tror verkligen inte du kommer hitta ett nytt 970 för 1500kr någonsin. Jag skulle kunna gissa att priserna kanske går ner mer några få hundringar men mer än så blir det inte

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Absolut men vad har det du sa att göra med grafikkort för 1500kr?
Har jag fel så har jag men tror verkligen inte du kommer hitta ett nytt 970 för 1500kr någonsin. Jag skulle kunna gissa att priserna kanske går ner mer några få hundringar men mer än så blir det inte

Så pass lite? Hmm.. Då är det inte direkt nått "superklipp".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Mocka: Några hundringar låter kanske lite väl snålt. Men är väl bara att vänta och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Hoppas på att ett bra nätagg rabatteras så man kan få sina planerade inköp lite billigare, tvivlar dock på att det blir mer än 2% rea på annat än skit.

Skickades från m.sweclockers.com

De får inte kalla det för rea enligt svensk lag om det är under 10%, så hur tänkte du här?