Permalänk
Medlem

Datorpaket 30k med skärm

Tjena, tänkte ta steget upp till 1440p och tänkte köpa en rejäl burk till det.

Känner mig lite risig på gsync/freesync, är dom lika bra eller är den ena bättre / mer prisvärd än den andra? Samt så har jag aldrig använt en ips skärm och är lite osäker på om det är värt de extra pengarna (men kör nog på TN endå, för responstiden). Slängde in en ASUS PG278Q till en början iaf.

Slängde ihop ett paket lite snabbt som jag tänkte ta och fixa till, skulle vilja få ner det under 30 tusen iaf.

Inet kundvagn
Är rätt osäker på moderkort och grafikkortet, skulle eventuellt kunna montera själv med, om jag känner att jag orkar

Såg även att inet hade en färdig dator som matchar det jag söker ganska bra, hur pass prisvärd är denna?

Taurus overkill

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wastaah:

Tjena, tänkte ta steget upp till 1440p och tänkte köpa en rejäl burk till det.

Känner mig lite risig på gsync/freesync, är dom lika bra eller är den ena bättre / mer prisvärd än den andra? Samt så har jag aldrig använt en ips skärm och är lite osäker på om det är värt de extra pengarna (men kör nog på TN endå, för responstiden). Slängde in en ASUS PG278Q till en början iaf.

Slängde ihop ett paket lite snabbt som jag tänkte ta och fixa till, skulle vilja få ner det under 30 tusen iaf.

Inet kundvagn
Är rätt osäker på moderkort och grafikkortet, skulle eventuellt kunna montera själv med, om jag känner att jag orkar

Såg även att inet hade en färdig dator som matchar det jag söker ganska bra, hur pass prisvärd är denna?

Taurus overkill

I sin nuvarande konfiguration är Taurusen mer prisvärd, men med lite ändringar får du förslag på riktigt fina paket.

Grafikkort: Lightning kortet är inte ens värt sin vikt i guld ochdet första jag skulle bytt ut, speglas även i de review som finns på lightning serien. Gå för ett billigare och prisvinnande EVGA kort.
Chassit: Perfekt om du tänker köra på egenbyggd vattenkylning. Annars har du Fractal Design R5, mer prisvärd modell får du leta efter. Utseendet/ färgmodell får du byta efter smak, jag personligen tycker mattsvarta chassin är snygga.
Nätaggregatet: Som att spela på lotto, har du turen med dig slipper du Coilwhine/spoltjut i annat fall är det sann Corsair anda. EVGA är ett säkrare kort.
Moderkortet: Något dyrt men perfekt om du tänker köra dubbel uppsättning SSD:er med m2 interface. I detta fallet valde jag ett billigare Asus Z170 Pro Gaming, med ett anpassat ljudkort för just spelare.
Lagring: Bytte ut SSD:n till en samsu(n)g(ironi) 950 Pro, speciellt med tanke på fullt m2 stöd och NVMe supporten. hårddisken bytte jag ut till en mer driftsäker WD variant, segate dominerar statistiken med störst andel havererade diskar.
cpu-kylare: AIO-kylare är både dyra och ärligt talat värdelösa, luftkylare är ett säkrare kort, även avsevärt mycket billigare.

Ett förslag, personligen skulle jag valt en EVGA P2 850w modell på nätaggregatet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8801814/2015-11-25

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Wastaah: Har fått tips här för några veckor sedan, tänkte snart köpa den här listan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8793974/extrem

Permalänk
Skrivet av martocolt:

@Wastaah: Har fått tips här för några veckor sedan, tänkte snart köpa den här listan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8793974/extrem

http://www.inet.se/kundvagn/bild/8793974/extrem

1000W är väldigt mycket för ett 980Ti. 750W eller så ska definitivt inte ha några problem med det systemet. Min rekommendation är att ta 750W-varianten eller 850 om du ämnar lägga till ett kort framöver och lägga de sparade pengarna på t.ex. något roligt spel eller något annat trevligt.

EDIT: Du verkar inte ha något RAM-minne i din lista där. Du kommer behöva lite DDR4-minne till den. 8GB för spel, 16 för mer krävande uppgifter (videoredigering, 3d-modellering etc.)

EDIT2: Det ingår RAM i uppgraderingspaketet vilket jag inte såg. Räknade också lite på strömförbrukningen och verkar som att 1000W-agget är en bra grej om du vill köra 2st 980Ti framöver. Får ca. 880W i räknaren med 2 kort, så om du tänker köra det i SLI är det bra att ha i alla fall. Men kör du med ett kort är 750W i princip optimalt för det.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

1000W är väldigt mycket för ett 980Ti. 750W eller så ska definitivt inte ha några problem med det systemet. Min rekommendation är att ta 750W-varianten eller 850 om du ämnar lägga till ett kort framöver och lägga de sparade pengarna på t.ex. något roligt spel eller något annat trevligt.

EDIT: Du verkar inte ha något RAM-minne i din lista där. Du kommer behöva lite DDR4-minne till den. 8GB för spel, 16 för mer krävande uppgifter (videoredigering, 3d-modellering etc.)

Är med 4x4 16 GB ram i uppgraderingspaketet!

Permalänk
Skrivet av Harling:

Är med 4x4 16 GB ram i uppgraderingspaketet!

Lol bra läst av mig. Du har ju alldeles rätt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

@Finlandssvensken: Jo det är lite overkill men jag valde det eftersom jag tänker framtidssäkert, så ja annars funkar ju ett 750w fint.

Permalänk
Skrivet av martocolt:

@Finlandssvensken: Jo det är lite overkill men jag valde det eftersom jag tänker framtidssäkert, så ja annars funkar ju ett 750w fint.

Precis. Kommer inte ställa till med problem eller nåt, bara overkill.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube