Nexus 5 batteritid ligger på ca. 1h efter fulladdning (vad händer?)

Permalänk
Medlem

Nexus 5 batteritid ligger på ca. 1h efter fulladdning (vad händer?)

Har haft rätt mycket problem med telefonen under dagen. Glömde att lägga min Nexus 5 på laddning under natten tills idag, så jag vaknade upp med 55% kvar på batteriet. Åkte till jobbet och surfade lite på nätet i cirka 5 minuter, nere på 40-45%. Surfar senare på dagen i cirka 5 minuter till, 30-35% kvar.

Kom hem och satte telefonen på laddning. 2h senare var den på 18% trots att det stod att den laddade. Bytte vägguttag och den började ladds lite snabbare, men verkligen inte lika snabbt som dagen innan. Fixade fram appen "Ampere" och enligt den är allt Ok.

När den äntligen når 100% runt klockan 22 idag går jag in lite på facebook och lite på aftonbladet i cirka 10 minuter. När jag kollar batteriets procent ligger det på 93%.

Här har ni en bild på hur det ser ut under "batteri" i inställningar:
http://m.imgur.com/pzYAJq7

Något är väldigt fel. Har ni samma problem? Allt är uppdaterat till det senaste. Vad kan felet vara?

Nu har jag skrivit detta i 10 minuter kanske, började med 83% och ligger just nu på 77%.

Permalänk
Medlem

Batteriet på min Nexus 5 har svällt, syns om man kollar noga från sidan på skarven mellan chassi delarna.
Efter det kan batteriet helt abrupt ta slut utan ens varna för lågt batteri.
Håller typ en halv dag om jag bara kör standby. Nere på timmar om jag aktivt använder telefonen.

För mig var det bara batteri byte som alternativ men det blev en 5x istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Batteriet på min Nexus 5 har svällt, syns om man kollar noga från sidan på skarven mellan chassi delarna.
Efter det kan batteriet helt abrupt ta slut utan ens varna för lågt batteri.
Håller typ en halv dag om jag bara kör standby. Nere på timmar om jag aktivt använder telefonen.

För mig var det bara batteri byte som alternativ men det blev en 5x istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur uppsvält var det? Var det tydligt eller bara lite granna? Vart kan man byta batteri om det skulle behövas, är det värt det?

Permalänk

Hade samma problem. Den dog på 2 timmar vid minimal användning. Lämnade in den på byte av batteri och det hjälpte. Har du garanti kvar så rekommendera jag att du gör det. Om inte så kolla upp priserna på att byta bateri och fråga dig själv "är det värt det, eller ska jag köpa en ny telefon?'

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

http://www.amazon.co.uk/LG-Replacement-Battery-Retail-Packagi...

här finns utbytesbatteriet för bra pris, krävs dock att du monterar av en del komponenter innan du kan byta batteri och de finns stor risk att något går sönder i telefonen om du inte har en stadig hand och är van med att pilla med känsliga komponenter.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Hejsan,

Fick något liknade efter uppdatering till 6.0. Batteriet höll knappt 8tim och när procenten gick ner till runt 30 så dog bara telefonen.
Sedan vid omstart så visade den att batteriet var tomt.
Innan 6.0 funkade batteriet bra.
Forskade lite på nätet och tydligen kunde det bli så när man körde i 6.0.
Bytte batteri och telefonen är som ny igen.

MVH

Dennis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Hur uppsvält var det? Var det tydligt eller bara lite granna? Vart kan man byta batteri om det skulle behövas, är det värt det?

Lite sent svar men det var inte jättemycket knappt en millimeter isär max.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Lite sent svar men det var inte jättemycket knappt en millimeter isär max.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det hela nedre delen eller bara en liten del på baksidan av telefonen :o?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Var det hela nedre delen eller bara en liten del på baksidan av telefonen :o?

Nedre delen. Ungefär lika på båda sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Batteriet på min Nexus 5 har svällt, syns om man kollar noga från sidan på skarven mellan chassi delarna.
Efter det kan batteriet helt abrupt ta slut utan ens varna för lågt batteri.
Håller typ en halv dag om jag bara kör standby. Nere på timmar om jag aktivt använder telefonen.

För mig var det bara batteri byte som alternativ men det blev en 5x istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är 5x? Spontant tyckte jag den verkade dyr i jämförelse med 5an som var en bra och billig lur.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hur är 5x? Spontant tyckte jag den verkade dyr i jämförelse med 5an som var en bra och billig lur.

Jadu det önskar jag att jag visste. Luren kom 12/11 med posten. Jag åkte till Spanien 11/11.

Men jag kan hålla med om priset. Blev faktiskt riktigt besviken på den punkten. Men när 5an pajade så velade jag länge mellan OnePlus 2 och Nexus 5x, 6an tycker jag är för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hur är 5x? Spontant tyckte jag den verkade dyr i jämförelse med 5an som var en bra och billig lur.

Är magiskt nöjd med min! Kameran är riktigt bra, batteriet klart bättre än 5an, go storlek och härligt att låsa upp med läsaren på baksidan!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Det är ruskigt lätt att montera isär en Nexus 5 och byta batteriet. Batteriet finns för en 200-ing typ på diverse mobilreservdelssidor. Enda specialverktyget man behöver förutom småmejslar är en sån guitar pick för att bända loss baksidan. Jag använde en smörkniv i plast dock och det funkade lika bra

Har inte bytt batteriet, men både USB-kontakten och 3,5mm-jacket samt baksida och display på min. Eller ja först bytte jag glaset. Men det fäste inte ordentligt. Sen gick hela displayen sönder så fick köpa en helt ny Så har väl betalt min två gånger nu Men den var så jäkla bra så det var värt det. Bytte även baksidan då bokstäverna lossnat. Men nu har jag lyckat spräcka displayglaset igen, den nya baksidan tappade bokstäverna snabbare än den gamla och hörlursuttaget börjar glappa igen. Så nu är det snart pension

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB