grafikkortets accelaration

Permalänk

grafikkortets accelaration

Det flesta problem löses med att sänka accelarationen på Radeon9700 ett snepp , min fråga är då . hur mkt förlorar man på detta då ? känns ju inte bra att sänka nånting... tex mitt cs hackar till då och då och under den tillhackningen ibland så blir ljudet alldeles krassligt och det sprakar , mkt störigt. så hur mkt förlorar man i prestanda på det?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Alltså, du kan ju köra 3dmark03 först med max acceleration och sen med lägre så ser du skillnaden.. piece of cake.

Permalänk
Medlem

Även om du sänker klockfrekvensen på ditt 9700 till det absolut lägsta så kommer CS flyta perfekt. CS är ju inte direkt något highpoly-spel, så anledningen till att det hackar måste ligga i någon av dina drivrutiner.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk

jag har inte problem med hackningar så som ni menar typ hela tiden utan jag har 99fps konstant , men det hackar till ibland och då kan ljudet bröja spraka m.m. Jag sänkte accelarationen 1 snepp och det gav 0 minskning i 3dmark2001 ( snarare ökning <--?) men det blev ingen förbättring i cs heller så. tror det ligger nån annastans , typ moderkortet kanske , att ladda win2k sker i 3 steg som tar långt tid , vet inte varför . Antar att jag fått ett typ av måndags ex eller nåt .Annars funkar den mkt bra. dom hackningarna i cs kan jag defenetivt leva med , aeger på servrar ändå ;). alla andra spel flyter på , så det kan va radeonet som inte gillar cs riktigt , jag menar hl-motorn är ju inte direkt doom3-motorn ;).

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]