Behöver nytt headset (Budget 1200kr)

Permalänk
Medlem

Behöver nytt headset (Budget 1200kr)

Hejsan allihopa. Behöver ett nytt headset och hoppas på att någon skulle kunna hjälpa mig. vet inte om jag postar i rätt tråd/forumdel dock.

I alla fall, jag har haft ett par Qpad QH-90 innan som efter ca 10 månader gick sönder. Blev kabelglapp och om det är självförvållat eller inte vet jag ej, micken hade en del problem också redan från början, så inte direkt intresserad utav ett par likadana, bra byggkvalité kan jag i alla fall säga att det var, riktigt stabila. Jag har en budget på max 1200kr (kan väl sträcka mig någon hundring eller så om det är värt det men inte mycket mer) och behöver ett headset som håller, det är ju Black Friday imorgon så tänkte att jag kunde kanske få en bra deal. Jag behöver mitt headset till lite allt möjligt, film, musik samt CSGO.

Har främst kollat in Logitech G35 då det är 7.1 och det är något jag vill prova, så det är en bonus. Att det har 6 år på nacken och inte görs reklam för längre får mig att tänka att det kan hittas riktigt billigt på Black Friday imorgon, men även dyrare headsets har ju möjligheten till att hittas inom min budget imorgon (förhoppningsvis) så jag är öppen till alla förslag. Pluspoäng för 7.1 ljud och riktigt bra mikrofon.

Ursäktar om posten är lite luddig, är hur trött som helst just nu, så kan förkorta lite där nere:

Krav:
Ha bra mikrofon (inte intresserat utav en modmic setup, sorry)
Ha 7.1 ljud (inget krav men ett +)
Ha sladd (trådlöst går fett bort)
Ska hålla bra i ett par år (Om man sköter och är försiktig om det, vilket jag kommer vara)

Tack i förhand