Hjälp, vilka wirerar går vart? (BILD)

Permalänk

Hjälp, vilka wirerar går vart? (BILD)

Så sladden gick av på mitt headset så jag tänkte modda det och göra en borttagbar kabel men jag har lite problem med att jag inte vet vilka wirerar går vart. Kabel vid den blåa ringen på bilden går från den högra hörluren är det då så att den Gröna kabeln är Höger (R), den blåaa Vänster (L) och den Grön/Röda Jord (G)?

Tacksam för svar !

Visa signatur
Permalänk

skulle tippa att lödön i mitten är - polen på hötalarna iom att den ser ut att vara gemensam kontakt för bägge sidorna iaf vilket bara är minuspolen som är.

du kan inte rita upp det lite snabbt i paint eller nått liken kabel de kommer ifrån och och färg som sitter hur och lägga till? jäkla virrvarr på kablarna.

men hur som happ nästan hundra på att mitten är minuspolen för högtalarna iaf. sen vilken som går till höger och vänster är svårt att se på bilden.

edit glöm vad jag sa... vet i fan längre insåg just att ja troligen sett fel.

är det kabeln med Phonokontakten som kommer med kabelstrumpa runt?

isf undrar jag var fan den 3e kabeln är i den isf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisMine:

Gröna kabeln är Höger (R), den blåaa Vänster (L) och den Grön/Röda Jord (G)?
Tacksam för svar !

Det låter rimligt ja. Om den kabeln med två ledare går till höger högtalaren.

[edit]

Du kan ju alltid testa när du skaffat 3.5mm honan (som jag gissar att du kommer att sätta i hörlurarna).

Snurra kablarna runt honans fästen och löd dem om det stämmer.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av xfade:

Det låter rimligt ja. Om den kabeln med två ledare går till höger högtalaren.

Japp det är de

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle tippa att lödön i mitten är - polen på hötalarna iom att den ser ut att vara gemensam kontakt för bägge sidorna iaf vilket bara är minuspolen som är.

du kan inte rita upp det lite snabbt i paint eller nått liken kabel de kommer ifrån och och färg som sitter hur och lägga till? jäkla virrvarr på kablarna.

men hur som happ nästan hundra på att mitten är minuspolen för högtalarna iaf. sen vilken som går till höger och vänster är svårt att se på bilden.

edit glöm vad jag sa... vet i fan längre insåg just att ja troligen sett fel.

är det kabeln med Phonokontakten som kommer med kabelstrumpa runt?

isf undrar jag var fan den 3e kabeln är i den isf.

Jag kan lägga up lite bättre bilder imorgon

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle tippa att lödön i mitten är - polen på hötalarna iom att den ser ut att vara gemensam kontakt för bägge sidorna iaf vilket bara är minuspolen som är.

du kan inte rita upp det lite snabbt i paint eller nått liken kabel de kommer ifrån och och färg som sitter hur och lägga till? jäkla virrvarr på kablarna.

men hur som happ nästan hundra på att mitten är minuspolen för högtalarna iaf. sen vilken som går till höger och vänster är svårt att se på bilden.

edit glöm vad jag sa... vet i fan längre insåg just att ja troligen sett fel.

är det kabeln med Phonokontakten som kommer med kabelstrumpa runt?

isf undrar jag var fan den 3e kabeln är i den isf.

Som du kan se här så är den Lila markerade sladden som kommer ifrån den högra luren, den saken som är markerad med blå ring är mikrofonen och den Grön markerade kabeln är ju själv "Hörlurs Kabeln". Så vad tror du stämmer mina gissningar från förra bilden om vilken wire som är vad?

Visa signatur