Permalänk

4K-60hz-kabel.

Hej!

Jag kunde givetvis inte hålla mig från att köpa en 4K-TV på rean och nu blir jag inteklok på hur jag ska kunna få 4k i 60hz från min htpc. Har idag ett 7850 2gb. Det stöder 4k men bara via DVI eller DP, TVn ifråga har bara HDMI 2.0.

Jag kan inte hitta några DVI to HDMI 2.0-kablar som fungerar men inte heller några vanliga HDMI 2.0-kablar:S
Måste man köpa ett grafikkort med maxwell gpu och prova sig fram med HDMI-kablar eller hur ska man göra?

MVH
Rasmus

Permalänk
Medlem

Finns en DP > Hdmi adapter. SweC skrev om den för några dagr sen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Finns en DP > Hdmi adapter. SweC skrev om den för några dagr sen.

Du menar denna?
http://www.sweclockers.com/nyhet/21356-club-3d-slapper-adaptr...

Problemet är ju att det inte står när den kommer:/

Permalänk
Hjälpsam

ALternativet är väll annars GTX960 för att få native HDMI 2.0 på grafikkortet? :/

HTPC och 4K är en bökig kombo med dagens generation.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Hej!

Jag kunde givetvis inte hålla mig från att köpa en 4K-TV på rean och nu blir jag inteklok på hur jag ska kunna få 4k i 60hz från min htpc. Har idag ett 7850 2gb. Det stöder 4k men bara via DVI eller DP, TVn ifråga har bara HDMI 2.0.

Jag kan inte hitta några DVI to HDMI 2.0-kablar som fungerar men inte heller några vanliga HDMI 2.0-kablar:S
Måste man köpa ett grafikkort med maxwell gpu och prova sig fram med HDMI-kablar eller hur ska man göra?

MVH
Rasmus

Har TVn stöd för 4:4:4 i 60Hz också?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Fluf:

ALternativet är väll annars GTX960 för att få native HDMI 2.0 på grafikkortet? :/

HTPC och 4K är en bökig kombo med dagens generation.

Det är lite där jag har hamnat. Men hittar ju inga 2.0 kablar heller:/

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Har TVn stöd för 4:4:4 i 60Hz också?

Vad jag har kunnat läsa mig till i instruktionsboken har den ett Ultra HD deep colour mode som skall stödja detta i 8bit.

TVn
http://www.lg.com/se/tv/lg-65UF675V

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Du menar denna?
http://www.sweclockers.com/nyhet/21356-club-3d-slapper-adaptr...

Problemet är ju att det inte står när den kommer:/

Den ska komma i slutet av året, se inlägg på facebook. MSRP på 35$ (utan skatt). Det är den enda HDMI 2.0-adapter jag känner till, alternativet är annars att byta grafikkort till NVIDIAs 900-serie.

När det gäller HDMI 2.0-kablar så hittar du inga eftersom HDMI 2.0 inte kräver nya kablar. Det räcker med en vanlig high-speed HDMI-kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Det är lite där jag har hamnat. Men hittar ju inga 2.0 kablar heller:/

Finns inget som heter "2.0 kablar" när det kommer till HDMI. Det du är ute efter heter "High Speed HDMI Cable", dock så vet jag att butikerna skriver fel väldigt ofta så man får noggrant kontrollera om kabeln verkligen är en high speed kabel.

Permalänk
Skrivet av perost:

Den ska komma i slutet av året, se inlägg på facebook. MSRP på 35$ (utan skatt). Det är den enda HDMI 2.0-adapter jag känner till, alternativet är annars att byta grafikkort till NVIDIAs 900-serie.

När det gäller HDMI 2.0-kablar så hittar du inga eftersom HDMI 2.0 inte kräver nya kablar. Det räcker med en vanlig high-speed HDMI-kabel.

Skrivet av Thofiman:

Finns inget som heter "2.0 kablar" när det kommer till HDMI. Det du är ute efter heter "High Speed HDMI Cable", dock så vet jag att butikerna skriver fel väldigt ofta så man får noggrant kontrollera om kabeln verkligen är en high speed kabel.

Jag tackar och bugar för denna infon.
Får se om det blir en sån adapter när den kommer eller ett GTX950.
Har ni något bra förslag på en prisvärd high speed HDMI cable som klarar 4k i 60Hz?

Permalänk
Medlem

@RasmusAlb: Har själv aldrig handlat från denna sida men är förmodligen samma sortiment som du kan köpa på Ebay/Amazon
http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/hdmi-kabel/...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av RasmusAlb:

Har ni något bra förslag på en prisvärd high speed HDMI cable som klarar 4k i 60Hz?

De tillverkare som använder "High Speed"-logotypen har en certifierad tillverkning som garanterar att kabeln håller måttet.

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

@RasmusAlb: Har själv aldrig handlat från denna sida men är förmodligen samma sortiment som du kan köpa på Ebay/Amazon
http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/hdmi-kabel/...

Skrivet av Laxpudding:

De tillverkare som använder "High Speed"-logotypen har en certifierad tillverkning som garanterar att kabeln håller måttet.

Jag tänkte mer.
Hej den här kabeln har jag och den funkar med 4k 60Hz.
Har upptäckt att några kablar som det står high speed på bara har 10,2 Gbit/s fast man behöver 18Gbit/s för att komma upp i 60Hz

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av RasmusAlb:

Jag tänkte mer.
Hej den här kabeln har jag och den funkar med 4k 60Hz.
Har upptäckt att några kablar som det står high speed på bara har 10,2 Gbit/s fast man behöver 18Gbit/s för att komma upp i 60Hz

Det är 10,2 Gbps enligt äldre spec. Med Specifikation 2.0 ändrades signalöverföringen något så att en High-speed-certad kabel ska klara 18 Gbps.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det är 10,2 Gbps enligt äldre spec. Med Specifikation 2.0 ändrades signalöverföringen något så att en High-speed-certad kabel ska klara 18 Gbps.

Hej igen Laxpudding!
Var inne på mina tidigare inlägg och såg att jag glömt att tacka dig. Så Tack! 4K i 60Hz är inte dumt alls:D